Paralelně se Škodou Superb automobilka pracovala na nové generaci Kodiaqu. Největší SUV se výrazně změnilo. Narostlo do délky, interiér nové koncepce je mimořádně praktický a přibyly nové pohony včetně plug-in hybridu se stokilometrovým dojezdem na akumulátor.
Nový Kodiaq narostl do délky o 61 mm na celkových 4 758 mm. Na zadních sedadlech je díky větší délce dostatek prostoru ve všech směrech a mezigeneračně si polepšilo i místo ve třetí řadě. Zavazadelník je velkorysejší o 75 litrů. V pětimístném uspořádání nabídne velkorysých 910 až 2 105 litrů. Víko pátých dveří se otevírá elektricky.
Přepracovaná karoserie je aerodynamičtější s koeficientem odporu vzduchu 0,28. K tomuto výsledku přispěly aktivní lamely za předním nárazníkem, aerodynamické clony, deflektory v kolech a funkční zpětná zrcátka spolu se zadním spoilerem. Z designového hlediska zaujme vpředu široká maska chladiče s vertikálním žebrováním, matrixové světlomety s krystalickým designem a 2D logo na robustní kapotě. Zadní LED světla jsou opticky propojená červeným pruhem, víko pátých dveří je prakticky široké a mohutný zadní nárazník dodává vozu odvážný vzhled.
Interiér a vnitřní prostor
Zcela přepracovaný interiér exceluje v přívětivosti a užitné hodnotě. Škoda opustila klasický koncept úrovní výbavy. Místo toho si vybíráte atmosféru vnitřku danou specifickými kombinacemi čalounění a dekorů. Ty jsou čtyři a poprvé využívají ekologicky vyrobené materiály, třeba umělou kůži nebo tkaninu s vlákny vyrobenými z PET lahví. Jednotlivé prvky výbavy jsou sjednocené do 13 paketů. Hodnotný vzhled umocňuje kvalitní zpracování detailů jako lemování sedadel, kontrastní prošívání, i náladové osvětlení.
Ve všech případech mají sedadla vynikající tvarování poskytující potřebnou oporu. Potěší masážní funkce, vyhřívání, odvětrání, i elektrické ovládání s pamětí. Dvouramenný volant s tlačítky, rolovacími válci a vyhříváním se dobře drží a zaručuje nerušený výhled na personalizovatelný 10palcový digitální štít. Ten je čitelný i na přímém slunci. Poprvé ho doplňuje head-up displej s ostrou grafikou zobrazující pokyny navigace, rychlost a aktivitu asistentů.
Nejpozoruhodnější je středová část, jejíž dominantou je 13palcový infotainment s novým prostředím tvořeným widgety, online službami a bezdrátovým zrcadlením telefonu. Ještě důležitější novinkou je sestava digitalizovaných kruhových ovladačů s otočným prstencem. Ty po stisknutí mění svou funkci, takže krajními přepínáte mezi regulací teploty a intenzitou vyhřívání/klimatizování sedadel. Prostředním ovládáte ventilátor klimatizace, jízdní režimy, zoom navigace a hlasitost rádia. Uživatelsky jde o nejdůmyslnější řešení na současném trhu.
Neméně promyšlený je i středový tunel. Ten začíná dvojitou poličkou, například na peněženku, dole pak najdete chlazenou bezdrátovou nabíječku, kam dáte dva telefony vedle sebe. Pogumovaný povrch je navíc tvarovaný pro snadné vyndání smartphonu. A ještě se sem vejde textilní kostka na čistění displejů. Pak tu máme schránku s dvojitými držáky na kelímky, takže sem dáte celkem čtyři. Obě schránky mají samostatnou krycí roletu. Sestavu doplňuje třetí box pod loketní opěrkou. Pokud je vám to stále málo, zbytek cestovních věcí uložíte do dvou schránek před spolujezdcem.
Motory a technika
Nového Kodiaqa poprvé koupíte s plug-in hybridním pohonem, který na 19,7kWh (využitelných) baterii ujede v bezemisním režimu kolem 100 km. To většině uživatelů postačí i na celý pracovní den. Systém pohonu na elektřinu upřednostňuje do vybití akumulátoru na přibližně 65 %, kdy následně začne více zapojovat přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI. Systémový výkon činí 150 kW s točivým momentem 350 Nm. Další předností je nabíjení až 50 kW DC stanicí, kdy se z 10 na 80 % dostanete za 25 minut. Nejvyšší rychlost na elektrický pohon je 140 km/h a navzdory své váze je překvapivě živý a pružně reaguje na povely řidiče.
Druhou elektrifikovanou novinkou je mild-hybridní patnáctistovka o výkonu 110 kW a točivém momentu 250 Nm. Tato motorizace je stvořená pro šetrnou a klidnou jízdu. Výkonu má dost, ale v základním nastavení zohledňuje emise, a tak řadí co možná nejvyšší převodový stupeň. Při potřebě rychle zrychlit je pak patrná prodleva. Řešením je lépe vybavená verze s volbou jízdních režimů. Ve sportovním módu motor ožije rychleji.
Klasická vznětová motorizace nezklame. Zejména silnější provedení se 142 kW a pohonem všech kol přináší příjemný zátah při velmi slušné spotřebě. Vznětový dvoulitr aktuálně koupíte i se 110 kW a poháněnou přední nápravou. Plug-in hybrid a mild-hybrid přijdou na trh v polovině roku a v závěru se dočkáme i zážehového dvoulitrového čtyřválce TSI.
Technické údaje Škoda Kodiaq
Nejlevnější zážehová verze – 1.5 TSI | Nejlevnější vznětová verze – 2.0 TDI | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 110 při 5000-6000 | 110 při 3000-4200 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 1500-3500 | 360 při 1600-2750 |
Převodovka | 7st. samočinná | 7st. samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4758/1864/1659 | 4758/1864/1678 |
Rozvor (mm) | 2791 | 2788 |
Zavazadlový prostor (l) | 910/2105 | 910/2105 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1819/689 | 1792/572 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1800/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 207 | 205 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,7 | 9,6 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
5,9-6,6 | 5,3-5,9 |
Emise CO2 (g/km) | 135-151 | 138-155 |
CENA: | ||
980 000 Kč (včetně DPH) | 1 040 000 Kč (včetně DPH) |