Přestože Opel Astra sdílí stejnou techniku i s Peugeotem nebo DS, poměrně zásadně se od sebe liší především interiérem, vnějším designem, ale i jízdními vlastnostmi. V době svého příchodu na trh v roce 2021 představovala Astra revoluci mezi kompaktními vozy, kam přinesla techniku manažerského segmentu. Díky tomu si udržela náskok, z něhož dodnes těží. Elektrická Astra navíc zlevnila o znatelných 90 000 korun.
S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm patří Astra přímo do středu sektoru kompaktních vozů. Rozvor se mezigeneračně prodloužil o 13 mm na 2 675 mm a celkově Astra měří 4374 mm se šířkou 1860 mm.
Astra byla prvním hatchbackem, na kterém se objevila nová podoba masky Opel Vizor. Ta spojuje leskle černou plochu s vyspělými LED světlomety s ultra tenkým denním svícením. Karoserii lze nalakovat do sedmi různých odstínů, jimž kontrastují černé lišty a kryty zpětných zrcátek. Hodnotný dojem dodávají 18palcová kola.
Interiér a vnitřní prostor
Designově si interiér pohrává s geometrickými křivkami, což mu dává moderní pojetí doprovázené minimalismem. Šedé dekory a plasty působí zdrženlivým dojmem, zatímco leskle černé plochy mu přinášejí špetku elegance. Klavírní čerň najdeme na středovém tunelu a na rámu digitálního panelu sdružujícím dvojici desetipalcových obrazovek.
Levá slouží jako digitální přístrojový štít, který je možné za příplatek doplnit head-up displejem. Na pravé pak ovládáte komfortní a multimediální funkce infotainmentu se zrcadlením chytrých telefonů. Navzdory vysoké míře digitalizace si Astra na středové konzoli ponechává tlačítka pro ovládání hlavních funkcí infotainmentu a klimatizace spolu s výhřevem sedadel a volantu. Rádio má digitální příjem a 6 reproduktorů. Základní výbavu doplňuje automatická jednozónová klimatizace, ambientní osvětlení, nastavitelný kožený volant ve dvou osách, držáky nápojů a mnoho dalšího.
Opel vyniká kvalitní ergonomií sedadel a Astra v tomto ohledu není výjimkou. Ve výbavě GS najdeme jejich propracovanější provedení s vyhříváním a certifikací AGR. Látkové čalounění nahrazuje kombinace s kůží. Linie GS dále přináší dvouzónovou klimu, přední loketní opěrku, osvětlení prostoru nohou, barevné náladové osvětlení, USB port pro zadní sedadla, zatmavená okna a kovové pedály.
Druhá řada sedadel je sklopná u hatchbacku v poměru 60/40, v případě ST pak 40/20/40. Krátká verze nabídne zavazadelník o objemu 352 až 1268 litrů. Kombi ST pak až 1533 litrů.
Motory a technika
Astra je dostupná s benzinovým tříválcem o objemu 1.2 litru s výkony 81 a 96 kW. Silnější verze má možnost vedle manuální také automatickou převodovku. Ta je samozřejmostí pro diesel 1.5 CDTI taktéž s výkonem 96 kW. Sestavu doplňuje plug-in hybridy s výkony 133 a 165 kW a schopností ujet 66 km v elektrickém režimu díky 12,4kWh baterii.
Těm, co chtějí jezdit na elektřinu neustále, je určená čistě elektrická verze s elektromotorem o výkonu 115 kW a točivém momentu 270 N.m. Maximální rychlost je omezená na 170 km/h. Jediné dostupné provedení spoléhá na 54kWh baterii umožňující dojezd 418 kilometrů.
Wallbox s výkonem 11 kW Astru nabije za 5 hodin a 45 minut. DC nabíjecí stanice se 100 kW zvládne doplnit zcela prázdný akumulátor na 80 % za půl hodiny. Nabíjení z domácí jednofázové zásuvky je nouzové řešení, protože plné nabití potrvá 31 hodin.
Opel si v rámci skupiny Stellantis naladil podvozek podle sebe, ve finále je tak o něco tužší a více potěší sportovně laděné řidiče. Astra se tak odlišuje od technicky spřízněných konkurentů, kterými jsou Peugeot 308 a DS 4.
Z oblasti podpory řidiče zahrnuje základní výbava Astry kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, dešťový senzor, automatické přepínání světel, protikolizního asistenta s detekcí chodců, hlídání jízdy v pruhu, čtení dopravních značek, přední a zadní parkovací senzory a adaptivní tempomat.
Technické údaje Opel Astra Electric
Nejlevnější elektrická verze – HB Electric | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentními magnety, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) | 115 |
Největší točivý moment (Nm) | 270 |
Převodovka | Stálý redukční převod |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4374/1860/1488 |
Rozvor (mm) | 2675 |
Zavazadlový prostor (l) | 352/1268 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1811/- |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,2 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
– |
Dojezd (km) | 418 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 049 990 Kč (včetně DPH) |