Model C5 Aircross je klasickým zástupcem třídy SUV a na trh přišel konkurovat hráčům jakými je třeba Škoda Karoq nebo Nissan Qashqai. Nová vlajková loď značky Citroën – model C5 Aircross – se rozhodla vrýt do podvědomí zákazníků svým propracovaným mohutným vzhledem bez jakýchkoliv známek agresivity. Od jiných SUV se odlišuje ladnými tvary s barevnými prvky Airbump.
Pravdou je, že je to právě jedinečná silueta vozu, která C5 Aircross prozradí na první pohled. Jde o robustní vůz o délce 4,5 m s propracovaným tvarem, z něhož vyzařuje síla a ve zvoleném segmentu tak působí velmi výrazně. Plynulý tvar karoserie ozvláštňují právě barevné prvky Airbump, ale i velká kola, světlá výška 230 mm, nebo originální střešní nosič.
Kromě toho se C5 Aircross odlišuje i jízdními vlastnostmi. Hydropneumatické pérování nemá, ale na podvozku používá odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy, které převzalo technický základ z řešení, které se používalo u rallyových vozů značky. Z hlediska jízdy budete komfortnější SUV v této třídě hledat jen těžko. Tlumiče pérování s hydraulickými dorazy jsou zjednodušeně řečeno dvojitými tlumiči nebo tlumičem se dvěma dorazy oproti klasickému jednomu. Jedna jeho část pracuje při pomalejší jízdě či na lepším povrchu, druhá část pak při větší rychlosti nebo na rozbitém povrchu. Výsledkem je pak velmi komfortní jízda téměř na úrovni adaptivního odpružení. Zároveň ale podvozek není rozhoupaný tak, že byste se museli bát na dálnici šlápnout na plyn nebo projet trochu rychleji zatáčkou.
Interiér a vnitřní prostor
Z kabiny na řidiče okamžitě dýchne pocit bezpečí a prostornosti, k čemuž přispívá horizontální palubní deska obepínající vysoko posazená sedadla, díky nimž má řidič dokonalý přehled o situaci před sebou. C5 Aircross nezapomíná jít s dobou a je u všech verzí vybaven 8“ dotykovým displejem, ve vyšších úrovních FEEL a SHINE pak digitálním displejem TFT o úhlopříčce 12,3″.
Právě na spolupráci s centrálním dotykovým displej, pomocí kterého se ovládají de facto všechny systémy vozu, jsme se v průběhu testu důkladně soustředili. Spolupráce s ním je překvapivě pohodlná, i když alespoň mechanická kolečka na ovládání teploty by se hodila. Asi největší nevýhodu spatřujeme v tom, že citroën vyžaduje od svého řidiče poměrně vysokou úroveň obratnosti v ovládání dotykových přístrojů, což zejména starší řidiče může zbytečně odrazovat.
C5 Aircross vše ale vynahrazuje příkladnou modularitou interiéru, která je v tomto segmentu jedinečná a vychází z know-how značky Citroën ve světě MPV. Přispívají k ní především tři samostatná posuvná, polohovatelná a sklopná zadní sedadla a zavazadlový prostor o objemu 580–720 litrů, který může po sklopení zadních sedadel dosáhnout až 1630 litrů. Díky dvěma polohám podlahy zavazadlového prostoru může vzniknout zcela rovná podlaha. Nové SUV C5 Aircross má rovněž k dispozici celou řadu důmyslných a funkčních odkládacích přihrádek.
Motory a technologie
O pohon se stará dvojice benzinových a dvojice dieselových agregátů, které dohromady nabízejí výkony od 96 do 133 kW. Základní jednotky 1.2 PureTech a 1.5 BlueHDi se shodným výkonem 96 kW lze kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak i automatickou osmistupňovou převodovkou. Silnější jednotky 1.6 PureTech a 2.0 BlueHDi jsou vždy navázány na osmistupňový automat.
Technické údaje Citroën C5 Aircross |
Nejlevnější zážehová verze – 1.2 PureTech 130 | Nejlevnější vznětová verze – 1.5 BlueHDi 130 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 96 při 5500 | 96 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 230 při 1750 | 300 při 1750 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4500/1969/1654 | 4500/1969/1654 |
Rozvor (mm) | 2730 | 2730 |
Zavazadlový prostor (l) | 580 | 580 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1505/495 | 1505/515 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1350/750 | 1250/750 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 188 | 188 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,5 | 11,4 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,1/4,7/5,2 | 4,4/3,6/3,9 |
Emise CO2 (g/km) | 119 | 102 |
CENA: |
||
592 000 Kč (včetně DPH) | 662 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie