Mercedes má jednu z největších nabídek elektrifikovaných modelů. Velkou část z nich navíc na vlastní platformě určené výhradně elektromobilům, tedy bez kompromisů ohledně akumulátorů nebo vnitřního prostoru. To je také případ modelu EQE SUV, který slouží jako ekologická alternativa řadě GLE.
EQE SUV je mohutné. Na délku má bezmála 4,9 metru a mezi nápravami je delší než tři metry. Místo je uvnitř ale jen pro pět, třetí řada je u elektrických mercedesů vyhrazená jen EQB. Zavazadlový prostor pak v základu pojme 520 litrů.
Interiér a vnitřní prostor
Že stojí EQE SUV na dedikované elektrické platformě poznáte prakticky okamžitě. Zatímco menší SUV EQA a EQB vypadají obyčejně, EQE SUV se zaobleným a aerodynamicky vycizelovaným designem nenechává nikoho na pochybách, s kým že máte tu čest. Snad čelní maska, která je jen estetická a žádnou funkci neplní, spojuje svět elektrických se spalovacími automobily. Vnější vzhled je přinejlepším zvláštní, uvnitř už je ale EQE SUV klasickým Mercedesem.
Podle toho, jakou motorizaci a s ní i výbavu zvolíte, bude rozdílný pohled na palubní desku. V levnějších modelech vypadá docela obyčejně, dvoudisplejové řešení se oproti konvenčním modelům vlastně ničím nevymyká. To znamená, že před řidičem je menší displej nahrazující klasické ukazatele a uprostřed palubní desky je na výšku orientovaný tablet pro ovládání většiny funkcí ve voze. Klasická fyzická tlačítka nenajdete, i ovladače pro rychlejší orientaci v menu palubního systému jsou dotyková. Stejně jako plošky na volantu.
Za necelých 150 000 korun je k mání systém MBUX Hyperscreen. Tři displeje zabírají celou šíři palubní desky, jsou vizuálně propojené, a tak vypadají, jako jeden obrovitý displej. Část před spolujezdcem slouží třeba i pro přehrání filmu, ovládat a sledovat ho může jen a pouze spolujezdec. Vypadá to velmi efektně. Displeji to ale nekončí. Chcete příjem televize? Bez problémů. Průhledový displej? Může být. Příplatková výbava je mimořádně bohatá.
Motory a technika
Mercedes pro svou dedikovanou platformu elektromobilů zvolil vhodnější pohon zadních kol, u některých verzí vyměněný za více elektromotorů, a tedy pohon všech kol. Pokud nebudete chtít verzi AMG, máte na výběr ze čtyř variant. Základní s označením 300 má 180 kW a s 90,6kWh akumulátorem ujede 577 kilometrů na jedno nabití. Stejně velký akumulátor má ještě základní čtyřkolka 350 4Matic s výkonem 215 kW a dojezdem 556 kilometrů na jediné nabití.
Provedení 350+ nabízí akumulátor s kapacitou 96 kWh, což je mimochodem využitelná kapacita, stejně jako u menšího akumulátoru, a je to znát na dojezdu. Protože jde o zadokolku, i přes výkon 215 kW ujede podle metodiky WLTP 617 kilometrů. I když je reálný dojezd v kombinovaném režimu o 100 km nižší, stále se jedná o mimořádnou hodnotu. Čtyřkolka s větším akumulátorem má označení 500 4Matic a při výkonu 300 kW má na jedno nabití ujet 594 kilometrů. A pak jsou tu dvě verze se znáčky AMG, které mají samozřejmě poháněné obě nápravy. Slabší verze 43 má 350 kW a ujede 468 kilometrů, silnější 53 se chlubí 460 kW, stovkou za 3,7 vteřiny a dojezdem 451 kilometrů. Dodejme, že nabíjení je možné až 170 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Bez ohledu na velikost akumulátoru.
Hlavní technologické vychytávky už jsme naznačili výše, nicméně EQE SUV je už v základu nacpané též bezpečnostní výbavou. Sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, 360stupňová kamera nebo aktivní parkovací asistent. Za dalších téměř 23 tisíc pak můžete i u základního modelu mít třeba možnost vyparkovat z těsných míst pomocí mobilu aniž byste v autě seděli. Dál nechybí ani volitelný vzduchový podvozek nebo natáčecí zadní náprava, které usnadňují už tak poměrně komfortní život s elektrickým SUV.
Technické údaje Mercedes-Benz EQE-SUV
Nejlevnější elektrická verze – EQE 300 SUV Electric Art Edition | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentními magnety, pohon zadních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) | 180 |
Největší točivý moment (Nm) | 550 |
Převodovka | jednostupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4863/1940/1685 |
Rozvor (mm) | 3030 |
Zavazadlový prostor (l) | 520/1675 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2440/555 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 210 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,6 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
18,1 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
2 047 320 Kč (včetně DPH) |