Model EV6 je pro značku Kia revolučním elektromobilem postaveným na nové platformě e-GMP. Je tedy první, který je od základů stavěný jako elektromobil a zároveň má moderní elektrickou platformu s 800voltovou architekturou. Díky té má například velmi rychlé nabíjení.
Interiér a vnitřní prostor
Nová elektrická platforma přinesla nejen lepší efektivitu pohonu nebo téměř trojnásobný maximální výkon nabíjení, ale také prostorovou efektivitu. Proto je interiér tohoto kompaktního crossoveru velmi prostorný. Podlaha je rovná bez středového tunelu, délka i šířka je s ohledem na vnější proporce automobilu nadprůměrná. U předních sedadel tak mohla být využita prostorově náročnější relaxační poloha. Po stisknutí příslušného ovladače se sedadlo řidiče či spolujezdce přizvedne a zakloní, čímž vznikne ideální poloha pro odpočinek. Ten si lze dopřát například při čekání na ostatní cestující nebo během nabíjení. Dalším benefitem je 10,5litrová odkládací schránka. Interiér působí téměř prémiově, zdobí ho kvalitní materiály i dílenské zpracování na vysoké úrovni.
Základní objem klasického zavazadlového prostoru je nadprůměrný (520 litrů dle VDA). Sklopením zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) lze prostor zvětšit na 1300 litrů. Pod přední kapotou je pak další zavazadlový prostor. U verze s pohonem zadních kol nabízí 52 litrů, u verze 4×4 je díky dalšímu elektromotoru zmenšen na 20 litrů. Ale i do tohoto prostoru se vejdou veškeré nabíjecí kabely.
Motory a technika
Ve snaze učinit Kiu EV6 dostupnější širšímu publiku, automobilka přidala vstupní jednomotorovou verzi s výkonem 125 kW a menším akumulátorem o kapacitě 58 kWh. Výsledná úspora činí rovných 100 000 korun. Pravděpodobně nejžádanější ale zůstane silnější derivát naladěný na 168 kW čerpající energii ze 77,4kWh baterie.
Tato konfigurace dodává vozu o hmotnosti okolo dvou tun obstojnou dynamiku.
Ve sprintu si lépe vede verze s pohonem všech kol a mnohem vyšším výkonem – 239 kW. Naprostým vrcholem je pak provedení GT, které s výkonem 430 kW a akcelerací z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy zasahuje do teritoria supersportů. Je ke cti, že příplatek za takovou porci síly je jen 154 000 korun.
Běžnému řidiči ale slabší verze naprosto stačí a navíc dobře odladěný podvozek i zásluhou nízkého těžiště auta odvádí velmi dobrou práci. Hezky drží v zatáčkách a zároveň příjemně překvapil komfortem verze Earth. Tato základní verze má ale také přeposilované řízení, které nebude vyhovovat sportovněji zaměřeným řidičům. Verze GT-line má kromě sportovnějších tvarů i tvrdší podvozek a tužší řízení, takže si každý může vybrat mezi komfortem a sportovnějšími vlastnostmi.
Vstupní verze s 58kWh akumulátorem ujede podle metodiky WLTP na jedno nabití 394 kilometrů. V případě většího akumulátoru o kapacitě 77,4 kWh záleží na verzi. Slabší vystačí na 528 kilometrů, silnější na ní zvládne ujet 484 kilometrů.
Kia EV6 má oproti konkurenčním modelům výhodu především v rychlosti nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 350 kW, kdy z 10 na 80 % trvá nabití v ideálních podmínkách pouhých 18 minut.
Příznivci outdoorových aktivit bezpochyby uvítají funkci napájení externích spotřebičů o příkonu až 3,2 kW (16 A) pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Praktický nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny umožňuje cestujícím nabíjet mobilní zařízení z akumulátoru vozidla bez potřeby dalších adaptérů. EV6 tak může posloužit i jako pojízdná nabíječka.
EV6 používá nejnovější technologii pro jízdu po dálnici s asistentem pro vybočení z pruhu ve prospěch co nejvyšší bezpečnosti a pohodlí při jízdě na dálnicích. Asistent na bázi pokročilého adaptivního tempomatu propojeného s navigací a funkcí regulace rychlosti v zatáčkách je schopen zpomalovat vozidlo při projíždění zatáček a po změně situace opět obnovit přednastavenou rychlost.
Kamery a senzory neustále monitorují prostor kolem vozu, čímž prakticky eliminují mrtvé úhly. O potenciálních rizicích je řidič informován na digitálním panelu. Díky těmto systémům dokáže Kia zaparkovat v podélném i příčném stání prostřednictvím tlačítek dálkového ovládání, které je součásti elektronického klíčku. Řidič tak nemusí být vůbec ve voze, což ocení například v úzkých parkovacích místech.
Technické údaje Kia EV6
Nejlevnější elektrická verze – Earth 125 kW 58kWh | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s elektricky buzeným rotorem, pohon zadních kol |
Zdvihový objem (cm3) | x |
Největší výkon (kW) | 125 |
Největší točivý moment (Nm) | 350 |
Převodovka | Stálý redukční převod |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4680/1880/1550 |
Rozvor (mm) | 2900 |
Zavazadlový prostor (l) | 572/1352 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1800-1890/540-450 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,5 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
16,6 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 325 980 Kč (včetně DPH) |