Už v roce 2019 o tom mluvily, o rok později vše oficiálně stvrdily podpisem. Ford a Volkswagen uzavřely partnerství na vývoji mimo jiné i užitkových vozidel, která se rozhodla mezi sebou sdílet. Zatímco VW „dal“ Fordu kompaktní model Caddy, Ford Volkswagenu poskytnul pick-up Ranger a především Transit a Tourneo Custom. Z nich bude brzy nový Transporter, zatím je ale potřeba se spokojit s verzí modrého oválu.
Interiér a vnitřní prostor
Jak jistě víte, zatímco Transit je užitková, Tourneo je osobní verze vozu. Ještě před několika lety byly osobní dodávky hodně užitkové a postrádaly komfort klasických osobních aut. Dnes ale suplují i roli již nevyráběných MPV, takže jsou výrazně civilizovanější. Krásně je to přitom vidět právě na Tourneu Custom. Třeba v Česku nekoupíte nějaké úplné holátko, všechna auta mají volně stojící displej multimediálního systému o rozměru 13 palců, druhý displej před řidičem měří 8,3 palce.
Na volantu nechybějí klasická fyzická tlačítka, otočný knoflík má ale na středovém panelu jen nastavování hlasitosti rádia. Teplota klimatizace se pohodlnějšího ovládání nedočkala, lovit bude potřeba v multimediálním systému. Verze se samočinnou převodovkou pak mají volič pod volantem. Jak se na osobní dodávku sluší, nechybí spousta odkládacích prostor. Tak třeba je možné sklopit volant a udělat si z něj odkládací stolek, přičemž to stojí necelých 17 tisíc korun. Na dvanáct stovek přijde stropní konzole s přihrádkou, standardem je velká odkládací konzole mezi předními sedadly.
K dispozici je pak Tourneo Custom ve dvou délkách. Kratší má 5050 mm, delší přidává dalších 400 mm jak do délky, tak do rozvoru náprav. Standardní rozvor měří 3,1 metru, delší pak 3,5 metru a nabízí královský prostor. Standardně je Tourneo Custom osmimístné, v základní výbavě ale můžete bez příplatku zvolit dvousedadlo spolujezdce a kapacitu tak ještě o jednu osobu zvětšit. Boční posuvné dveře na obou stranách jsou standardem od druhého výbavového stupně, zavazadlový prostor pak zvládne pojmout 514, respektive 632 litrů v plném obsazení podle délky karoserie. Když ale sedačky v obou zadních řadách vyjmete, najednou se objeví až po střechu prostor s objemem skoro 4700, respektive přes 5400 litrů. I osobní verzi tak snadno proměníte v dodávku.
Motory a technika
Základem nabídky Tournea Custom zůstává i v nové generaci vznětový čtyřválec. Jedná se o osvědčený dvoulitr s označením EcoBlue, který je dostupný ve dvou výkonnostních formách. Slabší má 110 kW a je spojená s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Nejde o kdovíjakého rychlíka, nicméně odměnou budiž spotřeba na úrovni 7,5 l/100 km. Výše stojí dvoulitr se 125 kW, který je standardně spojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou, u níž ale můžete volit pohon předních nebo všech kol. Spotřeba ale logicky stoupá, až k 8,2, respektive 8,7 l/100 km.
Nechybí elektrifikované možnosti. Zážehový plug-in hybrid má systémově 171 kW, přitom by měl zvládnout až kolem 50 kilometrů jen na elektřinu.
Tabulková spotřeba je necelé 2 l/100 km, i když má ale auto vybitý akumulátor, udává Ford hodnoty na úrovni slabšího vznětového agregátu. Existuje i plně elektrická verze se zadním pohonem, 64kWh akumulátorem a dojezdem na úrovni 300 kilometrů.
Že už to dávno není jen dodávka dokazuje i výbava asistenčními systémy. Standardem jsou nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruhu, couvací kamera nebo parkovací senzory vpředu a vzadu. Vyšší výbavy přidávají adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu či kameru se záběrem, 360°.
Technické údaje Ford Tourneo Custom
Nejlevnější vznětová verze – Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue L1 Titanium | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1996 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 110 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 360 při 1500-2500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5050/2032/1986 |
Rozvor (mm) | 3100 |
Zavazadlový prostor (l) | 514/4683 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2270/845 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2300/— |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | neudáváno |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | neudáváno |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,4-7,5 |
Emise CO2 (g/km) | 193-196 |
CENA: | |
1 274 130 Kč (včetně DPH) |
Galerie