21 listopadu, 2024

Citroën C5 Aircross

Citroën C5 Aircross se poprvé ukázal na čínském autosalonu roku 2017 v době, kdy automobilka ve velkém přecházela k segmentu SUV. Do Evropy se novinka dostala o rok později a na hybridní verzi si zákazníci počkali až do začátku minulého roku.

C5 Aircross hybrid zároveň odstartoval program Core Model Strategy, jehož cílem je do roku 2023 nabízet u 80 % modelů elektrifikovanou verzi. S plnou elektrifikací portfolia automobilka počítá k roku 2025. Na rozdíl od Peugeotu 3008 nemůže být C5 Aircross do zásuvky čtyřkolkou. Kombinace elektromotoru a benzinové šestnáctistovky pohání výhradně přední kola. Dojezd 56 km jen na elektřinu je mezi plug-in hybridy standardem, akční cena všech verzí pod hranicí milionu korun je však v segmentu docela zajímavá. I nejvyšší plug-in hybridní C5 Aircross je tak levnější než třeba základní Superb iV.

Zvenku se hybridní C5 Aircross hybrid tváří stejně jako jeho konvenční sourozenci. Možnost odlišení je tak čistě na novém majiteli, který si může přiobjednat exteriérový balíček detailů v modrém odstínu Anodised. Spolu s ostatními sadami máte na výběr celkem 39 variant provedení karoserie, což je v daném segmentu neobvyklé. Druhým a posledním poznávacím znakem je modrá plaketka ”ḧybrid” na horní části víka zavazadlového prostoru.

Interiér a vnitřní prostor

Stejně zdrženlivá je i prezentace hybridního pohonu v interiéru. Zajímavým detailem je specifické bezrámové vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. U hybridu jej doplňuje modře svítící indikátor, který slouží k jasnému rozpoznání, že je vůz v bezemisním režimu a usnadňuje mu tím vjezd do zón s omezeným provozem v městských centrech. Napravo od voliče automatické převodovky najdeme tlačítko volby jízdních režimů pro nastavení míry zapojení spalovacího motoru a elektromotoru.

Vnitřní uspořádání kombinuje vyšší posed, na který jsme zvyklí z SUV, s variabilitou vypůjčenou od rodinných MPV. Vzadu tak potěší tři plnohodnotná sklopná sedadla s možností nastavení opěradla a podélného posunu. V případě potřeby je lze i vyjmout. Můžeme tak upřednostnit posádku, nebo velikost zavazadlového prostoru, která se pohybuje mezi 460 až 600 litry. Po sklopení druhé řady získáme objem 1 510 litrů s rovnou podlahou o nákladové délce 190 cm. Baterie uložené pod podlahou tak posádku nijak neomezují.

Na rozdíl od vysloveně stylových modelů řady C3 a C4 se barvy interiéru C5 Aircross točí kolem odstínů černé a šedé s možností širokého výběru kvalitních materiálů. Přední sedadla jsou velmi dobrým příkladem francouzského přístupu k pohodlí. Díky silné pěně s různými stupni měkkosti navozují pocit domácího křesla. V kombinaci s tlumiči vybavenými hydraulickými dorazy poskytuje C5 Aircross vskutku komfortní jízdní zážitek.

Motory a technologie

Pohonná soustava se skládá ze spalovacího motoru PureTech 180 s výkonem 133 kW doplněného elektromotorem o výkonu dalších 81 kW. Systémový výkon 165 kW s točivým momentem 360 Nm je přenášen pouze na přední kola. Díky bateriové sadě s kapacitou 13,2 kWh ujede C5 Aircross hybrid v čistě elektrickém režimu až 56 km (WLTP) s možností maximální rychlosti 135 km/h. Pro větší klid se na 70 % nabíjecí kapacity baterie vztahuje záruka na 8 let nebo do ujetí 160 000 km. Plné nabití akumulátoru z běžné zásuvky trvá 7 hodin. Při využití 14A zásuvky Green’up Legrand lze tento čas zkrátit na 4 hodiny. Nejlepšího výsledku necelých 2 hodin nabíjení dosáhnete s příplatkovým Wall Boxem 7,4 kW.

Pro efektivní zdolávání delších cest je multimediální zařízení vybaveno funkcí ë-Save umožňující řidiči naplánovat cesty včetně využití rezervy elektrické energie (10 km, 20 km nebo plná baterie) kdykoliv během cesty, zejména pokud ho čeká přejezd městské zóny, ať už během cesty, nebo na jejím konci.

Veškerou práci hybridního pohonu lze sledovat ve speciální záložce multimediálního systému. Tento zobrazuje měřič výkonu, ukazatel nabití baterie a množství benzínu v nádrži, dojezd v elektrickém a benzínovém režimu a diagramy toku energie včetně míry rekuperace.

Technické údaje Citroën C5 Aircross 

  Nejlevnější  verze
  Hybrid 225 ë-EAT8
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec + Elektromotor
Zdvihový objem (cm3) 1598
Největší výkon (kW)  165
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 360
Převodovka Automatická 8stupňová
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4500/1969/1654
Rozvor (mm) 2730
Zavazadlový prostor (l) 480-600
HMOTNOSTI:
Provozní hmotnost (kg) 1845
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/1300
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 225
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,9
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
1,4
Emise CO2 (g/km) 31
CENA:
  1 005 000 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit