21 listopadu, 2024

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Elegantní Enyaq Coupé RS iV lze nyní považovat za vlajkovou loď značky. Jednak stojí na vrcholu ceníku, nabízí nejvyšší výkon, ale také v něm najdeme nejlepší techniku, kterou má Škoda aktuálně k dispozici. Enyaq Coupe iV je zároveň jediným zástupcem výkonné rodiny RS s elektrickým pohonem.

Nová Škoda Enyaq Coupe iV se vyrábí společně s Enyaq iV v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.

Vzhledem k použití stejného základu jsou rozdíly ve velikosti minimální. Délka činí 4 653 mm, šířka 1 879 mm a výška 1 622 mm. Rozvor je velkorysých 2 770 mm. Sportovní linie vozu zajišťují skvělou aerodynamiku s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Dynamický vzhled dále umocňují velká kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″. Novinka rozšířila paletu laků o oranžovou Phoenix a šedou Graphite. Odstín zelená Mamba je v rámci modelové řady vyhrazen pro verzi Enyaq Coupé RS iV.

Od modelu Enyaq iV se verze kupé odlišuje specifickým předním nárazníkem a pozvolně klesající linií střehy od sloupku B k zádi s ostře lomenou hranou. Pro zvýraznění dominanty střechy automobilka použila dosud největší panoramatické okno. Sportovnější šmrnc dodává vozu snížení 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Pro Enyaq Coupé RS iV jsou samozřejmostí i přední LED světlomety s technologií Matrix.

Interiér a vnitřní prostor

Dlouhý rozvor a rovná podlaha zajišťují dostatek místa před koleny, a i přes svažující se střechu je prostor nad hlavou srovnatelný s vozem Škoda Octavia Combi. V tomto ohledu patří mezi nejprostornější kupé na trhu. Vnitřní prostor se tak nachází přesně mezi modely Kodiaq a Karoq.

Na přání jsou k dispozici elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým ovládáním. Nízká nákladová hrana ulehčuje přístup do zavazadlového prostoru, který se svým objemem 570 litrů nenechává zahanbit.

Součástí standardní výbavy je 5,3″ virtuální kokpit doplněný head-up displejem a centrální dotyková obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 13´´. Vrcholné Coupe RS iV dále potěší vyhřívanými sedadly vpředu i vzadu, i výhřevem čelního skla, audiosystémem Canton a osvětlenou přední maskou. Připlatit si lze za sedadla s pamětí nastavení a masážní funkcí, adaptivní podvozek, automatické parkování nebo asistent pro předjíždění. To vše a mnohem více nabídne maximální výbava Maxx s příplatkem 50 000 Kč.

Kupé zároveň do interiéru přineslo řadu nových materiálů. Verze Enyaq Coupé RS iV vyniká dekoračními lištami na palubní desce a výplních dveří v karbonovém designu. Dále zde najdeme pedály z ušlechtilé oceli a sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a logem RS.

V případě provedení RS Lounge jsou černá sedadla, palubní deska a výplně dveří čalouněny mikrovláknem Suedia s limetkově zeleným prošíváním. Alternativou je příplatkový balíček s koženými sedadly i palubní deskou a šedým prošíváním.

Motory a technologie

Vrcholný model Enyaq Coupé RS iV využívá baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. Systémový výkon však činí 220 kW, maximální točivý moment je 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky Škoda zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Maximální hmotnost přípojného vozidla činí Enyaq 1 400 kg při 8% stoupání.

S představením verze kupé přišla automobilka také s modernizovaným softwarem managementu baterie. S použitím hojně rozšířeného wallboxu Škoda iV Charger o výkonu 11 kW dobijete vůz za 7 hodin a 30 minut. Stejného nabíjecího výkonu dosáhnete i s CEE adaptérem doplněným 400V zásuvkou nebo adaptérem Schuko pro běžné 230V zásuvky. Se stejnosměrným nabíjecím proudem lze dosáhnout výkonu až 135 kW. Pokud použijete 50 kW nabíječku, potrvá nabití z 10 na 80 % hodinu a 10 minut.  

Update má také zefektivnil termoregulaci akumulátoru. Pokud řidič zadá do navigace trasu se zastávkou na nabíjení, vůz s předstihem upraví jeho teplotu na optimální hodnotu. V multimediálním zařízení se objevila možnost ochrany baterie, která ji nenabije na víc jak 80 % kapacity a zajistí lineárnější proces. 

S Enyaqem vybaveným pohonem všech kol se budete na kluzkém povrchu cítit sebejistěji díky nově odladěnému pohonu všech kol. V novém režimu “Traction” nabídne do rychlosti 20 km/h stálý pohon všech kol a omezí zásahy systému protiprokluzu kol. 

Enyaq Coupé iV nabízí všechny asistenční systémy vozů Škoda. Adaptivní tempomat spolu s Asistentem změny jízdního pruhu, Antikolizním asistentem, Asistentem pro předjíždění, Asistentem pro vyhýbání v městském prostředí, Adaptivním vedením v pruhu, které rozpoznává i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně a Nouzovým asistentem tvoří Asistovanou jízdu 2.5, která podporuje řízení v podélném i příčném směru.

Asistovaná jízda 2.5 dokáže vůz samostatně zastavit, opět ho rozjet a v případě dopravní zácpy i automaticky následovat vozidla jedoucí vpředu. Po aktivaci směrového světla pomáhá nově systém i s přejetím do jiného pruhu. Systém je aktivní na dálnicích při rychlosti nad 90 km/h. Systém také podporuje řízení při jízdě ve stísněných podmínkách. Na obrazovkách vozu zobrazuje Asistovaná jízda 2.5 okolí vozu, aby měl řidič vždy přehled o tom, které objekty senzory vozu zaregistrovaly. Aktuální verze Asistované jízdy 2.5 nabízí také asistenci pro jízdu v úzkých pruzích v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozidel.

Technické údaje Škoda Enyaq Coupé RS iV

  Nejlevnější verze – Coupé RS iV
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru  Asynchronní a synchronní elektromotor, pohání přední a zadní kola
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 220 při 0
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 460 při 0
Převodovka Stálý redukční převod
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4653/1879/1607
Rozvor (mm) 2772
Zavazadlový prostor (l) 570
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 2255/448
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1400/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6,5
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (kWh/100 km)
17,2-18,1
Dojezd (km) 505
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 644 900  Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit