Kooperace značek Mercedes a Renault na malé dodávce oslaví letos desetileté výročí. Trojcípá hvězda si k jubileu nadělila její druhou generaci, která je k dispozici jak v užitkové verzi van, tak osobní verzi a ještě luxusnější a komfortnější třídě T.
Třída T vychází z modelu Citan. Má svá specifika, díky kterým je luxusnější a komfortnější, než levnější citan. Třída T tak velmi zdařile supluje vymírající třídu velkoprostorových vozidel MPV.
Pro Mercedes je klíčovou hodnotou také bezpečnost, která jde ještě nad rámec Renaultu především v oblasti standardně dodávaných bezpečnostních prvků. K tomu přispívá odolný skelet karoserie s důmyslnými deformačními zónami, až sedm standardně dodávaných airbagů a rozsáhlá výbava moderními asistenčními systémy.
Nová Třída T dává na první pohled najevo, že je členem rodiny Mercedes-Benz. Prémiový charakter vytváří standardně dodávaná chromovaná maska chladiče společně s kryty vnějších zpětných zrcátek, klikami dveří a předním nárazníkem v barvě karoserie. Celek završují prahové lišty s nápisem Mercedes-Benz a na přání dodávaná 17“ kola z lehké slitiny. Pro Třídu T si mohou zákazníci zvolit také elegantní metalický lak v odstínu červená Rubellit.
Pětimístná Třída T má vnější délku 4498 milimetrů, šířku 1859 milimetrů a výšku 1811 milimetrů. Později bude následovat varianta s dlouhým rozvorem a až sedmimístným interiérem. Třícípá hvězda chce naplno konkurovat VW Caddy, na který s Citanem ztrácela v oblasti komfortní výbavy.
Interiér a vnitřní prostor
Již standardní výbava zahrnuje informační a zábavní systém MBUX se 7“ dotykovým displejem a integrací chytrého telefonu, multifunkční volant s dotykovými tlačítky, klimatizaci, KEYLESS Start, panel sdružených přístrojů s 5,5“ barevným displejem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, uzavíratelnou odkládací schránku před sedadlem spolujezdce vpředu, kryt zavazadlového prostoru a odkládací přihrádky na zadní straně opěradel předních sedadel.
Zadní sedadla jsou standardně sklopná a ve složeném stavu vytvoří s téměř rovnou ložnou plochu. Nakládání předmětů usnadňuje nízká hrana pouhých 561 mm nad zemí. Rozměrné víko pátých dveří lze nahradit za dvoukřídlé dveře s rozsahem otevření až 180°. Vstupní otvor za bočními posuvnými dveřmi má šířku 614 milimetrů a výšku 1059 milimetrů.
Cestující chrání sedm airbagů. Například středový airbag se rozvine při těžkém bočním nárazu mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu, a sníží tak riziko vzájemného kontaktu těl obou osob na předních sedadlech.
Na krajních sedadlech vzadu a na sedadle spolujezdce vpředu se nacházejí úchyty pro upevnění dětských sedaček podle standardu iSize s ukotveními Isofix a Top Tether. Automatické rozpoznávání dětských sedaček zajistí vypnutí airbagu spolujezdce vpředu. Pro čtvrté dítě lze na prostřední sedadlo vzadu umístit zvýšený dětský sedák. Pro další ochranu malých cestujících jsou boční posuvné dveře vybaveny dětskými pojistkami, a to samé platí i pro elektrické ovládání oken vzadu dodávané na přání.
Třída T standardně disponuje informačním a zábavním systémem MBUX. Mezi jeho silné stránky patří učenlivý software, displej s vysokým rozlišením, integrace chytrého telefonu pomocí systémů Apple Car Play a Android Auto, handsfree Bluetooth a přijímač digitálního rozhlasového vysílání.
Motory a technologie
Pro Třídu T je k dispozici jeden vznětový a jeden zážehový motor, každý z nich ve dvou výkonových verzích. Všechny motory jsou čtyřválcové a vyznačují se vysokou hnací sílou již v nízkých otáčkách a optimalizovanou spotřebou paliva.
Základní zážehová verze 160 nabídne 74 kW a spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou je model 180 s výkonem 96 kW a možností i sedmistupňového automatu. Nic výkonnějšího třída T nenabídne. Vznětové motory představují rozumný kompromis. Nejslabší 160 d si vystačí se 70 kW, zatímco silnější 180 d o výkonu 85 kW je zlatou střední cestou. Také pro ni je možnost obou převodovek.
Třída T je přímo z výroby připravena na používání rozmanitých digitálních služeb Mercedes me connect. Mezi ně patří služby se vzdáleným přístupem, například zjišťování stavu vozidla na dálku nebo dálkové uzamknutí či odemknutí dveří. Uživatel si tak může kdykoli vůz kontrolovat z pohodlí domova nebo kanceláře. Navíc má při jízdě k dispozici data v reálném čase díky navigaci s aktuálními informacemi o dopravě a komunikaci Car-to-X. Díky tomu ví přesně, co se na plánované trase děje.
Nároky na prémiový osobní vůz se promítly i do technologií podpory řidiče. Mezi ně patří asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro jízdu v bočním větru, upozorňování na únavy, aktivní brzdový asistent s funkcí pro průjezd křižovatkou, aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro sledování slepého úhlu a asistent pro dodržování rychlostních limitů.
Z příplatkové výbavy lze zvolit adaptivní tempomat a aktivního asistenta řízení, když si s jízdou nechcete lámat hlavu. To samé platí i o parkování, které vůz zvládne jen s minimální spoluúčastí řidiče. Třída T je připravena pomoci řidiči i když táhne přívěs.
Technické údaje Mercedes-Benz T
Nejlevnější zážehová verze – T 160 | Nejlevnější vznětová verze – T 160 d | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1332 | 1461 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 75 při 4500 | 70 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 200 při 1500 | 260 při 1750 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4498/1895/1811 | 4498/1895/1811 |
Rozvor (mm) | 2716 | 2716 |
Zavazadlový prostor (l) | 520 | 520 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1556-1715/380-539 | 1636-1794/350/538 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1500/750 | 1500/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 168 | 164 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 14,7 | 15,1 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,7-7,2 | 5,3-5,9 |
Emise CO2 (g/km) | 153-162 | 138-154 |
CENA: | ||
640 695 (včetně DPH) | 675 180 Kč (včetně DPH) |