Nový plug-in hybrid dokáže v Mercedesu třídy C úspěšně suplovat původní vznětový šestiválec. Elektromotor o výkonu 90 kW tak dává zapomenout na absenci dvou válců. Přitom nabízí znatelně nižší spotřebu a obdobné jízdní výkony.
Mercedes-Benz třídy C se už šest let obejde bez naftového šestiválce a nutno říct, na prodejní výsledky to má minimální vliv. Absenci formálně plnotučné motorizace vynahrazuje jednak dvojitě přeplňovaný čtyřválec C 300 o výkonu 180 kW a jednak plug-in hybrid C 300 de. Částečně elektrická verze kombinuje naftový dvoulitr o výkonu 143 kW ze slabšího C 220 d s 90kW elektromotorem.
Jde o vyspělé řešení, které umí nabídnout vše. Dynamickou jízdu v hybridním režimu, kdy akcelerace na 100 km/h je otázkou 5,7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Dále samozřejmě čistě elektrickou jízdu s maximální rychlostí 130 km/h. A také dobíjecí režim, kdy lze zvýšením zatížení spalovacího motorů za jízdy dobít baterii pro pozdější jízdu na elektřinu.
Na elektřinu 50 km
Akumulátory mají kapacitu 13,5 kWh, pro čistě elektrický pohon je využitelných 9,4 kWh. Pak se systém přepne do hybridního režimu a se zbytkovou elektřinou si hospodaří sám. V praxi lze bez problémů na elektrický pohon ujet 47 až 50 km. Automobilka udává dojezd 55 km dle WLTP. Při úsporném jízdním režimu lze ujet i tuto vzdálenost. Na elektrický pohon je nejvyšší rychlost 130 km/h. Při této rychlosti se akumulátor vybije po 30 km.
S vybitým akumulátorem lze jezdit v kombinovaném režimu za 5,6 l/100 km. Pokud tedy budete dobíjet akumulátor alespoň každých 200 km, budete jezdit se spotřebou 4,2 l/100 km. Pokud dobíjecí cyklus zkrátíte na 100 km, bude spotřeba úctyhodných 2,8 l/100 km.
Palubní nabíječka má příkon 7,4 kW. Při dvoufázovém 16A jističi, s odpovídajícím wallboxem se baterie z 10 % do plna nabijí za 1,5 hodiny.
Menší zavazadlový prostor
Nevýhodou instalace akumulátorů do zadní části karoserie je zmenšení zavazadlového prostoru. Podlaha je zhruba o 15 cm výš a nenabízí rovnou ložnou plochu. Základní objem je zmenšený ze 460 na 315 litrů.
Plug-in hybrid je také o nemalou čtvrt tuny těžší, stále se však s provozní hmotností vejde do dvou tun, dobíjecí kombi je tedy lehčí než kdejaké prémiové SUV.
Rozumná cena
Cena naftového plug-in hybridního kombi startuje cenou výrazně pod hranicí 1,5 milionu korun, sedan je o 50 000 korun levnější. Poháněna jsou výhradně zadní kola.
Mercedes na českém trhu také podporuje benzinový hybrid C 300 e, který stojí jako verze C 300 d s pohonem všech kol.
Stejný hybridní pohon nabízí Mercedes i do větší třídy E. O kategorii větší model stojí po letošním faceliftu 1,697 milionu korun, to už je na dohled konvenčního naftového čtyřválce. A díky pomoci výkonného elektromotoru dosahuje srovnatelných jízdních výkonů i spotřeby jako C 300 de, přičemž se nabídka brzy rozšíří i o verzi s pohonem všech kol 4Matic, který bude po faceliftu také zařazen do výrobního programu.
Technické údaje Mercedes-Benz C 300 de |
Nejlevnější plug-in hybridní verze | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Vpředu podélně uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec 1950 cm3, 143 kW při 3800 1/min, 400 Nm při 2500–3100 1/min spojený s elektromotorem, 90 kW pohání zadní kola. Systémový výkon hybridu 225 kW a 700 Nm. Převodovka samočinná, devítistupňová. |
Zdvihový objem (cm3) | 1950 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 143 při 3800 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 400 při 2500-3100 |
Převodovka | Převodovka samočinná, devítistupňová. |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4702/1810/1457 |
Rozvor (mm) | 2840 |
Zavazadlový prostor (l) | 0,315 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1955/525 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1800/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 250 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 5,7 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
1,5 |
Emise CO2 (g/km) | 39 |
CENA: |
|
1 408 440 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie