21 listopadu, 2024

Volkswagen ID.5

Rodina elektrických Volkswagenů ID se od představení hatchbacku ID.3 rychle rozrůstá. Následovalo klasicky střižené SUV ID.4, poslední novinkou je ID.5 které z modelu ID.4 vychází, je ale elegantnější díky svažující se střeše, zároveň je ale méně praktické.

Verze ID.5 je jakýsi kříženec SUV a kupé, oproti svému sourozenci nabízí elegantnější, rychleji se svažující záď. Ta pomáhá aerodynamice, stylu a ale zas až tak  moc neubírá na vnitřním prostoru.

Interiér a vnitřní prostor

Právě vnitřním prostorem je u ID.5 vhodné začít. S ID.4 sdílí SUV-kupé platformu MEB s rozvorem náprav o délce 2766 mm. Před koleny tedy rozhodně problém s místem nebude, obě verze elektrického Volkswagenu jsou v tomto docela štědré. Kde může svažující se střecha přece jen malinko vadit, to je místo nad hlavou zadních cestujících. Zásadní omezení se však nekoná. Ani zavazadlový prostor, papírově, svažující se střechou neutrpěl. Má v základu 549 litrů, což je ještě o šest litrů více než u ID.4. Tvar prostoru ale není tolik pravidelný. Po sklopení sedadel už je ID.4 větší, ale opět to není nikterak závratný rozdíl.

Palubní deska a prostor kolem řidiče už jsou pak u obou aut vyloženě stejné. Nadšení? Spíše opatrné hodnocení, protože vlastně všechny funkce se ovládají dotykem nebo hlasovými povely – pro někoho výhra, pro jiného spíše starost. Fyzická tlačítka kabina vlastně téměř úplně postrádá, a to včetně volantu, kde jsou dotykové plošky. Je to inovativní, působí to moderně a technicistně, ale staromilec by pořád klasický otočný ovladač hlasitosti nebo klimatizace uvítal. Takto musí do menu palubního systému, nebo přejet prstem po vyhrazené ploše. Mimochodem displej má úhlopříčku deset palců (volitelně pak dvanáct) a standardní navigaci, též základní výbavou jsou digitální budíky nastavující se spolu s volantem.

Vnější design je možné zařadit do kolonky stylovější než u ID.4, a to především kvůli již několikrát zmíněné střeše. Na víku zavazadlového prostoru je i decentní spoiler, dále upravující obtékání vzduchu, což snižuje spotřebu energie a také prodlužuje dojezd.

Motory a použité technologie

Volkswagen ID.5 standardně stojí na modulární platformě MEB pro elektromobily. To s sebou přináší řadu výhod včetně uložení akumulátoru v podlaze. Ten má mimochodem vždy využitelnou kapacitu 77 kWh, bez ohledu na výkonovou verzi vozu. Začíná se u modelu Pro, který má jediný elektromotor se sílou 128 kW. Verze Pro Performance má stále jeden elektromotor, ale s výkonem 150 kW. Německý výrobce pak pro obě verze udává maximální dojezd 532 km (v praxi jsme ujeli o 60 km méně, podobné je to i u konkurenčních vozů). Performance se ale chlubí že 100 km/h pokoří o dvě sekundy rychleji. Obě verze pak mají pohon zadních kol.

Vrcholem nabídky je model GTX, který je ekvivalentem Enyaqu Coupé iV v provedení RS. Elektrický Volkswagen má v této verzi 220 kW, které pocházejí hned ze dvou elektromotorů. Jedná se tak o elektrickou čtyřkolku. To se spolu se sílou projevuje i na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 s, ale také dojezdu, který klesl na maximálních 508 km. Dobíjení je pak u všech verzí stejně, stejnosměrným proudem o výkonu maximálně 135 kW.

Použité technologie zahrnují řadu vychytávek – auto se třeba umí naučit závěrečný kousek trasy, což znamená, že dokáže zaparkovat nebo vyjet z místa i samo. VW také umí najít volnou nabíjecí stanici v okolí. Vedle toho nechybí samozřejmě ani klasické prvky jako nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruhu nebo parkovací senzory. Mezi příplatky jsou pomocník pro jízdu v koloně, 360stupňová kamera či sledování mrtvého úhlu.

Technické údaje Volkswagen ID.5

  Nejlevnější elektrická verze – ID.5 Pro
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 128 při 0
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 235 při 0
Převodovka jednostupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4599/1852/1615
Rozvor (mm) 2766
Zavazadlový prostor (l) 549/1561
HMOTNOSTI:  
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 2042/608
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1000/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,4
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (kWh/100 km)
16,5-21,7
Dojezd (km) 389-532
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 431 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit