Když něco funguje, není třeba výrazných změn. Tímto heslem se řídil Hyundai při loňské modernizaci svého tucsonu. Ten patří v Evropě na prodejní špičku svého segmentu, zejména díky mimořádně širokému výběru výbav a pohonů, kde se potkávají čistě zážehové i vznětové motory se všemi druhy elektrifikace. Jeho výroba se rozběhla během dubna v Nošovicích.
Tucson současné generace má velice výrazný vzhled designového směru „Parametric Dynamics“, který u zákazníků dobře funguje. Příď je nyní zaoblenější, včetně světelných segmentů, integrovaných do masky chladiče. Jejich počet se zmenšil, naopak doplňkové osvětlení ve výkrojích nárazníku zůstalo. Robustnost vozu podtrhuje plastová ochrana podběhů kol a prahů. Zadní světelný podpis zůstává beze změny, návrháři si ale pohráli s tvarem nárazníku.
Na výběr je jedenáct odstínů karoserie a čtveřice provedení litých kol s průměry od 17 do 19 palců. Dále volíte ze šesti výbavových linií, kde kromě základní Comfort je zastoupena kompletní řada pohonů. Možnost kombinací je všeobecně mimořádná, proto si každý najde svůj ideál. Oblíbené příplatkové prvky jsou sdružené do cenově příznivějších paketů. Pětiletá záruka bez omezení kilometrů je zdarma, stejně jako deset let bezdrátových aktualizací řídících jednotek a šest měsíců aktualizací mapových podkladů, i vzdálené komunikace s vozem Bluelink.
Interiér a vnitřní prostor
Zvenčí jsou zásahy minimální, koncept interiéru se ale zcela změnil. Integrovanou kapličku a infotainment střídá jednolitý digitální panel složený ze dvou obrazovek, každá s uhlopříčkou 12,3 palce. Přístrojový štít zobrazuje veškerá jízdní data, navigační podklady a aktivitu asistentů v šesti různých grafických prostředích. Na přání jej lze doplnit head-up displejem. Stejně velké multimediální zařízení nabídne v základu navigaci, vzdálený přístup, zrcadlení chytrých telefonů, Bluetooth, USB-C vstup a 6 reproduktorů. Ačkoliv posun v digitalizaci je znát, klimatizace, audio a základní menu infotainmentu si ponechávají samostatná tlačítka. V horní částí mechanická, ve spodní dotyková.
Sedadlo řidiče je plně nastavitelné, i výškově, už v základu, přičemž ho pokrývá kvalitní látka. Můžete mít i kombinaci s kůží, či celokožené provedení. Zajímavým prvkem je plovoucí středová konzole s držáky na kelímky, plochou pro chytrý telefon a loketní opěrkou. Díky tomu se mohl do spodní části palubní desky pod USB-C porty nastěhovat velký úložný prostor. Zadní sedadla jsou dělná na tři části, což zvyšuje efektivitu zavazadlového prostoru o objemu 620 až 1 799 litrů. Bohužel, u elektrifikovaných motorizací je menší.
Motory a technika
Jak jsme naznačili výše, výběr pohonů je mimořádně bohatý, a kromě výbavové linie Comfort nabídne každá zážehový i vznětový čtyřválec, mild-hybrid, hybrid i plug-in hybrid. Zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI o výkonu 118 kW je dostupný se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Jeho mild-hybridní alternativa je spojená se sedmistupňovou samočinnou převodovkou s možností pohonu všech kol. Identické možnosti má i diesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kW. Komu jde vysloveně o cenu, vybere si jeho 85 kW verzi s ručně řazenou převodovkou, která startuje na 770 000 korunách.
Hybrid založený na přizpůsobeném čtyřválci 1.6 T-GDI má výkon 158 kW s volbou pohonu předních, nebo všech kol. Stejně na tom je i plug-in hybrid naladěný na 185 kW. Obě verze jsou k dispozici se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Hybrid je vybaven akumulátorem s kapacitou 1,49 kWh, verze s externím nabíjením výkonem 7,2 kW má 13,8 kWh baterii pro dojezd 65 km v elektrickém režimu. Ten kompenzuje zmenšenou palivovou nádrž z 54 a 42 litrů.
Co se týče bezpečnosti, tucson je ve standardu vybaven množstvím airbagů včetně středového, asistentem rozjezdu do kopce i zdolávání sjezdů, omezovačem rychlosti, nouzovým brzděním s detekcí chodců i cyklistů, udržováním jízdy v pruhu a upozorněním na cestující sedící vzadu.
Technické údaje Hyundai Tucson
Nejlevnější zážehová verze – 1.6 T-GDI | Nejlevnější vznětová verze – 1.6 CRDi | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 117,6 při 5500 | 85 při 4000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 265 při 1500-4500 | 280 při 1500-2750 |
Převodovka | Ručně řazená, šestistupňová | Ručně řazená, šestistupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4510/1865/1650 | 4510/1865/1650 |
Rozvor (mm) | 2680 | 2680 |
Zavazadlový prostor (l) | 620/1799 | 620/1799 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1520-1661/545 | 1566-1706/544 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1510/750 | 1950/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 194 | 175 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,9 | 12,1 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,7-7,1 | 5,3-5,7 |
Emise CO2 (g/km) | 152-162 | 139-149 |
CENA: | ||
649 990 Kč (včetně DPH) | 769 990 Kč (včetně DPH) |