Největší osobní dodávkou v nabídce Mercedesu je i nadále třída V, která v letošním roce navíc prošla poměrně výraznou modernizací. Ještě více se tak u ní povedlo skrýt základ v užitkovém Vitu a naopak vyzdvihnout osobní charakter. Posílila navíc i luxusní výbava, dá se tak očekávat ještě větší popularita auta jako prémiového taxíku, případně auta pro přepravu hotelových hostů.
Interiér a vnitřní prostor
Hned na začátku je potřeba uvést, že i nadále se třída V nabízí hned ve třech různých verzích. Nejkratší má délku 4895 mm a rozvor 3200 mm, prostřední má stejný rozvor (3200 mm) je ale o znatelných 275 mm delší (5170 mm), nejdelší verze má pak rozvor protažený na 3430 mm, celková délka narostla na 5340 mm.
Uvnitř je standardně šest míst k sezení, ovšem třetí řadu sedadel je možné odstranit. Nejkratší verze má zavazadlový prostor s objemem 610 až 4200 litrů. To prostřední délka karoserie převeze už minimálně 1030 litrů zavazadel a nejdelší třída V dokonce nabízí 1410 litrů a jen s předními sedadly dokonce přes pět tisíc litrů. Všechny varianty mají standardně boční posuvné dveře na pravé i levé straně a lze také měnit uspořádání interiéru. V první i druhé řadě sedadel tak za příplatek mohou být tři místa k sezení, ne jen dvě, což z třídy V udělá až osmimístné auto. Lze si také různé hrát s konfiguracemi sedadel v obou řadách.
V rámci modernizace se Mercedes nejvíce zaměřil na interiér, který se notným krokem přiblížil osobním autům. Standardem je multimediální systém s obrazovkou 12,3 palce, která tvoří jeden celek s digitálními budíky. Za příplatek se nabízí navigace či integrace s chytrými telefony. Nový je volant, který má navíc dotykové plošky místo klasických tlačítek. O praktičnosti tohoto řešení je možné vést debatu. Upravené jsou i výdechy ventilace nebo panel ovládání klimatizace, i po modernizaci si ale třída V zachovala klasická tlačítka. Luxusněji pak působí i vnější design s přepracovanou maskou, světlomety nebo designy litých kol.
Motory a technika
Pod kapotou překvapení úplně nečekejte. Třída V sází na tři různé varianty vznětového čtyřválce, který je vždy spojený s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Základní varianta má výkon 120 kW, který může posílat na zadní nebo všechna kola. S průměrnou spotřebou 7,1 l/100 km, pokud je řeč o krátké karoserii a pohonu zadní nápravy, je to také nejúspornější motorizace v nabídce.
Také dvě silnější varianty vznětového čtyřválce mají na výběr mezi pohonem zadních a všech kol. Konkrétně se jedná o varianty se 150 a dokonce 174 kW. Také u nich je jednotka standardně spojená s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Na jaře při odhalení modernizace také Mercedes sliboval příchod 170kW benzinového mildhybridu, v nabídce je tato motorizace zatím v Německu, do Česka má dorazit během podzimu.
Modernizace pak také výrazně rozšířila paletu technologických vychytávek. Výrazně širší už je základní nabídka asistentů, která kromě obligátního nouzového brzdění či pomocníka pro jízdu v pruhu obsahuje i sledování mrtvých úhlů. Mezi příplatky nechybí diodová přední světla, případně 360stupňová parkovací kamera.
Technické údaje Mercedes-Benz Třída V
Nejlevnější vznětová verze – Mercedes-Benz V 220 d Krátký | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon zadních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1950 |
Největší systémový výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 120 při 3300 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 380 při 1700-2800 |
Převodovka | devítistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4895/1928/1901 |
Rozvor (mm) | 3200 |
Zavazadlový prostor (l) | 610/4200 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2309/791 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 195 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,1 |
Emise CO2 (g/km) | 187 |
CENA: | |
1 543 418 Kč (včetně DPH) |