22 října, 2024

SEAT Leon Sportstourer

Zatímco před několika lety byl SEAT chloubou španělské automobilky, teď je trochu upozaděn za výraznější sesterskou značkou CUPRA. SEAT ale tento pohled mění, a tak razantně snižuje ceny, rozšiřuje výbavy a zavádí akční modely Vamos napříč modelovou nabídkou. Pro fleetové zákazníky je připravena řada dalších zvýhodnění.

SEAT se i nadále snaží zaujmout portfoliem známých modelů. Jedním z nich je i kompaktní Leon, který měl premiéru v roce 2018. Nabízí se jako hatchback nebo kombi s benzinovými i naftovými motory a dokonce také jako plug-in hybrid. Součástí výbavy zůstává i sportovnější verze FR se strmějším řízením, tužším podvozkem a řadou dalších doplňků.

Díky nové cenové politice SEAT opět nabízí vynikající poměr ceny, výkonu a užitných vlastností. Pětidvéřový leon je nyní k dispozici od 552 900 korun, kombi je o 30 000 korun dražší. Pro fleetové zákazníky jsou připraveny ještě výhodnější nabídky.

Interiér a vnitřní prostor

Leon se od premiéry vizuálně prakticky nezměnil a prezentuje designérský styl, který je charakteristický pro všechny vozy současné modelové řady. Technickým základem je platforma MQB Evo. Pětidveřový hatchback měří na délku 4368 mm a je tak o 86 mm delší nežli předchůdce. V porovnání s minulou generací se varianta kombi prodloužila o 93 mm a o 50 mm povyrostl i rozvor. Z toho je zřejmé, že se konstruktéři při vývoji hodně zaměřili na prostornost vozu a uvnitř auta je to znát.

Dostatek místa naleznou jak cestující na zadní sedačce, a to zejména v prostoru před koleny, tak se Leon Sportstourer pochlapil i prostorem v zavazadlovém prostoru. Ten nabobtnal rovnou na rekordních 620 litrů, což je o třicet litrů více. A to už je objem, který se řadí na vrchol třídy a vlastně se dotáhl i na Octavii Combi, na kterou ztrácí nicotných 23 litrů. Pozitivním zjištěním navíc je, že Leon ST má jak nízkou nakládací hranu, tak vysoké vyklápění víka a zavazadlový prostor navíc pojme i rezervní kolo – byť v jeho dojezdové verzi. Příjemná je i možnost uložení horní roletky pod dno podlahy.

Úpravami prošel v poslední době především interiér. Standardem je volně stojící dotyková obrazovka multimediálního systému s uhlopříčkou 10,4 palce, kterou lze volitelně nahradit o poznání větším systémem (12,9 palce) s vestavěnou navigací.

Za volantem je pak digitální panel přístrojů s vysokým rozlišením o rozměru 10,25 palce.

Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest, nepotěší však absence klasických ovládačů klimatizace. Vše se děje přes dotykový displej či plochy pod ním.

Motory a technika

Čtvrtá generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), nebo naftu (TDI). Alternativou je pak mildhybridní (eTSI) a plug-in hybridní (eHybrid) pohon. Všechny zážehové motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Minulostí je litrový tříválec, aktuálním základem je čtyřválcová patnáctistovka s výkonem 85 kW doplněná o silnější verzi se 110 kW. Také vznětové dvoulitry mají 85 a 110 kW, slabší se pojí s ručním a silnější se samočinným dvouspojkovým řazením.

Mildhybridní pohon s napětím 48V (eTSI) je spojený vždy výhradně se zážehovými agregáty a sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou DSG. V případě plug-in hybridu, který je zároveň vrcholem nabídky, je zážehový motor 1.5 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW. Po nedávné modernizaci dostal plug-in hybrid větší akumulátor s využitelnou kapacitou 19,7 kWh, takže na jedno nabití zvládne ujet přes sto kilometrů, navíc je možné akumulátor dobíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW.

Také bezpečnost je neodmyslitelným fundamentem upraveného Leonu. Jeho výbava proto zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy, včetně prediktivního adaptivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvých úhlů.

Technické údaje SEAT Leon Sportstourer

  Nejlevnější zážehová verze – Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Style Nejlevnější vznětová verze – Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI Style
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních  kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 85 při 5000-6000 85 při 3000-4200
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 200 při 1400-4000 360 při 1600-2750
Převodovka šestistupňová, ručně řazená šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4642/1799/1448 4642/1799/1448
Rozvor (mm) 2686 2686
Zavazadlový prostor (l) 620 620
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1423/427 1500/500
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1300/670 1500/730
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 197 199
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9,7 9,4
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,6-6,2 4,5-5,0
Emise CO2 (g/km) 128-141 119-131
CENA:
  552 900 Kč (včetně DPH) 637 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit