21 listopadu, 2024

Peugeot 508 SW Hybrid

Peugeot manažerským modelem 508 příjemně překvapil. Pohledné auto nabízí pestrou nabídku pohonných jednotek včetně hybridu.

Poslední novinkou je dobíjecí plug-in hybrid, který dokáže v praxi uhánět na elektřinu rychlostí přes 130 km/h a v kombinovaném režimu s ním v praxi ujedete přes 45 km. Stejný pohon je k dispozici také v modelu 3008.

Zatímco manažerský liftback nebo kombi modelu 508 využívá systém s pohonem pouze předních kol, model 3008 umí nabídnout i verzi 4×4. Zadní kola navíc pohání další elektromotor o výkonu 83 kW a díky většímu akumulátoru (13,2 kWh) lze na elektřinu ujet 54 km.

Peugeot 508 Hybrid pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 133 kW, k tomu mu asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, pro čistě elektrický pohon lze ale využít 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na akumulátor lze bez problémů ujet v praxi přes 45 km. Výrobce podle metodiky WLTP uvádí 52 km.

Plug-in je k dispozici jak ve verzi liftback, tak kombi.

Interiér a vnitřní prostor

Vnější design je alfou a omegou nového Peugeotu 508 a u kombi SW tomu není jinak. Nejde ovšem jen o vzhled karoserie, designéři vsadili na atraktivní a neotřelé tvarování i v kabině. U nových modelů francouzské značky je už samozřejmostí řešení i-Cockpit. To znamená kombinaci malého volantu, výše posazené kapličky přístrojů a dotykové obrazovky multimediálního systému, který může být vybaven navigací. U 508 jsou potom budíky už v základu digitální.

Displej na středové konzoli má osm nebo deset palců a je dotykový. Kdo ovšem nechce na obrazovku sahat, může využít tlačítek, které formují pomyslné klávesy piana. Celkově palubní deska řidiče obklopuje, což je ještě umocněno nejen natočenou středovou konzolí, ale i masivním středovým tunelem a natočeným výdechem ventilace po jeho levé ruce.

Technický základ EMP2 je u obou karosářských variant stejný, což prozrazuje například i stejný rozvor s hodnotou 2793 mm. Ten patří mezi konkurenty spíše mezi kratší. Kombi SW je také jen o 17 mm vyšší než liftback, přesto má vzadu o 40 mm více místa nad hlavou.

Motory a technologie

Kromě hybridního pohonu je model 508 k dispozici také s konvenčním zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonech 133 kW a 165 kW. Vznětové motory reprezentuje čtyřválec 1.5 BlueHDi/96 kW nebo 2.0 BlueHDi se 120 nebo 130 kW.

Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 l je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 l (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.

Dva systémy pohonu, tedy konvenční a elektrický, se promítají do ceny hybridu, která začíná lehce nad 1 milionem korun (1 065 000 Kč), kombi je dražší o 40 000 korun.

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.

Bezpečnostními asistenty nahlíží Peugeot 508 částečně o segment výše. Nabízí jich celou řadu včetně nočního vidění, které pomocí infračervené kamery v noci upozorňuje na chodce i zvířata před vozidlem. Dále nechybí například udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvých úhlů.

Technické údaje Peugeot 508 SW Hybrid

  Nejlevnější plug-in hybridní verze – 508 SW

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech 133 kW doplňuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy  165 kW přenáší přední kola. Kapacita akumulátoru 11,8 kWh.
Zdvihový objem (cm3) 1598
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 133 při 6000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 300 při 3000
Převodovka osmistupňová, samočinná

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4778/1859/1420
Rozvor (mm) 2793
Zavazadlový prostor (l) 468/1780

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1820/470
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1340/745

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) 250
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,2
Spotřeba paliva
(kombinovaná)  (l/100 km)
1,4
Emise CO2 (g/km) 33

CENA:

  1 105 000 (včetně DPH

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit