Nový Citroën C4 ukázala automobilka poprvé v červnu loňského roku a na českém trhu se objevil začátkem února. Výhodou prodloužené verze platformy e-CMP využívané sesterským Peugeotem 208 a Opelem Corsa je možnost integrace čistě elektrického pohonu. Není bez zajímavostí, že derivát s konvenčním pohonem byl finalistou prestižní ankety Car of the year 2021.
Na nevšední vzezření modelů značky Citroën jsme si už zvykli. S C4 však značka prezentuje novou vizi moderních hatchbacků kombinujících přednosti několika segmentů. Zatímco horní část se nechala inspirovat elegantními tvary kupé, v té spodní poznáváme charakteristické prvky SUV. Vedle solidní světlé výšky 156 mm na sebe pozornost poutají litá kola s průměrem až 18 palců. Dalším benefitem této koncepce je vyšší posed řidiče zajišťující příkladnou viditelnost do všech stran. Ve městě potěší spodní hrana dveří chráněná plastovým krytem, který je už pouhým designovým pozůstatkem Airbumpů poprvé použitých na C4 Cactus.
4360 mm dlouhá ë-C4 má rozvor náprav natažený na 2686 mm. Konkurenty v podobě Volkswagenu ID.3 nebo Kii e-Niro tak hravě poráží. Zájemci o tento segment si potrpí na široké možnosti personalizace a C4 s nimi rozhodně nešetří. Vybírat můžete ze sedmi barevných odstínů, které lze ozvláštnit pěti barevnými pakety doplňků. Jinak na své elektrické zaměření ë-C4 nijak neupozorňuje a tak jediným rozlišovacím prvkem je plaketka s modrým „ë“. Elektrický pohon přitom není pouze doplňkem, ale plnohodnotným modelem s pěti liniemi výbav a širokými možnostmi příplatků.
Interiér a vnitřní prostor
Stejně bohaté možnosti mají zákazníci i při ztvárnění interiéru dostupném v šesti odstínech včetně modré a červené. Minimalistický přístup a analogové ovládání klimatizace přispívají k uživatelské přívětivosti a snadnému se sžití s vozem. Designový zážitek umocňuje nejen kvalitní dílenské zpracování, ale především pečlivá volba materiálů. Ať už jde o látky, kožené čalounění, nebo hliníkové dekory, vše je doplněno zajímavými texturami a elegantním prošíváním.
Celkový komfort na palubě je podpořen programem Citroën Advanced Comfort , kam paří nově představený držák tabletu a především ergonomická sedadla s nastavitelnou výškou již v základu. Nově tvarovaný volant má plochou horní i spodní stranu pro lepší výhled na barevný head up displej a zároveň zvětší prostor pro nohy při nastupování. Opomenout nesmíme ani na svou třídu nadprůměrný zavazadlový prostor se základním objemem 380 litrů.
Veškeré jízdní informace se zobrazují v digitální podobě na 5,5 palců velkém TFT displeji. Multimediální zábavu zajišťuje 10palcová dotyková obrazovka, v případě vrcholného systému s navigací ji doplňuje hlasové ovládání.
Motor a technologie
V případě elektrické verze není na fantazii prostor. Najdeme zde koncernově identický elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm. Tato kombinace poskytuje zejména v městském prostředí 1 616 kg těžkému Citroënu svižné jízdní vlastnosti. Akumulátor s kapacitou 50 kWh také dobře známe, ovšem díky aerodynamickému tvaru s ním dokáže ë-C4 ujet až 350 kilometrů. Což je o minimálně 10 km více, než v případě Peugeotu e208 a Opelu Corsa-e.
Umístění baterií do spodní části šasi pomohlo snížit těžiště a v kombinaci s tlumiči vybavenými hydraulickými dorazy je ë-C4 vysoce komfortním vozem. Mezi další dostupné technologie dodávané již v základu paří tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, hlídání jízdního pruhu a aktivní protikolizní systém. Citroënu ë-C4 nedělá problém ani částečně autonomní jízda 2. úrovně, kdy na dálnici teoreticky řidič nemusí zasahovat do řízení.
Technické údaje Citroën ë-C4
Nejlevnější verze | |
ë-C4 100 kW | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor |
Zdvihový objem (cm3) | – |
Největší výkon (kW) | 100 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 260/300-3673 |
Převodovka | – |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4360/1800/1520 |
Rozvor (mm) | 2670 |
Zavazadlový prostor (l) | 380 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1616 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,5 |
Spotřeba elektřiny (město/mimo město/kombinovaná) (kWh/100 km) |
18,3 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
850 000 Kč (včetně DPH) |