Podobě jako u obou předchozích generací, nabízí se i třetí Kia Ceed ve dvou základních karosářských variantách. Klasický pětidveřový hatchback tak doplňuje praktické kombi s tradičním přídomkem SW. Právě kombík je přitom důležitou součástí nabídky korejské automobilky, protože svádí přímý souboj s českým etalonem v podobě Škody Octavia Combi.
Interiér a vnitřní prostor
Co se týká stylingu karoserie, nevybočuje SW, na rozdíl od ProCeedu i XCeedu, ze známých linií řady Ceed nastolených hatchbackem. Přední část vozu je zcela stejná, vzadu jsou ale třeba jiná skupinová světla. Historie se stejným designem se opakuje i uvnitř, kde jsou si všechny verze řady Ceed podobné jako vejce vejci. To znamená především, ve vyšších verzích, velkou dotykovou obrazovku multimediálního systému, která stojí volně jako tablet a samostatný panel klimatizace. Celý středový panel je mírně natočen směrem k řidiči, materiály a také zpracování jsou potom rozhodně porovnatelné s nejlepšími modely kompaktního segmentu.
Kia minulý rok zapracovala na použitých technologiích. I do klasického Ceedu je tak možné objednat digitální přístrojový panel tvořený 12,3palcovou obrazovkou. Na rozdíl od XCeedu a ProCeedu přeskakuje klasický Ceed úplně osmipalcovou dotykovou obrazovku. Buď má tedy základní nedotykový displej s pěti palci, nebo 10,25palcový displej s integrovanou navigací, který je součástí standardní výbavy od třetí linie. Spolu s ním má pak Ceed SW také lepší audio JBL nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
Rozvor náprav o délce 2650 mm sdílí kombi s hatchbackem. Dá se mezi konkurenty jistě najít i více, například u nové Octavie nebo Toyoty Corolla Touring Sports, přesto je vzadu před koleny i nad hlavou místa poměrně dostatek. Kam tedy šlo téměř 30 cm v délce navíc oproti hatchbacku? Především do zavazadlového prostoru, který má základní objem 625 litrů, což byla až do příchodu nové Octavie Combi nejlepší hodnota ve třídě. Ani 1694 litrů po sklopení opěradel vzadu rozhodně není málo.
Motory a technologie
Motorová paleta už delší dobu neobsahuje atmosférický čtyřválec a začíná tak u přeplňovaného litrového tříválce T-GDI. Ten nemá 88 kW jako například u ProCeedu, ale „pouze“ 73 kW, samozřejmě v kombinaci s ručním řazením. Dalším stupněm je hned 1.4 T-GDI se 103 kW, která má volitelně dostupné i samočinné řazení se dvěma spojkami a sedmi stupni. Naftová 1.6 CRDi o výkonu 85 nebo 100 kW není, na rozdíl od XCeedu, spojená s mild hybridní technologií, silnější verze si ale zachovává možnost příplatku za dvouspojkovou automatickou převodovku.
Novinkou poslední doby je Ceed SW v plug-in hybridní verzi, to znamená, že její baterie je možné dobíjet i z klasické zásuvky a nejen za jízdy, jako je to normální u běžných hybridů. Vůz kombinuje benzinovou 1.6 GDI s elektromotorem, dohromady má ústrojí výkon 104 kW a dodává se se šestistupňovou samočinnou převodovkou se dvěma spojkami. Akumulátor s kapacitou 8,9 kWh stačí na papírový elektrický dojezd 60 km, průměrná spotřeba je podle údajů automobilky 1,1 l/100 km.
Standardními bezpečnostními pomocníky v Ceedu SW jsou autonomní nouzové brzdění, asistent pro jízdu v pruzích a sledování únavy řidiče. Pouze vyšším výbavám – standardně či za příplatek – jsou rezervovány sledování mrtvého úhlu, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání, adaptivní tempomat nebo systém pro samočinné parkování. Stejně jako řada konkurentů, umí i Ceed SW nabídnout plně diodová přední světla.
Technické údaje Kia Ceed SW |
Nejlevnější zážehová verze – 1.0 T-GDI GPF Comfort | Nejlevnější vznětová verze – 1.6 CRDi SCR Comfort | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 73 při 4500 | 85 při 4000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 172 při 1500 – 4000 | 280 při 1500 – 2750 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4600/1800/1465 | 4600/1800/1465 |
Rozvor (mm) | 2650 | 2650 |
Zavazadlový prostor (l) | 625/1694 | 625/1694 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1383/437 | 1481/439 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/600 | 1500/650 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 183 | 192 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 12 | 11,1 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,3-6,5/4,5-4,9/5,2-5,5 | 4,4/3,6-3,7/3,9-4,0 |
Emise CO2 (g/km) | 118-126 | 101-104 |
CENA: |
||
424 980 Kč (včetně DPH) | 504 980 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie