Peugeot manažerským modelem 508 příjemně překvapil. Pohledné auto nabízí pestrou nabídku pohonných jednotek včetně hybridu.
Poslední novinkou je dobíjecí plug-in hybrid, který dokáže v praxi uhánět na elektřinu rychlostí přes 130 km/h a v kombinovaném režimu s ním v praxi ujedete přes 45 km. Stejný pohon je k dispozici také v modelu 3008.
Zatímco manažerský liftback nebo kombi modelu 508 využívá systém s pohonem pouze předních kol, model 3008 umí nabídnout i verzi 4×4. Zadní kola navíc pohání další elektromotor o výkonu 83 kW a díky většímu akumulátoru (13,2 kWh) lze na elektřinu ujet 54 km.
Peugeot 508 Hybrid pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 133 kW, k tomu mu asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, pro čistě elektrický pohon lze ale využít 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na akumulátor lze bez problémů ujet v praxi přes 45 km. Výrobce podle metodiky WLTP uvádí 52 km.
Plug-in je k dispozici jak ve verzi liftback, tak kombi.
Interiér a vnitřní prostor
Vnější design je alfou a omegou nového Peugeotu 508 a u kombi SW tomu není jinak. Nejde ovšem jen o vzhled karoserie, designéři vsadili na atraktivní a neotřelé tvarování i v kabině. U nových modelů francouzské značky je už samozřejmostí řešení i-Cockpit. To znamená kombinaci malého volantu, výše posazené kapličky přístrojů a dotykové obrazovky multimediálního systému, který může být vybaven navigací. U 508 jsou potom budíky už v základu digitální.
Displej na středové konzoli má osm nebo deset palců a je dotykový. Kdo ovšem nechce na obrazovku sahat, může využít tlačítek, které formují pomyslné klávesy piana. Celkově palubní deska řidiče obklopuje, což je ještě umocněno nejen natočenou středovou konzolí, ale i masivním středovým tunelem a natočeným výdechem ventilace po jeho levé ruce.
Technický základ EMP2 je u obou karosářských variant stejný, což prozrazuje například i stejný rozvor s hodnotou 2793 mm. Ten patří mezi konkurenty spíše mezi kratší. Kombi SW je také jen o 17 mm vyšší než liftback, přesto má vzadu o 40 mm více místa nad hlavou.
Motory a technologie
Kromě hybridního pohonu je model 508 k dispozici také s konvenčním zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonech 133 kW a 165 kW. Vznětové motory reprezentuje čtyřválec 1.5 BlueHDi/96 kW nebo 2.0 BlueHDi se 120 nebo 130 kW.
Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 l je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 l (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.
Dva systémy pohonu, tedy konvenční a elektrický, se promítají do ceny hybridu, která začíná lehce nad 1 milionem korun (1 065 000 Kč), kombi je dražší o 40 000 korun.
Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.
Bezpečnostními asistenty nahlíží Peugeot 508 částečně o segment výše. Nabízí jich celou řadu včetně nočního vidění, které pomocí infračervené kamery v noci upozorňuje na chodce i zvířata před vozidlem. Dále nechybí například udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvých úhlů.
Technické údaje Peugeot 508 SW Hybrid |
Nejlevnější plug-in hybridní verze – 508 SW | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech 133 kW doplňuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy 165 kW přenáší přední kola. Kapacita akumulátoru 11,8 kWh. |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 133 při 6000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 300 při 3000 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4778/1859/1420 |
Rozvor (mm) | 2793 |
Zavazadlový prostor (l) | 468/1780 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1820/470 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1340/745 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 250 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
1,4 |
Emise CO2 (g/km) | 33 |
CENA: |
|
1 105 000 (včetně DPH |
Fotogalerie