Výsledkem rozsáhlé spolupráce značek Ford a Volkswagen v oblasti užitkových vozidel je nový Tourneo Connect, který nezapře příbuznost s Volkswagenem Caddy. Vůbec poprvé může být k dispozici také s pohonem všech kol.
Po tom, co skupina PSA začala nabízet osobní dodávky výhradně s elektrickým pohonem, se výběr modelů se spalovacími motory výrazně zmenšil. To se odrazilo na menším, ale zato kvalitnějším konkurenčním prostředí schopné uspokojit zájemce o levnější, i velmi dobře vybavené modely. Ford Tourneo Connect se vždy držel zlatého středu, i když se třetí generací více přibližuje vyšší úrovni.
Loni představená novinka poprvé využívá základ z Volkswagenu Caddy, což přináší lepší užitnou hodnotu, větší komfort i nové technologie, ale i pohon všech kol. Tourneo Connect je nabízen ve dvou úrovních výbavy – Titanium a Active. Právě ta je inspirovaná vozy SUV a pohledný exteriér doplňuje většími 17palcovými koly, plastovou ochranou karoserie a osobitým ztvárněním masky. Novinkou v paletě 10 odstínů laku je modrá Boundless, vyhrazená právě pro Tourneo Connect Active.
Interiér a vnitřní prostor
Jak provedení L1 s krátkým rozvorem náprav, tak L2 s prodlouženým rozvorem nabízí možnost sedmi sedadel. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze sklopit, překlopit celá dopředu nebo zcela vyjmout, čímž vznikne velmi rozměrný prostor pro náklad či zavazadla. Díky sklopnému přednímu sedadlu spolujezdce lze převážet předměty o délce až tři metry, ať už se jedná o naplocho balený nábytek, řezivo či třeba o kajak. Nastupování ve stísněných prostorách usnadňují posuvné boční dveře.
Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel nabídne nové Tourneo Connect ve variantách L2 a L1 nákladový prostor o objemu až 3,1 m3, respektive 2,6 m3. Maximální délka nákladu v provedení L2 činí po první řadu sedadel 2 265 mm, po druhou 1 452 mm a po třetí 629 mm, zatímco u L1 je to 1 913, 1 100 a 317 mm.
Za vysokou užitnou hodnotou komfort posádky nijak nezaostává. Použité materiály jsou vhodným kompromisem mezi snadnou údržbou a pohledově příjemnou povrchovou strukturou. Materiály se navíc mění v závislosti na výbavových liniích. Příjemná je možnost ergonomických sedadel AGR s nastavitelnou délkou sedáku a ve čtyřech směrech elektricky seřiditelnou bederní opěrkou. Ve výbavě Active zaujmou sedadla s kontrastním modrým prošíváním.
Na delších cestách přijdou vhod držáky na kelímky, velké množství odkládacích přihrádek a nabíjecích konektorů. Z komfortních prvků lze zmínit dvouzónovou klimatizaci nebo panoramatické střešní okno zajišťující příjemné prosvětlení kabiny.
Nové Tourneo Connect má na palubní desce dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,25 až 10 palců. Po vzoru Volkswagenu zde nenajdete téměř žádná fyzická tlačítka. Rozhraní telefonu, navigace, i hudby jsou integrována do multimediálního zařízení. Na dotykové liště pod ním je možné nastavit hlasitost audia a teplotu klimatizace. Přechod na digitalizaci stvrzuje i programovatelný (čtyři grafická schémata) přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce.
Vozy s desetipalcovou dotykovou obrazovkou jsou vybaveny rovněž modemem FordPass Connect, který zajišťuje online připojení a na něj navázané funkce navigace s dopravními informacemi v reálném čase. Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass nebo FordPass Pro mohou zákazníci komunikovat se svým Tourneem Connect na dálku a zjistit stav světel, oken i dveří. Na dálku lze ovládat zámky dveří, zjistit aktuální polohu, stav paliva nebo zobrazit informace o technickém stavu a blížícím se servisu.
Motory a technologie
Při výběru motorů se Ford zaměřil pouze na dvojici nejžádanějších variant. Konkrétně jde o zážehovou patnáctistovku EcoBoost dosahující výkonu 84 kW a točivého momentu 220 Nm. Alternativou je vznětový dvoulitr EcoBlue laděný na 90 kW s 320 Nm točivého momentu. V obou případech si lze vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Vznětový motor poprvé nabídne i pohon všech kol.
Nové Tourneo Connect nabízí 19 asistenčních systémů. Jde o zásadní krok směrem k autonomizaci. Například aktivní parkovací asistent označí vhodné místo a s minimálním zapojením řidiče do něj zajede. U verze s automatickou převodovkou lze objednat adaptivní tempomat s funkcí aktivního udržování v jízdním pruhu. Asistent pro couvání s přívěsem podpoří nezkušené. Jízdu v noci zpříjemní příplatkové adaptivní hlavní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel měnící tvar i jas podle prostředí.
Vedle pokročilých asistenčních technologií může být Tourneo Connect vybaveno mnoha komfortními funkcemi typu vyhřívaného čelního okna, stěračů s dešťovým senzorem či vyhřívaných zpětných zrcátek.
Technické údaje Ford Tourneo Connect
Nejlevnější zážehová verze – 1.5 EcoBoost, L1 | Nejlevnější vznětová verze – 2.0 EcoBlue, L1 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 84 při 45000-6000 | 90 při 2750-5500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 220 při 1750-3000 | 320 při 1600-2500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4501/1931/1833 | 4501/1931/1833 |
Rozvor (mm) | 2755 | 2755 |
Zavazadlový prostor (l) | 1213 | 1213 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1544/606 | 1615/605 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1400/750 | 1500/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 181 | 187 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,9 | 11,1 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,4-6,5 | 4,9-5,0 |
Emise CO2 (g/km) | 145-148 | 128-130 |
CENA: | ||
725 153 Kč (včetně DPH) | 778 393 Kč (včetně DPH) |