Nabídka SUV Mercedesu je na evropském trhu skutečně velmi široká a obsahuje prakticky všechny segmenty vyjma toho pro malá auta. Jedním z bestsellerů je pak středně velký model GLC, který se už nějaký ten pátek prodává ve druhé generaci. Ta si designově půjčuje spoustu prvků z jiných modelových řad, přidává k tomu vyšší posez a hodně širokou nabídku motorů, zahrnující hned čtyři různé plug-in hybridy.
Interiér a vnitřní prostor
Když se na nové GLC, opět prodávané jako klasické SUV i kupé, podíváte optikou minulé generace, ten skok je skutečně zásadní. Vnější vzhled působí moderněji a lépe zapadá do celkového směřování Mercedesu. V interiéru je to pak o obrazovkách, kterých je několik. Před řidičem je obrazovka přístrojů s uhlopříčkou 12,3 palce, středový panel zase tvoří displej rozměru 11,9 palce orientovaný na výšku připomínající tablet. Tři obrazovky známé pod označením Hyperscreen, které mají elektromobily EQ nebo třeba třída E GLC ale nenabízí.
Zpět však k centrální obrazovce, která je mírně nakloněná a natočená směrem k řidiči, nejen opticky, ale i uživatelsky tak lépe nahrazuje chybějící fyzická tlačítka. Ta nejsou ani na volantu, dotykové plochy si našly místo i tam. Alternativu představuje hlasové ovládání, ani tady si ale neodpustíme staromilský povzdech nad fyzickými tlačítky. Displeje doplňují výrazné výdechy ventilace, nejsou schované jako u některých sedanů a kombi s trojcípou hvězdou.
Délkou lehce přes 4,7 metru a rozvorem náprav protaženým na 2888 milimetrů nevybočuje druhá generace GLC z rozměrů vlastních SUV střední třídy, byť mezigeneračně jde o relativně slušný nárůst. Vzadu je před koleny i nad hlavou dostatek místa, zavazadlový prostor ale i použití plug-in hybridního pohonu s větší baterkou trochu trpí a má v základu jen 470 litrů. Po sklopení zadních sedadel je to 1530 litrů.
Motory a technika
Jak už bylo řečeno, nabídka pohonů je skutečně široká a mildhybridní zážehové a vznětové agregáty doplňuje hned čtveřice plug-in hybridů s pohonem všech kol. Kromě zážehového čtyřválce s dvoulitrovým objemem vychází jeden z nich i netradičně ze vznětového dvoulitru. Solitérem v nabídce je pak plug-in hybridní AMG.
Kromě síly spalovacího motoru má trojice „ne AMG“ plug-in hybridů společný 100kW elektromotor a též velkou baterku s využitelnými 24,8 kWh. To je hodně blízko i malým elektroautům před několika lety. Díky tomu zvládne GLC na jedno nabití 123 až 126 kilometrů jen na elektřinu v závislosti na zvolené verzi. A další výhoda, baterku nabijete i stejnosměrným proudem o výkonu až 60 kW. To běžné nebývá. Na výběr je tak ze zážehových plug-in hybridů 300 e s výkonem spalovacího motoru 150 kW, dále 400 e o výkonu 185 kW a konečně vznětový 300 de s výkonem 145 kW. Jinak je na tom verze AMG 63 S E Performance s 350kW zážehovým čtyřválcem a 150kW elektromotorem. Je sice rychlá, stovku pokoří za 3,5 sekundy, má ale jen malý akumulátor, takže papírově na jedno nabití ujede jen 12 kilometrů. Tady elektřina pomáhá spíš dynamicky než ekologicky.
Z asistenčních systémů má SUV samozřejmě standardně aktivní asistent pro jízdu v pruzích i nouzové brzdění, mezi příplatky pak figurují třeba adaptivní tempomat, 360stupňová kamera, paměťové samočinné parkování nebo průhledový displej. Podvozek může být navíc vybaven nejen vzduchovým odpružením, ale i natáčecí zadní nápravou.
Technické údaje Mercedes-Benz GLC Kupé
Nejlevnější zážehová verze – Mercedes-Benz GLC 200 4Matic | Nejlevnější vznětová verze – Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, 48V mildhybrid, pohon všech kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, 48V mildhybrid, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1999 | 1993 |
Největší systémový výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 + 17 při | 145 + 17 při |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 320 při | 440 při |
Převodovka | devítistupňová, samočinná | devítistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4716/1890/1640 | 4716/1890/1640 |
Rozvor (mm) | 2888 | 2888 |
Zavazadlový prostor (l) | 620/1680 | 620/1680 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1910/600 | 1985/565 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2400/750 | 2500/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 221 | 219 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,8 | 8 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,2 | 5,2 |
Emise CO2 (g/km) | 164 | 136 |
CENA: | ||
1 414 490 Kč (včetně DPH) | 1 462 890 Kč (včetně DPH) |