21 listopadu, 2024

Mercedes-Benz EQE SUV

Začalo to limuzínami, pak se ale Mercedes-Benz rozhodl na zvláštní elektrické platformě postavit i SUV. Bylo to logické rozhodnutí, právě tento segment patří k nejprodávanějším, zároveň i nejziskovějším.

Po limuzínách EQS a EQE se tak objevila stejně pojmenovaná SUV, jen se v jejich názvu objevuje právě i zkratka pro sportovně-užitková vozidla. Mladším dvojice je pak EQE SUV, která spadá zhruba do vyšší střední třídy a konkuruje třeba BMW iX nebo Audi Q8 e-tron.

Interiér a vnitřní prostor

Podobně jako tomu je u dalších Mercedesů EQ, má i EQE SUV velkou konkurenční výhodu v provedení interiéru. Palubní desku může totiž tvořit „hyperobrazovka“, tedy technologie zvaná MBUX Hyperscreen. Stojí 216 000 korun a sdružuje obrazovku místo přístrojové desky, multimediální systém a OLED obrazovku před spolujezdcem. Všechny tři displeje jsou propojené navzájem, což dává pocit, že palubní deska je zkrátka jen jedna velká obrazovka. Kromě toho má SUV taktéž průhledový displej. Samozřejmě ani základní provedení není ochuzeno o digitální budíky a obrazovku multimediálního systému – orientovanou na výšku. Hyperscreen ale zkrátka vypadá efektně.

Také by nebylo dobré zapomenout na obrazovky pro cestující vzadu, kteří mohou také sledovat televizní vysílání, pokud za něj majitel zaplatí necelých 30 000 korun. Samozřejmostí jsou online služby, připojení k internetu nebo nabíječky USB. Kromě této výbavy je interiér samozřejmě výborně zpracovaný a složený z velmi kvalitních materiálů včetně dřevěného obložení.

Délka 4,9 metru odpovídá vyšší střední třídě, kam se EQE SUV řadí. Rozvor náprav, který o 30 milimetrů překonává třímetrovou hranici napovídá, že vzadu je nadprůměrný prostor především v oblasti kolen. Mimořádná je také šířka interiéru. Nad hlavou je to logicky lepší než u sedanu EQE, nicméně stále existuje prostor pro zlepšení, byť normálně vzrostlé postavy rozhodně nedostatkem trpět nebudou. Zavazadlový prostor má v základu 520 litrů, to je papírově méně než třeba u limuzíny EQS. Na druhou stranu ho lze lépe využít. Po sklopení zadních opěradel dostaneme solidních 1675 litrů. Co budou někteří elektromobilisté brát těžko, je absence frunku, tedy prostoru pod přední kapotou. To vše navzdory tomu, že auto stojí na platformě výhradně určené elektromobilům. Mimochodem přední kapotu ani nelze běžně zdvihnout. Tento úkon smí provést jen autorizovaný servis. A tak například vodu do ostřikovačů lze nalévat speciálním hrdlem, které se vyklápí z předního blatníku.

Motor a technika

Na českém trhu je EQE SUV k dispozici hned v šesti různých variantách. Většina má shodnou využitelnou kapacitu baterie na úrovni 90,6 kWh (pouze verze 300 SUV a 350 4Matic SUV mají 89 kWh) a rovněž je lze nabíjet maximálně 170 kilowatty stejnosměrným, respektive 22 kilowatty střídavým proudem. Z deseti na 80 procent kapacity se tak akumulátor na rychlonabíječce dostane za půlhodinu.

Základem tvoří dvě zadokolky: verze 300 SUV má 180 kilowattů a ujede až 542 kilometrů, verze 350+ SUV má 215 kilowattů a ujede nadprůměrných 580 kilometrů. Je to sice dojezd dle metodiky WLTP, v praxi se ale nad 500 km lze se zapnutou klimatizací dostat bez výraznější námahy. S klesající teplotou bude samozřejmě dojezd klesat.

Následují čtyřkolky 350 4Matic SUV s výkonem 215 kilowattů a dojezdem 537 kilometrů, respektive 500 4Matic s výkonem 300 kilowattů a dojezdem 541 kilometrů. Vrchol představují dvě verze s odznáčkem AMG, slabší 43 AMG má 350 kilowattů a ujede 469 kilometrů, silnější 53 AMG má 460 kilowattů a ujede 451 kilometrů. Rovněž zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny.

Jaké technologie EQE SUV nabízí, jsme již tak trochu naznačili výše. Už základní zadokolka je jimi doslova nabitá, nechybí adaptivní tempomat, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu nebo pomocník pro jízdu v pruhu. K tomu má auto třeba volitelné zadní boční airbagy, dálkový parkovací asistent nebo možnost malého příplatku za palubní kameru.

Technické údaje Mercedes-Benz EQE SUV

  Nejlevnější elektrická verze – EQE 300 SUV
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s permanentními magnety, pohon zadních kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 180 kW při 0
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 550 při 0
Převodovka jednostupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4863/1940/1685
Rozvor (mm) 3030
Zavazadlový prostor (l) 520/1675
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2385/515
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 210
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 7,6
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
19
Dojezd (km) 542
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  2 259 070 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit