Kia Sportage je středně velké SUV, které se chlubí nejpestřejší nabídkou na trhu. Můžete mít benzinovou, naftovou, hybridní i plug-in hybridní verzi a ve vybraných variantách dokonce s pohonem všech kol i výběrem mezi ručně řazenou či samočinnou převodovku.
Kia Sportage spolu s rodinou Ceed vedou dlouhodobě prodeje značky. Již zavedená generace oblíbeného SUV přináší zcela nový design po vzoru Nira a Sorenta a také široký výběr elektrifikovaných pohonů. Navíc mezigeneračně povyrostla. Současná Sportage měří na délku 4515 mm (+30 mm) a na šířku 1865 mm (+10 mm). Výška zůstala stejná, ale rozvor se prodloužil o 10 mm na 2 680 mm.
Sportage si vždy zakládala na atraktivním designu, ale pátá generace posouvá exteriér i techniku mílovým krokem kupředu. Mnohým může přijít až kontroverzní, ale rozhodně ji na silnici nikdo nepřehlédne. Tygří nos má až abstraktní pojetí a široká výplň masky chladiče zasahující hluboko do nárazníku podtrhuje mohutnost vozu a šířku 1865 mm.
Dalším výrazným prvkem je lomené denní svícení tvaru bumerangu doplněné hlavními LED světlomety a automatickým přepínáním. U vyšších výbav nechybí adaptivní sestava. Pro umocnění dojmu je sportage poprvé dostupná s kontrastně černým provedením střechy a přináší líbivé designy litých kol s průměry od 17 do 19 palců. Samozřejmostí je také rezervní kolo, které je součástí základní výbavy.
Interiér a vnitřní prostor
Kia Sportage patří ve svém segmentu k nejprostornějším. Vzadu nabízí pro nohy 996 mm, zatímco výška stropu nad zadními sedáky je nadprůměrných 1000 mm. Zavazadlový prostor nadchne objemem 591 litrů (dle metodiky VDA). Kvůli co nejvyšší praktičnosti jsou zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 40:20:40 s možností zvětšit nákladový prostor až na 1780 litrů.
Středový panel poskytuje praktický úložný prostor, držáky na nápoje a spínače s měkkým povrchem umístěné na vyvýšeném profilu vedle kruhového voliče systému elektronického řazení. Přihrádka pro dobíjení mobilních zařízení disponuje funkcí vysokorychlostního bezdrátového nabíjení o výkonu 15 W.
Nastupování na místo řidiče usnadňuje plochá spodní hrana multifunkčního volantu. Veškerá jízdní data se zobrazují na digitálním panelu s uhlopříčkou 12,3 palce, který je dostupný ve vyšších výbavách. Základní modely zůstávají věrni 12palcovému LCD displeji doplněným displejem Supervision s uhlopříčkou 4,2 palce. Kromě základní verze má sportage s konvenčními motory dvouzónovou klimatizaci. V nejvyšší výbavě GT-Line si kromě řidiče a spolujezdce mohou nastavit teplotu i cestující ve druhé řadě.
Středobodem kabiny je displej se zakřivením včetně dotykové plochy, který zboku lemují stylově tvarované výdechy ventilace. Obrazovka multimediálního zařízení má úhlopříčku 12,3 palce a doplňuje ji pás tlačítek ve spodní části s přímým přístupem k rozhraní klimatizace, navigace, rádia, základnímu nastavení a multimédiím.
Motory a technika
Ačkoliv se portfolio rozrostlo o hybrid a plug-in hybrid, Sportage na konvenční pohony nezapomíná. Proto nabídka zahrnuje i zážehový čtyřválec 1.6 litru T-GDi, který samostatně poskytuje výkon 118 kW a je spojený výhradně s ručně řazenou převodovkou.
Dominantní postavení má jeho mild-hybridní derivát s výkony 100 a 118 kW i možností vybrat si mezi šestirychlostním manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Tato verze je také dostupná s pohonem předních nebo všech kol. Jako mild-hybrid nabízí Sportage i vznětový motor 1.6 CRDi s výkonem 100 kW. I zde máte volbu dvou převodovek i pohonu kol.
Radikálněji elektrifikovaný hybrid je dodáván s výkonem 158 kW s pohonem přední nebo obou náprav a vždy se samočinnou převodovkou. Doplňuje ho vrcholný plug-in hybrid se 185 kW, pohonem všech kol a 13,8kWh baterií pro dojezd v elektrickém režimu 67 kilometrů.
Pátá generace je poprvé vybavena systémem Terrain Mode, který požijí majitelé při výletech mimo zpevněné komunikace, třeba na hůře dostupnou chatu s blátivou nebo zasněženou cestou. Při neaktivním systému Terrain Mode se Sportage standardně přepíná do režimu Drive Mode, kdy má řidič možnost volby z dílčích nastavení Comfort, Eco a Sport. K jízdní charakteristice též přispěla nová podvozková platforma.
Sportage využívá online aktualizací softwaru a mapových podkladů. Software konektivity podporuje dálkovou komunikaci uživatele s vozidlem prostřednictvím mobilní aplikace Kia Connect. Interaktivní technologie dále uživatelům zpřístupňuje palubní funkce, jako např. služby „Kia Live“, online navigaci, online rozpoznávání hlasu a integraci kalendářů z chytrého telefonu. Mobilní aplikace Kia Connect dále uživatelům umožňuje zkontrolovat, zda je vozidlo řádně uzamčené a jsou zavřená okna. Pohodlí uživatele navíc zvyšuje informace o tom, kde přesně své SUV naposledy zaparkoval.
Oceňovaná technologie na podporu řízení z vlastního vývoje Kia („DriveWise“) pomáhá potlačit řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižuje únavu při řízení. Sportage v rámci bezpečnostního paketu DriveWise ADAS zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění s funkcí pro odbočování na křižovatkách, která pomáhá vyhnout se střetům s protijedoucími vozidly při odbočování vlevo.
Asistent pro jízdu na dálnici doplňuje adaptivní tempomat propojený s navigací. Funkčnost tempomatu je vylepšena tím, že na dálničních úsecích se zatáčkami a oblouky automaticky snižuje rychlost jízdy ještě před nájezdem do zatáčky. Praktický je také ukazatel dopravních omezení.
Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent pomáhá řidiči na dálku zaparkovat, nebo vyjet z parkovacího místa s ovládáním zvenčí vozidla. Parkovací manévry krom toho usnadňuje technologie pro zobrazování situace za vozidlem a 360° monitorovací systém, jenž v reálném čase zobrazuje video záznam vozidla a jeho okolí.
Technické údaje Kia Sportage
Nejlevnější zážehová verze – 1.6 T-GDI GPF | Nejlevnější vznětová verze – 1.6 CRDi SCR MHEV | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 118 při 5500 | 100 při 4000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 205 při 1500-4000 | 280 při 1500-3000 |
Převodovka | 6st. ručně řazená | 6st. ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4515/1865/1650 | 4515/1865/1650 |
Rozvor (mm) | 2680 | 2680 |
Zavazadlový prostor (l) | 591-1780 | 526 /1715 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1451/490 | 1523/491 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1650/750 | 1950/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 194 | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,3 | 11,4 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,7-7,2 | 4,9-5,6 |
Emise CO2 (g/km) | 152-162 | 129-145 |
CENA: | ||
699 980 Kč (včetně DPH) | 854 980 Kč (včetně DPH) |