DS3 E-Tense je stále jediným elektromobilem francouzské luxusní značky. Ačkoliv vypadá na první pohled extravagantně, v nabídce stále najdeme zážehovou i vznětovou alternativu.
Představení nové DS3 se neslo pod heslem „umění elegance“, což skvěle odráží francouzský smysl pro vkusný design. Ten je v případě prémiového hatchbacku doplněn moderními technologiemi a mimořádně pečlivou volbou materiálů. DS3 můžete mít v celkem pěti výbavách s cenou od 770 000 korun. Elektrická verze je ale dostupná až od linie Rivoli začínající na 1 260 000 korun.
Modelová řada prémiové značky DS je symbolem francouzského luxusu a módního designu. Není proto divu, že se modernizovaný hatchback DS3 poprvé ukázal na Pařížském týdnu módy. Aby karoserie ladila s nejnovějšími trendy, designéři jí navrhli širší přední masku spojenou s novým nárazníkem a přepracovaným denním svícením. LED světla jsou v základu, za příplatek můžete mít adaptivní verzi Matrix. Karoserie je dostupná v sedmi odstínech včetně exkluzivní červené Diva a s efektními litými koly o průměrech 17 až 18 palců.
Interiér a vnitřní prostor
Podoba interiéru závisí na zvolené výbavě, ale vždy dostanete prémiové kůže a alcantaru Nappa pokrývající výplně dveří a palubní desku. Čalounění je doplněné gilošovaným vzorem Clous de Paris s perleťovým prošíváním. Odstín je většinou černý, ale u linie Rivoli je možnost i šedého provedení. Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům vyhotovených z husté pěny pro maximální pohodlí. Dle přání mohou být vyhřívaná nebo s masážní bederní opěrkou.
Řidič hledí skrze nový volant na 7palcový přístrojový štít doplněný o head-up displej. Modernizované multimediální zařízení DS Iris Systém se usídlilo v 10,3palcové obrazovce. Posádce nabízí online navigaci a inteligentní rozpoznávání hlasu. Jeho prostředí lze rozsáhle personalizovat pomocí widgetů. Mimořádná pozornost byla věnována hudebnímu zážitku, proto DS3 využívá soundsystém Focal Electra s 12 reproduktory o výkonu 515 W.
Prostřednictvím aplikace MyDS zůstanete s vozem ve spojení na dálku. Můžete zamykat i odemykat dveře, zapínat světlomety, aktivovat klakson, odeslat plán trasy do navigace a dálkově sledovat stav nabití baterie. Elektrická verze má navíc možnost přednastavení teploty v kabině a dálkové řízení procesu nabíjení.
Luxusní, avšak minimalistické pojetí interiéru nabízí jen průměrný prostor na zadních sedadel především v oblasti kolen. Díky vyššímu posedu to ale až tak nevadí, navíc poskytuje DS3 dobrý výhled vpřed a do stran. Při ohlížení dozadu si budete muset zvyknout na užší okno a širší sloupky. Řešením je jeden ze dvou parkovacích balíčků zahrnujících i kamerový systém, nebo volba nejvyšší výbavy Opera. Objem zavazadlového prostoru činí 350 litrů, po sklopení zadních sedadel hodnota naroste na 1050 litrů.
Motory a technika
DS3 je od základu dodávána s rozsáhlou podporou řidiče v podobě aktivního udržování v jízdním pruhu, sledování dopravních značek a nouzovým brzděním fungujícím do rychlosti 85 km/h. Příplatkový balíček DS Drive Assist zajišťuje funkce autonomní jízdy 2. úrovně. Zahrnuje adaptivní tempomat s asistentem jízdy v koloně a vylepšený protikolizní asistent detekující chodce i cyklisty, fungující do rychlosti 140 km/h.
V duchu moderní doby má samozřejmě největší pozornost elektrická verze DS3 E-Tense. Ta profituje z nového hybridně synchronního elektromotoru o výkonu 115 kW s točivým momentem 260 N.m při napětí 400 V. Spojený je s redukční převodovkou a upraveným akumulátorem o kapacitě 54 kWh, který má nový systémem tepelné regulace pro efektivnější dojezd a nabíjení. To je v případě DC stanice možné výkonem až 100 kW. Díky tomu nabijete z 0 na 80 % za 25 minut. Alternativou je 11kW AC wallbox, kterému bude plné nabití trvat 5 hodin. Poté budete moci ujet 402 km v běžném a 500 km ve městském režimu. Tedfy podle metodiky WLTP. V praxi se dojezd v závislosti na teplotě pohybuje od 340 do 400 km.
Z konvenčních motorů byly pro DS3 vybrány zážehové jednotky Pure Tech a 130, vznětové BlueHDi 130, v obou případech spárované s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Technické údaje DS 3 E-Tense
Nejlevnější elektrická verze – DS3 E-Tense | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Třífázový synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Zdvihový objem (cm3) | XXX |
Největší výkon (kW) | 115 |
Největší točivý moment (Nm) | 260 |
Převodovka | Jednostupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4118/1791/1534 |
Rozvor (mm) | 2558 |
Zavazadlový prostor (l) | 350/1050 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1598/377 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | XXX |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
XXX |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 260 000 Kč (včetně DPH) |