Nabídku SUV luxusní značky DS rozšířila varianta s plug-in hybridním pohonem. Model je důležitý především z hlediska snížení flotilových emisí. Třistakoňové SUV vypouští jen 30 gramu oxidu uhličitého.
Citroën DS je skutečnou legendou mezi automobily. Vyráběl se 20 let od roku 1955 a byl unikátní především svým hydropneumatickým pérováním, které za jízdy automaticky upravovalo světlou výšku. Revoluční byl i vzhled se zakrytými zadními koly a nesmrtelný pomník mu vystavěly filmy s Fantomasem. Dnes je ale z DS samostatná a svébytná značka koncernu PSA, jejíž vozy se už ani neprodávají v autosalonech Citroënu, ale v samostatné a exkluzivní distribuční síti DS Store.
Citroën DS byl ve své době revoluční automobil, který vlastně nenašel konkurenta. Dnešní DS to má spíše naopak – chce proniknout mezi prémiové značky, kde je konkurence velmi silná a s dlouhou tradicí. DS se tak nebojí konkurovat značkám jako je BMW, Audi či Mercedes. A bezesporu k tomu má předpoklady. Ostatně už první dojem je skvělý a jenom fakt, že na přídi a zádi je většině lidí neznámé logo, budí pozornost. Zajímavé tvary má i auto samotné. Z přední vertikální a reprezentativní masky DS WINGS vyzařuje noblesa, výkonnost a celkové charisma vozu. Šestiúhelníkový tvar masky chladiče lemuje nový design mřížky
Propracovaný podvozek
Velmi silnou stránkou DS 7 Crossback je ale i jízdní komfort. Podvozek disponuje víceprvkovou zadní nápravou a ve vyšších verzích nebo za příplatek navíc dostanete systém Active Scan Suspension, který pomocí kamery scanuje vozovku před autem a připravuje adaptivní tlumiče už dopředu na výmoly a nerovnosti. Jde patrně o největší technický unikát tohoto auta, protože u konkurence ho nikde nenajdete.
Interiér a vnitřní prostor
Výjimečné je DS 7 Crossback i v interiéru. Materiály byly vybírány velmi pečlivě, takže všechno působí precizně a luxusně. I tady je pamatováno na efektní detaily, jakými jsou třeba otočné analogové hodiny, které zajíždějí a vyjíždění z palubní desky nad digitální obrazovkou infotainmetu. V interiéru jsou hned dva 12palcové displeje. První usnadňuje navigaci, používá se jako multimediální rozhraní a ovládá se přes něj celá nabídka DS Connect i Mirror Screen. Druhý displej s možností osobního nastavení slouží jako digitální sdružený přístroj. Pod rozměrnou a impozantně působící obrazovkou s mimochodem skvělým grafickým zpracováním jsou pak umístěna ještě tlačítka přímé volby hlavních funkcí.
S rozvorem 2738 mm je DS 7 Crossback o něco větší než koncernoví sourozenci Peugeot 3008 a Opel Grandland X, třetí řadu sedadel ale nenabídne. Pro pětici cestujících je však místa víc než dost. Ani na pohled mohutná středová konzola lidi vpředu příliš neomezuje. Ti zadní zase mají k dispozici elektrickou regulaci sklonu opěradla a dostatek místa pro kolena. Zavazadlový prostor vládne hodnotou objemu 555 litrů a potěší možnost sklápění sedadel i z prostoru pátých dveří a následně vzniklá rovná podlaha. V takovém případě lze počítat s maximálním objemem 1752 litrů.
Motory a technologie
DS 7 Crossback nabízí zajímavou a širokou paletu pohonných jednotek. Základem jsou dva benzinové a dva dieselové motory s výkony od 181 do 225 koní a nově také plug-in hybrid o výkonu 300 koní. Základní jednotky jsou k dispozici výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, pouze variantu 1.5 BlueHDi je možné pořídit i s šestistupňovým manuálem.
DS 7 také s pohonem všech kol
Největší novinkou je plug-in hybridní verze. Využívá stejný systém pohonu všech kol, jako Peugeot 3008 nebo Opel Grandland X. O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru o výkonu 147 kW, který doplňují dva elektromotory. Vpředu nabízí 81 kW a vzadu 83 kW. Maximální využitelný výkon hybridní sestavy je úctyhodných 220 kW a 520 Nm. Stokilometrovou rychlost tak toto prémiové SUV pokoří za 5,9 s a uhání 240 km/h.
V zadní části karoserie je umístěn poměrně výkonný akumulátor s kapacitou 13,2 kWh. Pro čistě elektrický pohon lze využít 10,4 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na plně nabitý akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 53 km, výrobce dle metodiky WLTP uvádí dojezd 58 km.
Ověřili jsme si, že se zcela vybitými akumulátory je dlouhodobá spotřeba v kombinovaném režimu 7,2 l/100 km. Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 3,4 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 5,3 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 BlueHDI 130 kW (6,25 l/100 km).
Cena plug-inu s pohonem všech kol startuje na 1,39 milionu korun.
Akumulátory neomezují vnitřní prostor
Přestože kapacita akumulátoru 13,2 kWh je mezi plug-iny lehce nadprůměrná, u robustního DS 7 nikterak neomezuje vnitřní prostor, stejný je dokonce i zavazadlový prostor, který nabízí solidních 555 litrů pro konvenční i hybridní verzi. Vestavba akumulátorů je tak pouze na úkor prostoru pro rezervní kolo a objemu palivové nádrže, která se zmenšila o akceptovatelných 12 l (z 55 l na 43 l).
Zajímavé servisní benefity
Zajímavostí je, že majitelé mohou využívat i nejvyšší úroveň servisní smlouvy, tzv. FreeDrive, která je již v ceně vozu. Ta kromě záruky na 5 let / 100 tis km znamená také všechny předepsané servisní prohlídky a výměnu nejen dílů podléhajících záruce, ale i všech opotřebených dílů (např. brzdové destičky…) a zahrnuje také práci servisu.
Technické údaje DS 7 Crossback |
Nejlevnější zážehová verze – 1.6 PureTech 180 | Nejlevnější vznětová verze – 1.5 BlueHDi 130 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 133 při 5500 | 95 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 1650 | 300 při 1750 |
Převodovka | osmistupňová automatická převodovka | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4573/1906/1625 | 4573/1906/1625 |
Rozvor (mm) | 2738 | 2738 |
Zavazadlový prostor (l) | 555 | 555 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1503/547 | 1495/535 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1550/750 | 1500/745 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 220 | 194 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,9 | 10,8 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,3/4,7/5,3 | 4,6/3,8/4,1 |
Emise CO2 (g/km) | 120 | 107 |
CENA: |
||
975 000 Kč (včetně DPH) | 895 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie