21 listopadu, 2024

Fiat Dobló

Spojení Fiatu a PSA v konglomerát Stellantis se do nabídky na trhu promítlo v mnoha ohledech. Někde se sdílí jen platformy, užitkové vozy ale mezi sebou jednotlivé značky sdílejí jen s drobnými změnami. Tak na svět mohla přijít i třetí generace Fiatu Doblo, který našel základ v Citroënu Berlingo a Peugeotu Partner, respektive jeho osobní verzi Rifter.

Interiér a vnitřní prostor

Že je Fiat Doblo příbuzný s dalšími modely prozrazuje už na první pohled vnější design. Přední část je docela svébytná, vzadu jsou rozdíly patrné jen minimálně. A příliš na tom nezměnil ani nedávný decentní facelift. Ještě více je příbuznost patrná v interiéru, kde si Fiat bere více z Citroënu Berlingo nebo Opelu Combo než Peugeotu. Proč? Protože nemá i-cockpit, ale klasický volant s přístrojovým štítem. Ten je v základu analogový, za příplatek ale umí Doblo nabídnout i desetipalcový displej.

Stejnou úhlopříčku má i dotyková obrazovka na středové konzoli, která je ale také příplatková. Ostatně s digitální přístrojovou deskou mohou vytvořit jeden celek. Nechybí možnost vestavěné navigace nebo zrcadlení chytrého telefonu. V základu má doblo klasické rádio a místo obrazovky držák na chytrý telefon. Inu, i to někdy stačí a navigace v mobilu nakonec bývá často nejčastěji využívanou položkou. Ergonomicky jistě potěší vyvýšený středový tunel, kde se nachází i volič převodovky. U ručního řazení je to klasická páka, samočinné řazení má moderní kolébkový přepínač. Chybět nesmí samozřejmě ani řada odkládacích prostor.

Podobně jako sourozenci, i Fiat nabízí v Česku dvě varianty karoserie. Základní má délku 4406 mm, rozvor je pak 2785 mm. Prodloužená verze Maxi se chlubí délkou 4756 mm a rozvorem náprav nataženým na 2975 mm. Delší verze umí také jako jediná nabídnout sedm míst k sezení, a to za příplatek 28 000 korun. Standardem jsou pro obě verze posuvné dveře vpravo i vlevo. Chybět nemůže ani exkurze do zavazadlového prostoru, který má v základu 775 litrů u krátké a 1050 litrů u delší karoserie. Po sklopení sedadel vznikne objem 3000, respektive 3500 litrů. Se sedmimístným uspořádáním pak pro zavazadla zbývá 209 litrů.

Motory a technika

Nečekejte žádné převratné změny oproti sourozencům. Doblo se nabízí s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový tříválec má objem 1,2 litru, výkon 81 kW a je spojený se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

S přeplňovaným čtyřválcem BlueHDI umí doblo jezdit za 5,3 l/100 km ve slabší nebo 5,5 l/100 km v silnější variantě. První jmenovaná má výkon 75 kW a pojí se standardně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Nepřekvapí, že se zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy jde o jasně nejméně temperamentní variantu v nabídce. Silnější verze s 96 kW je naopak tou nejrychlejší, když rychlost 100 km/h pokoří za 10,4 sekundy. Stejně jako u spotřeby je přitom jedno, jestli je jednotka spojená se šestistupňovým ručně řazeným, anebo osmistupňovým samočinným ústrojím.

Stejně jako jsou sjednocené motory či vzhled, není mnoho odlišností ani ve technologické výbavě. O soustavě displejů vpředu už byla řeč, doplnit můžeme také fakt, že základní verze vozí nouzové brzdění nebo pomocníka pro jízdu v pruhu. Mezi příplatky nechybí ani sledování mrtvého úhlu, případně také systém Grip Control, což je upravená kontrola trakce s použitím pro různé druhy terénu. Klasický pohon všech kol to ale nenahradí.

Technické údaje Fiat Dobló

  Nejlevnější zážehová verze – Fiat Doblo Panorama 1.2 Turbo Nejlevnější vznětová verze –  Fiat Doblo Panorama 1.5 BlueHDI
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1199 1499
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 81 při 5500 75 při 3500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 205 při 1750 250 při 1750
Převodovka šestistupňová, ručně řazená šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4406/1848/1812 4406/1848/1812
Rozvor (mm) 2785 2785
Zavazadlový prostor (l) 775/3000 775/3000
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1441/609 1505/615
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1150/700 1300750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 173 171
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,7 13,4
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
6,4-6,5 5,3-5,4
Emise CO2 (g/km) 148-151 144-147
CENA:
  609 900 (včetně DPH) 654 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit