22 října, 2024

Mercedes-Benz eVito

V prodeji bude brzy modernizovaná verze elektrického Vita, která kromě jiného nabídne i vyšší dojezd. Současné provedení nabízí velmi výhodný poměr užitné hodnoty a ceny. K dispozici je ve dvou délkách a s nosností až 800 kg.

Mercedes-Benz v poslední době výrazně šlape do elektrifikace své osobní nabídky a chrlí jeden nový elektromobil za druhým. Společné mají to, že jde většinou o velká luxusní auta, s výjimkou snad jen modelů EQA a částečně EQB. Na druhou stranu v rámci elektrifikace nezapomíná trojcípá hvězda ani na svou divizi užitkových automobilů, kde už nějakou dobu na elektřinu jezdí mimo jiné i eVito, což je sourozenec osobního vanu EQV.

Interiér a vnitřní prostor

Elektrický Mercedes eVito se nabízí jako dodávka ve dvou délkách karoserie – kratší má 5170 mm, delší 5340 mm –, což dále zvyšuje variabilitu nabídky trojcípé hvězdy. Platí také, že čistě užitková varianta podle typu sedadla spolujezdce převeze dva nebo tři cestující, a k tomu přes 6 m3 a 800 kg nákladu. Dodejme, že kromě čistě užitkové verze se nabízí i osobní eVito Tourer, které zvládne převést osm nebo devět lidí, opět v závislosti na provedení sedadla spolujezdce. Nabízí se rovněž ve dvou již zmíněných délkách karoserie.

Design interiéru se od běžného Vita žádným zásadním způsobem neodlišuje, naopak je stále velmi účelný a jednoduchý. Pokud se rozhodnete nepřiplácet, nemá eVito ani klimatizaci, ani rádio. V místě, kde by normálně byla dotyková obrazovka tak jsou jen dvě malé odkládací poličky třeba na chytrý telefon. Neznamená to ale, že by auto neumělo dotykový displej, naopak může mít jen rádio nebo dokonce navigaci. Vždy ve spojení se sedmipalcovou úhlopříčkou. Jen to z kapsy majitele vytáhne desítky tisíc korun navíc. Stejně, jako kdyby chtěl mít svůj elektromobil vybavený klimatizací – ať už poloautomatickou nebo dokonce automatickou.

Také na první pohled ani bystré oko zřejmě nerozpozná, že se k němu blíží eVito, a ne klasické naftové Vito. Design Mercedes výrazně unifikoval, znalec si však všimne krytu v předním nárazníku, který slouží jako dobíjecí konektor. Tím ale veškeré výraznější změny končí. Auto má také halogenová přední světla, i když dostupné jsou i diody, a samozřejmě nelakované nárazníky. Standardem jsou také ocelové ráfky.

Motor a technika

Technicky se eVito v posledních měsících nijak nezměnilo, sluší se však uvést, že automobilka nedávno představila výraznější modernizaci vozu. Designovou i technickou, která se do prodeje dostane v nadcházejících měsících. Zatím je ale řeč stále o dodávce se stávající technikou v jediné nabízené variantě. To znamená s elektromotorem vpředu a nejvyšším výkonem 85 kW. Poháněná jsou nepřekvapivě přední kola.

Akumulátor má využitelnou kapacitu 60 kWh, automobilka tak udává nejvyšší dojezd 314 km. Auto není kdovíjaký rychlík, umí jezdit 80 km/h a až za příplatek lze odblokovat omezovač na 120 km/h, beztak ale bude jeho domovem především městské prostředí. Více než 50 km/h tak bude uživatel – typicky nějaká malá firma nebo dovozová služba – stejně potřebovat jen málokdy. Dobíjet lze maximálně 80 kW, z 10 na 80 procent kapacity se tak baterie dostane za 35 minut.

Užitkové eVito na rozdíl od osobního EQV má asistenční systémy jen za příplatek. Každopádně i dodávka může mít pomocníka pro jízdu v pruhu či hlídání mrtvého úhlu. Nechybí ani parkovací senzory nebo kamera, jen je za tyto prvky zkrátka nutné připlácet.

Technické údaje Mercedes-Benz eVito

  Nejlevnější elektrická verze –  eVito Dlouhé
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW)  85
Největší točivý moment (Nm)  360
Převodovka jednostupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 5140/1928/1932
Rozvor (mm) 3200
Nákladový prostor (m3) 6
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2315/885
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) xxx
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 80 (lze zvýšit na 120)
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) xxx
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
21,3
Dojezd (km) 314
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 556 418 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit