Třída E je s více než 14 miliony dodanými sedany a kombi od roku 1946 nejprodávanější modelovou řadou v historii značky Mercedes-Benz. Výrobce třídu E nazývá srdcem značky. Nejen kvůli tradici, ale hlavně kvůli tomu, že podle interních průzkumů 8 z 10 zákazníků třídy E zůstává značce věrných i při nákupu dalšího vozu.
V létě 2020 prošla celá tato modelová řada modernizací, a to včetně zajímavého plug-in hybridního pohonu, spojného s dieselovým motorem.
Aktuální generace je na trhu od roku 2016, nyní přišel čas na facelift. Základní verze Třídy E tak má poprvé centrální hvězdu na přídi. K svěžímu vzhledu přispívá nová příď s vyšším podílem chromovaných prvků. Line Avantgarde má nově navrženou masku chladiče se dvěma chromovanými lamelami a leskle černými svislými příčkami. Sportovní a elegantní vzhled umocňují chromované a leskle černé ozdobné prvky na předním nárazníku. Kompletně jinou podobu mají dvoudílné světlomety, které zasahují až do víka kufru, což je pro Mercedes velká změna.
Interiér a vnitřní prostor
Kvalitu interiéru posouvají na ještě vyšší úroveň nové barvy a materiály. Obložení může být například ze stříbrného jasanového dřeva s otevřenými póry, z kořenového dřeva ořešáku fondente nebo kartáčovaného či broušeného hliníku.
Sedadla kombinují pro značku Mercedes-Benz typický komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti s avantgardním designem. Mimořádně komfortní je adaptivní nastavování sedadla řidiče. Po zadání tělesné velikosti na multimediálním displeji nebo prostřednictvím aplikace „Mercedes me“ se sedadlo automaticky přesune do zpravidla vhodné polohy, kterou si řidič už jen jemně doladí.
Modernizovaná Třída E obdržela zcela nově navržený volant. Ovládací plochy jsou leskle černé, zatímco ozdobné prvky a rámečky mají stříbrný odstín. Funkce sdruženého panelu přístrojů a multimediálního displeje se ovládají pohybem prstů po dotykových plochách. Mercedes do věnce volantu vložil senzory pro kapacitní snímání, které rozpoznávají, zda má řidič ruce položené na volantu. Není tedy třeba vyvíjet žádné úsilí, a spolu s adaptivním tempomatem vůz proskáče kolonou zcela sám. V případě, kdy by naopak řidiče postihla třeba zdravotní indispozice, systém nejprve spustí sled výstrah a nakonec umí i nouzově zastavit.
V nové Třídě E nalézá uplatnění nejnovější generace multimediálního systému. Jeho standardní součástí jsou dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palce/26 cm, jejichž umístěním vedle sebe byl vytvořen vzhled širokoúhlého displeje. Na přání se dodávají dva displeje s úhlopříčkou 12,3 palce/31,2 cm.
Motory a technologie
S modernizací Třídy E byl uskutečněn další velký krok v oblasti elektrifikace pohonu. Sedm verzí je k dispozici s externě nabíjitelným hybridním pohonem – se vznětovými i zážehovými motory, sedany i kombi, s pohonem zadních nebo všech kol. Nabídka hospodárných a výkonných motorů s nízkými emisemi zahrnuje rozsah výkonů od 115 kW do 270 kW u zážehových jednotek, motory na naftu poskytují nejvyšší výkon v rozsahu od 118 kW do 243 kW.
Jeden z nejzajímavější pohonů je označený jako 300 de, Objevil se poprvé už před facelitem a kombinuje čtyřválcový turbodiesel o výkonu 143 kW s elektromotorem o výkonu 90 kW. Skvělý výkon (např. zrychlení na stovku za rovných 6 sekund) je spojen s příjemnou spotřebou – kolem 1,6 litru s nabitou baterií a ekologickou jízdou, nebo kolem 6 litrů nafty, když vám elektřina dojde. Auto samo při jízdě vyhodnocuje, kdy volit jaký pohon či kombinaci a kdy a jakou intenzitou zahájit rekuperaci energie. Důležitou novinkou je ještě možnost objednat naftový plug-in i s pohonem všech kol – před faceliftem byla k dispozici jen verze s pohonem jedné nápravy. Oproti ostatním německým konkurentům si třída E zachovala tradiční důraz na komfortní spíše než sportovní jízdní vlastnosti, a i s těžším plug-in hybridem proplouvá vůz silnicí hladce jak horký nůž máslem.
Vůz se rovněž pyšní mimořádně vysokou úrovní aktivní bezpečnosti. Třída E je standardně vybavena aktivním brzdovým asistentem, který dokáže v mnoha situacích zabránit autonomním brzděním kolizi, nebo alespoň zmírnit její intenzitu. Systém dokáže při rychlostech, obvyklých v městském provozu, brzdit také před stojícími vozidly nebo přecházejícími chodci a v závislosti na situaci dokonce zabránit kolizi.
Technické údaje Mercedes-Benz E 300 de |
Nejlevnější zážehová verze E 300 de | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Elektrický motor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 při 3800-8000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 395 při 1-3600 |
Převodovka | automatická |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4375/1805/1560 |
Rozvor (mm) | 2700 |
Zavazadlový prostor (l) | 451 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1812 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | x |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 167 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,8 |
Kombinovaná spotřeba energie (Wh/ km) | 159 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
1 199 980 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie