Když v roce 2005 vstupovalo Audi do segmentu SUV, bylo to s velkým modelem Q7. Za skoro dvě dekády ale oblíbený model prošel jedinou generační výměnou v roce 2015. Celá řada menších a větších faceliftů ale auto udržuje v zájmu zákazníků doposud. Naposledy letos začátkem roku přijela Q7 obdařená další modernizací, která ale jen jemně vyhladila vrásky. V nabídce navíc zůstala i pro fleety stále zajímavější plug-in hybridní verze.
Interiér a vnitřní prostor
Aktuální modernizace Audi Q7 více než kdy jindy vyhlazovala začínající vrásky, velkou modernizaci si SUV odbylo už před čtyřmi lety. Od té doby má třeba dvě obrazovky na palubní desce – pro navigaci slouží displej s uhlopříčkou 10,1 palce, který doplňuje menší obrazovka pro ovládání klimatizace a dalších prvků. Klasická tlačítka aby řidič pohledal, na volantu ale překvapivě jsou. Dotykové displeje ale podobně jako další modely Audi palubní desku zcela ovládly. Přístrojový štít tvoří displej rozměru 12,3 palce, řidič si pak může připlatit třeba za příjem televizního vysílání, přehrávač DVD nebo lepší audio.
Modernizace si také uvnitř pohrála s materiály či některými barvami, zvenku se měnila třeba maska chladiče, světelné podpisy nebo technologie svícení. Dále také designy kol či odstíny laků karoserie.
Interiér je nadále pěti, nebo sedmimístný, třetí řada je pro dospělé spíše nouzová, byť na komfortu Audi nešetřilo. Také zadní elektricky ovládaná sedadla stojí 44 100 korun.
Zavazadlový prostor u sedmimístné verze pojme po sklopení sedaček maximálně 1908 litrů, u pětimístné je to pak 1993 litrů. V pětisedadlovém uspořádání pak nabídne skvělých 867 litrů. Akumulátor a další komponenty plug-in hybridního pohonu pak něco z objemu uberou. Na délku má Q7 nadále lehce přes pět metrů, rozvor dosahuje třímetrové délky.
Motory a technika
Již tradičně má Q7 širokou nabídku pohonných jednotek, z nichž téměř všechny mají nějakou formu elektrifikace. Základ nadále tvoří přeplňované zážehové a vznětové motory, jimž pomáhá 48V mildhybridní systém. Ve všech případech jde o šestiválce, zážehový 55 TFSI má výkon 250 kW, vznětový 45 TDI má 170 kW a 50 TDI 210 kW. Vždy má Q7 poháněná všechna kola prostřednictvím systému quattro, převodovka je pak vždy samočinná osmistupňová. Vrcholem nabídky je pak zážehový osmiválec, bez mildhybridní technologie, se čtyřlitrovým objemem a výkonem 373 kW. Skrze samočinnou převodovku jsou poháněná opět všechna kola verze SQ7.
Hodně pozornosti se obrací na plug-in hybridní pohonné ústrojí s označením TFSI e, které může být pro flotilové zákazníky zajímavé především díky nízkým emisím. Q7 nabízí dvě verze, slabší s celkovým výkonem 290 kW a silnější s celkovým výkonem 360 kW. Základem obou je třílitrový zážehový šestiválec, přes osmistupňovou samočinnou převodovku jsou pak poháněná všechna kola. Zajímavá je spotřeba na úrovní 1,2, respektive 1,3 l/100 km u silnějšího provedení a emise pod 30 g CO2/km. Jen na elektřinu dovede mohutné SUV i díky 22kWh akumulátoru podle metodiky WLTP ujet až 80 kilometrů.
Díky modernizaci může být Q7 volitelně vybavená třeba laserovými předními světlomety, respektive digitálními OLED zadními světly. Ve standardu jsou na obou koncích vozu diodové světlomety. Nechybí samozřejmě už v základu kompletní nabídka asistenčních systémů včetně pomocníka pro jízdu v pruhu nebo detekci chodců a cyklistů v přednárazovém systému. Kolem celé karoserie má auto parkovací senzory, nechybí samozřejmě možnost zvolit třeba automatické parkování, noční vidění nebo sledování mrtvých úhlů. Nechybí ani vzduchové odpružení.
Technické údaje Audi Q7
Nejlevnější plug-in hybridní verze – Audi Q7 55 TFSI e quattro | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný šestiválec, elektromotor, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2995 |
Největší systémový výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 290 při 5200-6400 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 500 při 1370-4500 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5072/1970/1708 |
Rozvor (mm) | 3001 |
Zavazadlový prostor (l) | 563/1863 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2460/640 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2800/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 240 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 5,7 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
1,2 |
Emise CO2 (g/km) | 27 |
CENA: | |
2 157 900 Kč (včetně DPH) |