Americký vůz si nese odkaz Willysu z druhé světové války, což různými nálepkami jasně naznačuje i jeho aktuální generace. Ta už sice není nejmladší, Jeep ale auto udržuje ve formě průběžnými modernizacemi.
Interiér a vnitřní prostor
Možná tomu ani neuvěříte, ale Jeep Wrangler měl v současné generaci premiéru už v roce 2017, kdy se objevil v Severní Americe. Následně dorazil i do Evropy, kde se dnes prodává už jen s pěticí dveří a pevnou, nebo plátěnou střechou. V USA je stále k dispozici i kratší třídveřový model. Místem, kde bývá stáří vozu nejvíce poznat, je interiér, a proto se Američané zaměřili pro letošní rok právě na něj.
Výsledkem je především použití nového multimediálního systému s 12,3palcovou obrazovkou. Jeho součástí je navigace i bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto. Bez něj aktuální Wangler v Česku nekoupíte, podobně jako bez sedmipalcového displeje doplňujícího budíky. Jinak je ale interiér vozu prakticky stejný jako při premiéře. Tlačítka jsou velká a bytelná, jak se na americký off-road sluší, pro změnu teploty stačí prostě stisknout knoflík, netřeba hledat v několik položkách palubního menu. Jen té kůže poněkud ubylo – sedadla mají vždy kombinaci s vinylem, na volantu nebo řadicí páce je kůže umělá. Sedačky jsou ale pořád rozměrné a odkládacích ploch je také dostatek.
Wrangler je velké auto s délkou skoro 4,9 metru a třímetrovým rozvorem náprav, což se projevuje i v prostoru pro posádku zejména v zadní části. Zadní dveře jsou sice trochu užší než ty přední, navíc je lze podobně jako ty přední nebo čelní sklo demontovat, Zavazadlový prostor má v základu slušných 548 litrů, jakkoliv na tak velké auto to možná někomu bude připadat málo. Sedačky vzadu jdou sklopit, vznikne pak téměř rovná podlaha a automobilka udává 1059 litrů zavazadlového prostoru.
Motory a technika
V zájmu emisí byl Jeep Wrangler dlouhou dobu v Česku dostupný jen s plug-in hybridním pohonem 4xe, při pohledu do aktuálního ceníku je ale jasné, že se karta obrátila. Už loni dovozce vrátil pod kapotu přeplňovaný zážehový dvoulitr, který je aktuálně jedinou volbou, tedy pokud chcete omlazené auto aktuálního modelového roku. Starší provedení wrangleru s menší centrální obrazovkou se stále ještě ze skladů nabízí jako plug-in hybrid s výkonem 280 kW, osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec aktuálního provedení je slabší, má jen 200 kW, ale stále se pojí výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Ten je dvojí, verze Sahara má připojitelnou čtyřkolku s otevřeným diferenciálem vpředu a samosvorným vzadu, Rubicon má připojitelnou čtyřkolku s uzamykatelnými diferenciály vpředu i vzadu. S 252 mm má také o 10 mm vyšší světlou výšku, Rubicon je zkrátka ještě off-roadovější verze těžkého off-roadu. Zároveň od wrangleru nečekejte kdovíjakou úspornost, spotřeba podle výbavy pokoří 10, respektive 11 litrů na 100 km.
Co všechno pak může mít inovovaný wrangler z asistenčních systémů? Standardně nechybí nouzové brzdění, sledování mrtvých úhlů, pomocník proti rozkmitání přívěsu nebo ochrana před převrácením. Novinkou jsou také upravené hlavové airbagy.
Technické údaje Jeep Wrangler
Nejlevnější zážehová verze – Jeep Wrangler 2.0 Turbo Sahara | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1995 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 200 při 5250 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 400 při 3000 |
Převodovka | samočinná, osmistupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4882/1894/1838 |
Rozvor (mm) | 3008 |
Zavazadlový prostor (l) | 548/1059 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2013/481 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2495/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,6 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
10,4 |
Emise CO2 (g/km) | 250 |
CENA: | |
1 899 900 (včetně DPH) |