Elektrické niro rozšiřuje nabídku hybridní a plug-in hybridní varianty. Podle kapacity akumulátoru (39 nebo 64 kWh) ujede 290 nebo 455 km (dle WLTP). Elektrické niro také zvládá nabíjení s výkonem až 100 kW.
Jihokorejská automobilka to s elektricky poháněnými vozy myslí vážně a z jejich modelů je to znát na první pohled. Od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid se elektrická verze odlišuje řadou exkluzivních designových prvků.
Síla čistě elektrického nira je ale v jeho základním konceptu. Nejde o žádného městského prcka, ani o nezdařilý pokus, jak z běžného auta narychlo upéct elektromobil. Jde o plnohodnotný vůz vystavěný na rozumném půdorysu nabízející a i s nejlevnějšími akumulátory ujede téměř 300 km. Kia e-Niro navíc nově nabízí možnost přípravy pro tažné zařízení a také rozšířené nastavení personalizace sedadla řidiče, které tak doplňuje nabídku třífázové palubní nabíječky s výkonem 11 kW nebo systému telematiky UVO CONNECT.
Pochvalu zaslouží podvozek, který úspěšně maskuje vyšší hmotnost automobilu. Díky dostatečně výkonným motorům (100 a 150 kW) nabízí i slabší verze velmi příjemnou dynamiku. Temperament je možné upravovat volbou jízdních režimů – od těch ekologických dbajících na větší dojezd, až po sportovní mód, kdy je k dispozici maximální výkon a blesková reakce na sešlápnutí pedálu.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér nabízí moderní design, velkorysý prostor a nejmodernější technologie. Od ostatních provedení se elektrická verze odlišuje řadou nových vlastností a designových prvků. Největší změnou je provedení středového panelu, neboť z důvodu čistě elektrického pohonu odpadá potřeba klasického voliče převodovky a táhel soustavy řazení.
Uprostřed přístrojové desky najdeme 7″ dotykový displej rozhraní HMI (Human-Machine Interface) s řadou funkcí, které se týkají pouze tohoto nového elektromobilu. Majitel e-Nira může pohodlně vyhledat nejbližší dobíjecí místa nebo sledovat zbývající kapacitu baterie a předpokládaný dojezd.
Přístrojový štít před řidičem, tvořený barevným LCD displejem – rovněž o úhlopříčce 7″ – zobrazuje průběžné jízdní údaje a informace o nabití baterie. Jsou zde uvedeny i informace o řidičském stylu osoby za volantem, včetně procentního podílu ‚eko‘ způsobu jízdy v rámci dané cesty. V horní části přístrojové desky se objevila vestavěná kontrolka, která po zapojení kabelu ukazuje, zda stále probíhá nabíjení, nebo je baterie plně nabitá. Majitel tak může rychle zkontrolovat stav nabíjení vozidla v době, kdy je zapojeno do zásuvky.
Nová platforma modelu byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších vyspělých pohonů. Zástavba akumulátorového elektrického pohonu má jen minimální dopad na obestavění prostoru a všestrannost, a tak e-Niro dokáže nabídnout větší praktickou využitelnost a variabilitu než řada jiných elektromobilů či hybridů. Rozvor 2700 mm znamená velkorysý prostor pro nohy všech cestujících; atmosféru celkově prostorného interiéru ještě stvrzuje karoserie ve stylu crossoveru. Karoserie díky své šířce 1805 mm a výšce 1560 mm zajistí maximální vertikální prostornost i místo v oblasti ramen vpředu i vzadu. Při délce 4375 mm nabízí větší zavazadlový prostor – 451 litrů (dle metodiky VDA) – než řada konkurenčních plug-in hybridů a elektromobilů.
Motory a technologie
Model e-Niro je vybaven lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne ujet přes 455 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu je pak dojezd úctyhodných 615 km. K dispozici je také levnější verze s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh. Podle WLTP nabízí dojezd v kombinovaném režimu 289 km na jedno nabití. Připojíte-li e-Niro k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Technické údaje Kia e-Niro
e-Niro 150 kW + 64 kWh | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Elektrický motor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 při 3800-8000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 395 při 0-3600 |
Převodovka | automatická |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4375/1805/1560 |
Rozvor (mm) | 2700 |
Zavazadlový prostor (l) | 451 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1812 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | x |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 167 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,8 |
Kapacita akumulátoru (kWh) | 64 |
Kombinovaná spotřeba energie (kWh/ 100 km) | 15,9 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 199 980 Kč (včetně DPH) |