22 října, 2024

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX vždy patřilo k nejprodávanějším modelům značky. Zvláště v Evropě bylo velmi oblíbené i pro svou spolehlivost. ASX vždy stavělo na platformách Mitsubishi. Přišly však těžší časy a s nimi i radikální změna.

Ještě před třemi lety to vypadalo, že Mitsubishi kvůli klesajícím prodejům opustí Evropu a zaměří se na pro něj výdělečnější regiony v Asii nebo Africe. Japonci ale nakonec svou situaci přehodnotili, a to i s pomocí Renaultu, s nímž tvoří alianci. Vzájemná spolupráce navíc pomáhá znatelně šetřit prostředky na vývoj i výrobu.

Francouzi tak s Mitsubishi sdílejí některé úspěšné modely, které jen převlékly logo. Tak se na trh dostala i druhá generace velice populárního SUV ASX, jehož první vydání se vyrábělo přes deset let. Novinka ale není ničím jiným než převlečeným Renaultem Captur. ASX nabízí jen určitá specifika v podobě jiných prodejních i poprodejních služeb. Technika je však shodná.

Interiér a vnitřní prostor

Chcete hledat rozdíly mezi Mitsubishi ASX a Renaultem Captur? Tak to si nejen v interiéru budete muset vzít lupu, a to skutečně hodně silnou. Mitsubishi totiž změnilo prakticky jen logo na volantu: tři diamanty nahradily jediný. Jinak je to captur se vším všudy, tedy i mírně natočeným středovým panelem směrem k řidiči. Není ale potřeba zoufat, protože ideově skvěle zapadá do původní filosofie ASX. Navíc Renault vyvinul specifický plug-in hybridní pohon, který svou efektivitou patří k tomu nejlepšímu, co lze na trhu v tomto segmentu pořídit.

Škoda jen, že už v nabídce není pohon všech kol a to ani v případě plug-in hybridu.

Jelikož je plug-in hybridní verze tou nejdražší, má hned v základu větší 9,3palcovou obrazovku, která se na první pohled tváří trochu jako tablet. Obsahuje i prostorovou navigaci, nicméně ani touto velikostí nepřišlo auto o sadu klasických fyzických ovladačů, kterým nastavujete třeba klimatizaci. Efektně působí také kolébkové přepínače pod obrazovkou, tvořící pomyslnou „klávesnici“. Digitální je i přístrojový štít, má úhlopříčku deset palců a umí dokonce promítat obraz z navigace přímo do zorného pole řidiče.

Naprosto stejný je i vnitřní prostor. Na malé SUV je ASX prostorné tak akorát, rozvorem o délce 2639 milimetrů dokonce trochu nakukuje i o třídu výše. Znamená to, že v podélném směru si většina cestujících nejspíše úplně stěžovat nebude a ani nad hlavou to rozhodně není nejhorší. Kde plug-in hybrid trochu omezuje, to je zavazadlový prostor, pod jehož podlahou je palivová nádrž. Akumulátor našel místo pod zadními sedadly. Základní objem 265 litrů je o skoro 160 litrů méně než má benzinový model, ovšem je pravdou, že i s prostorem pod podlahou. Výhodou ASX je standardní posuvná zadní lavice, hravě tak základní objem poskočí na 379 litrů.

Stejně jako se příliš změn neodehrálo uvnitř, ani vně se ASX od Renaultu Captur nijak výrazně neodlišuje. Bystré oko zaregistruje mírně pozměněnou masku a poněkud trčící parkovací kameru, kterou u Renaultu schovává logo značky. Tady je jen nápis „Mitsubishi“. Plug-in hybrid pak standardně vyjíždí s diodovými světly a s velkými  litými koly o rozměru 18 palců.

Motory a technika

Druhá generace Mitsubishi ASX se nabízí s celou paletou motorů, zahrnující benzinové jednotky i s mildhybridní pomocí, klasický hybrid a především vrcholný plug-in hybrid. Opět, není to nic, co by leckdo neznal z útrob Renaultu Captur. To znamená kombinaci benzinové šestnáctistovky s generátorem a elektromotorem. Zážehový čtyřválec disponuje 68 kW, elektrická verze pak 74 kW. Souhrnný výkon obou motorů je pak nadprůměrných 117 kW.

Na rozdíl od klasického hybridu s podobnou sestavou, tady může Mitsubishi jet i výhradně na elektřinu, k čemuž mu slouží akumulátor s kapacitou 9,8 kWh. Podle automobilky ujede ASX na jedno nabití 48 kilometrů, ve městě dokonce 62 kilometrů. Dobít akumulátoru není takový problém, ze zásuvky při odběru 3,7 kW to zabere tři hodiny, z běžné domácí zásuvky 4,5 hodiny. Spotřeba plug-inu samozřejmě záleží na chutí, respektive četnosti nabíjení. Dle metodiky WLTP by ASX mělo jezdit za 1,3 až 1,4 litry benzinu na 100 kilometrů. Nejde ovšem o čtyřkolku, celé ústrojí pohání přední kola.

Z hlediska bezpečnosti je plug-in hybridní ASX vybavené vlastně vším, co čekáte: v základu má nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Jen pro pomocníka pro jízdu v pruhu s automatickým udržováním v jeho středu musíte do vyššího stupně. Výbavy jsou totiž u ASX až na drobné detaily v otázce barvy a příslušenství pevně dané.

Technické údaje Mitsubishi ASX

  Nejlevnější plug-in hybridní verze – 1.6 PHEV Intense+
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový atmosferický čtyřválec v kombinaci s generátorem a elektromotorem, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1598
Největší výkon celého ústrojí (kW)  117
Největší točivý moment celého ústrojí (Nm)  144 + 255 
Převodovka multimódová, automatická
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4227/1797/1567
Rozvor (mm) 2639
Zavazadlový prostor (l) 265-379/1118
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1631/429
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 170
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,1
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
1,3-1,4
Emise CO2 (g/km) 30-31
CENA:
  909 950 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit