Po letech se na český trh vrátila původně britská značka MG. Evropu nyní opět dobývá pod křídly čínského koncernu SAIC. Kromě benzinových pohonů a hybridů nabízí také elektromobily. Po crossoveru MG4 přichází na český trh prostorné kombi MG5.
Doba elektrická, to jsou především SUV. Automobilky začaly ve velkém montovat baterie právě do nejoblíbenější kategorie aut v Evropě. Vyšší stavba karoserie k tomu vybízí, navíc jsou na SUV tradičně vyšší marže. Výrobci ale tak trochu zapomněli na praktičnost, kterou přinášejí třeba kombíky. Elektromobilů velikosti Škody Octavia je ale zatím jako šafránu a jejich průkopník je vpravdě netradiční, MG5.
Interiér a vnitřní prostor
MG5 je kompaktní kombi, vzhledem k menší známosti vozu, který ve druhé polovině roku vstoupí na český trh, je to důležité zmínit. Na délku má 4,6 metru a mezi nápravami pak 2659 milimetrů. Zasazeno do kontextu, je to auto o nějakých 86 milimetrů kratší než Octavia Combi s rozvorem kratším o 30 milimetrů. Je tak nasnadě, že uvnitř bude minimálně před koleny o něco méně místa než právě v českém etalonu. MG5 se řadí spíše mezi menší kompaktní kombi, což dále potvrzuje i velikost zavazadlového prostoru. 479 litrů v pětimístném a 1367 litrů ve dvoumístném uspořádání je jen průměrná hodnota.
Čínské kombi s britskými kořeny prošlo loni poměrně rozsáhlou modernizací, která se ve velkém podepsala nejen na vnějším vzhledu, ale také na interiéru. Ten se výrazně posunul směrem k modernímu evropskému pojetí a standardně nabízí sedmipalcové budíky a k tomu i centrální dotykovou obrazovku o rozměru 10,25 palce. Ta stojí samostatně a jsou k ní přiřazená i klasická tlačítka, jakkoliv třeba hlasitost se nastavuje nikoliv otočným knoflíkem, ale je potřeba zmáčknout příslušné tlačítko. Součástí multimediálního systému je i navigace nebo integrace Apple CarPlay a Android Auto.
Jak se posunul vnitřní vzhled, platí to stejné i o designu karoserie. Kdo pamatuje ještě MG5 před faceliftem, asi dá zapravdu, že auto asijský styl designu nezapřelo. Omlazený model ale nyní vypadá o poznání moderněji, evropštější. Postrádá klasickou čelní masku, kterou nepotřebuje a diodová světla vpředu propojuje jen decentní lištou. Dobíjecí konektor je možná trochu netradičně vpředu uprostřed, standardem jsou pak třeba i kola z lehké slitiny.
Motory a technika
MG5 se nabízí ve dvou různých verzích, které se odlišují nejen výkonem a kapacitou baterie, ale také jejím typem. Začneme základním modelem, který má jeden elektromotor o výkonu 130 kilowattů a železo-fosfátovou baterii s využitelnou kapacitou 46 kWh. Není to příliš, tím spíš na skoro 1,6 tuny vážící rodinné kombi. Dojezd udávaný je 310 nebo 320 kilometrů podle výbavy. Reálný dojezd bude nižší především v zímě nebo při zatížení.
Druhá varianta má paradoxně slabší motor. Výkon 115 kilowattů není oslňující, ale s autem by si měl poradit docela obstojně. Však také z 0 na 100 km/h zrychluje kombi za 7,8 vteřiny, podobně jako silnější varianta. Akumulátor, tentokrát nikl-hořčík-kobaltový, je lehčí a má vyšší využitelnou kapacitu 57,4 kWh. Kombi to stačí k papírovému zdolání 380 až 400 kilometrů opět podle zvolené výbavy. Reálný dojezd bude výrazně nad 300 kilometry, což je už solidní výsledek. Maximální dobíjecí výkon stejnosměrným proudem je 87 kilowattů, z 0 na 80 procent se tak akumulátor dobije za 40 minut u obou provedení. Z 11kilowattové domácí nabíječky je pak plná kapacita za pět, respektive šest hodin podle velikosti akumulátoru.
Technologickou výbavou nijak MG5 nevybočuje ze zavedeného standardu kompaktních kombi. Nechybí nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruhu či adaptivní tempomat. Vyšší verze pak mají kromě zadních parkovacích senzorů třeba o 360stupňovou kameru.
Technické údaje MG 5
Nejlevnější elektrická verze – MG 5 Comfort | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 130 kW při 0 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 280 při 0 |
Převodovka | jednostupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4600/1818/1521 |
Rozvor (mm) | 2659 |
Zavazadlový prostor (l) | 479/1367 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1562/455 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 500/500 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,7 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
17,9 |
Dojezd (km) | 320 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
zatím nestanovena (včetně DPH) |