21 listopadu, 2024

Audi A7 e

Audi A7 Sportback mělo v druhé generaci premiéru na konci roku 2018, přičemž do prodeje se dostalo v první polovině roku následujícího. Čtyřdveřové kupé zaujalo velmi elegantním vnějším vzhledem, který druhá generace už jen dopilovala téměř k dokonalosti. A7 se od té doby vizuálně změnila jen minimálně, ovšem technika byla postupně modernizována, aby udržela krok s dobou.

Interiér a vnitřní prostor

Plug-in hybridní Audi A7 Sportback na sebe po premiéře nenechalo dlouho čekat a dnes už je stabilní součástí nabídky. Vnější vzhled se od A7 s konvenčním pohonem motorem vlastně neodlišuje. Jedinou skutečnou změnu představují dvě víčka nádrže – jedno slouží na tankování klasického benzinu, druhé je místem pro připojení nabíjecího kabelu.

A prakticky stejné je to i v interiéru. Tam byste na první pohled asi také nepoznali, že sedíte v autě, které umí několik desítek kilometrů ujet jen a pouze na elektřinu. Důležité jsou jako v každém novém Audi displeje. Vše začíná už před řidičem, kde je virtuální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palce. Plug-in hybrid ji má ve standardu, u většiny benzinových variant se za ni musí připlácet.

Následuje pohled na středový panel. Tam jsou dva displeje. Ten větší je více v zorném poli řidiče, má úhlopříčku 10,1 palce a jedná se o výstup multimediálního systému a navigace. Pod ním se nachází menší obrazovka s úhlopříčkou 8,6 palce, přes kterou se nastavuje třeba klimatizace nebo zadává text. Vzhledem k tomu, že baterie jsou uložené pod zavazadlovým prostorem, neutrpěl instalací elektrifikovaného pohonu prostor pro cestující vzadu. Ten je v podélném směru dobrý, nad hlavou může někoho omezovat svažující se střecha. Kufr ale přece jen utrpěl. V základu má místo 535 litrů jen 380 litrů a po sklopení sedadel místo 1390 jen 1235 litrů.

Motory a technologie

Plug-in hybridní A7 Sportback je ale více o pohonu než vnitřním prostoru. K dispozici jsou hned dvě výkonové varianty pohonné soustavy – 50 TFSI e quattro a 55 TFSI e quattro. Pro obě platí, že benzinovou složku tvoří dvoulitrový čtyřválec TFSI s výkonem 185 kW a točivým momentem 370 Nm. Společný je pro oba vozy i pohon všech kol v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Kde se však obě varianty odlišují, je naladěný elektrického motoru. Proto má verze 50 TFSI e quattro systémově 220 kW a 450 Nm, kdežto verze 55 TFSI e quattro nabízí 270 kW a 500 Nm. Rozhodně nejde o žádné lenochy, z 0 na 100 km/h se slabší verze dostane za 6,3 vteřiny a silnější za 5,7 vteřiny. Akumulátor s kapacitou 14,1 kWh stačí u silnější verze na dojezd přes 40 km jen na elektřinu. Rychlost je v takovém případě omezená na 135 km/h. Maximální nabíjecí výkon je potom 7,4 kW, v takovém případě je plný elektrický dojezd k dispozici za asi 2,5 hodiny. Průměrná spotřeba je 1,8 až 2,1 l/100 km u slabšího, respektive 1,9 až 2,1 l/100 km u silnějšího provedení.

Zatímco ještě nedávno se ceny obou verzí vešly pod hranici dvou milionů korun, dnes to bude stačit jen na levnější verzi. Za přidaný výkon si budete muset připravit ještě 122 900 korun nad limit.

Základní cena obou verzí plug-in hybridní A7 Sportback se dostane pod hranici dvou milionů korun. Výbava přitom obsahuje třeba čtyřzónovou automatickou klimatizaci, již zmíněnou navigaci, nouzové brzdění nebo varování před opuštěním jízdního pruhu.

Technické údaje Audi A7 e

  Nejlevnější plug-in hybridní verze – e50 TFSI S tronic
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci se synchronním elektromotorem, pohon všech kol
Zdvihový objem (cm3) 1984
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 220 při 5000-6000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 450 při 1600-4500
Převodovka sedmistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4969/2118/1422
Rozvor (mm) 2926
Zavazadlový prostor (l) 380
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 2072/578
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2000/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 250
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6,3
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
1,8-2,1
Emise CO2 (g/km) 40-48
CENA:
  1 874 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit