Mercedes-Benz postupně rozšiřuje svou nabídku elektromobilů. A nesází jen na SUV EQA, EQB či EQC. Horkými novinkami jsou především limuzíny EQE a EQS. Stálicí nabídky elektrických vozů s trojcípou hvězdou je nicméně velkoprostorové EQV.
Když Mercedes na trh uváděl model EQV, jednalo se teprve o druhý elektromobil tohoto výrobce. Ten svou bezemisní řadu označuje zkratkou EQ.
Interiér a vnitřní prostor
Jak napovídá už jméno vozu, základem pro tento elektrický model se stala třída V, tedy velké luxusní MPV od Mercedesu, které ale vychází z dodávky Vito. Auto nicméně prodělalo tolik změn, že příbuznost s užitkovým modelem by, kromě podobností u vnějšího designu, hledal málokdo. EQV oproti třídě V se spalovacími motory dostalo především upravenou přední část. Ta obsahuje vizuálně propojená hlavní světla, tvořící zdánlivě jeden celek s maskou, což je řešení podobné tomu i u dalších modelů řady EQ. Vedle toho auto také stojí standardně na 17palcových kolech.
Další změny se odehrály v kabině vozu, kde je nově standardem dotykový displej multimediálního systému s navigací o uhlopříčce 10,25 palce. Změnil se dále tvar touchpadu, kterým lze mimo jiné i vedle hlasu systém MBUX ovládat, trochu jiná jsou i některá tlačítka. Přístrojový štít je nadále analogový s menším displejem uprostřed, otáčkoměr nicméně ustoupil powemetru, tedy ukazateli spotřeby. Přesto kabina nepůsobí, na rozdíl od některých elektromobilů, nikterak futuristicky.
Hlavní výhodou Mercedesu EQV je však jeho vnitřní prostornost a variabilita. K dispozici jsou dvě velikosti MPV – kratší má délku 5140 mm a rozvor o délce 3200 mm, prodloužená má délku 5370 mm a rozvor náprav o délce 3430 mm. K dispozici bude dále i několik konfigurací sedadel. A to se šesti, sedmi nebo osmi sedadly. V případě šesti sedadel má auto ve druhé i třetí řadě dvě samostatná kapitánská místa, případně jednu sedačku ve druhé a tři ve třetí řadě. Při sezení v sedmi lidech jsou uprostřed dvě a ve třetí řadě tři sedadla a v osmimístné variantě jsou ve druhé i třetí řadě pokaždé tři sedadla. Zavazadlový prostor má v krátké verzi maximálně 4630 litrů a v dlouhé 5010 litrů
Motory a technologie
Elektromotor disponuje výkonem 150 kW, točivým momentem 362 Nm a pohání přední nápravu. Akumulátor má využitelnou kapacitu 90 kWh a je umístěn pod podlahou, takže nezasahuje do prostoru pro cestující. Dojezd na jedno nabití je podle Mercedesu 363 km u verze s kratší a 361 km u verze s delší karoserií. V obou případech jde o hodnoty dle přísnějšího cyklu WLTP, takže jsou reálné.
Nabíjet baterie je možné prostřednictvím stejnosměrného proudu z rychlonabíječky s výkonem nejvýše 110 kW, v takovém případě je za 45 minut k dispozici až 80 % kapacity. Střídavým proudem z wallboxu nebo veřejné stanice lze auto nabíjet maximálně 11 kW, v takovém případě se z prázdné na úplně plnou baterii auto dostane za méně než deset hodin. Za příplatek pak lze dobíjet výkonem 80 kW.
Maximální rychlost je standardně 140 km/h, Mercedes ale umí volitelně posunout omezovač na 160 km/h.
Zájemce bude zajímat, že i včetně DPH se obě velikosti dostanou cenově pod úroveň dvou milionů korun. Ve standardní výbavě nechybí třeba sledování mrtvého úhlu či sledování jízdy ve zvoleném jízdním pruhu.
Technické údaje Mercedes-Benz EQV
Nejlevnější elektrická verze | |
EQV 300 Tourer dlouhé | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Asynchronní rotační indukční elektrický motor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 362 |
Převodovka | s fixním převodem, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5140/1928/1901 |
Rozvor (mm) | 3200 |
Zavazadlový prostor (l) | 1030/4630 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 2560/940 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | neudáváno |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 140 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | neudáváno |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
28,1 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 975 930 Kč (včetně DPH) |