Větší model byste v nabídce Volkswagenu hledali marně. Touareg je už více než dvě dekády stálicí německé nabídky a její odpovědí třeba na BMW X5 nebo Mercedes GLS. Dvanácti- či alespoň desetiválce jako někteří předchůdci už sice v současnosti nemá, luxusem ale oplývá neustále. Teď je navíc v nabídce omlazené provedení, které některé dříve kritizované detaily dotáhlo až téměř k dokonalosti.
Interiér a vnitřní prostor
Třetí generace Touaregu měla premiéru v roce 2018 a dostala koncernovou platformu MLB podobně jako Audi Q7 nebo Porsche Cayenne. Od té doby velké SUV proplouvá jednotlivými trhy, až se loni dočkalo modernizace. Ta lehce vyhladila vnější vrásky a přidala třeba maticová HD diodová světla nebo zadní světla tvořící poslední dobou velmi moderní světelnou lištu. A svítit může i logo Volkswagenu.
Interiér už na první pohled působí opět luxusním dojmem, čemuž pomáhá především soustava displejů. Nezáleží na tom, jakou výbavu zvolíte, Touareg bude mít vždy standardně přístrojovou desku s uhlopříčkou 12 palců doplněnou patnáctipalcovou dotykovou obrazovkou uprostřed palubní desky, která bez příplatku zahrnuje i navigaci. Zůstává pro některé klasický neduh aktuálních volkswagenů, tedy celodotykové ovládání včetně nastavování teploty nebo hlasitosti rádia. Touareg má sice dva otočné ovladače na středovém tunelu, ani jednu ze základních funkcí jím ale nenastavíte. Dalšími novinkami jsou třeba rychlejší nabíjecí USB porty nebo některé vylepšené materiály.
Co se naopak nezměnilo, to je velikost Touaregu. Na délku má německé SUV 4878 milimetrů, z nichž 2894 milimetrů ukrajuje rozvor náprav. Jak jste asi poznali, nejde o žádné tintítko, ba naopak, vnitřní prostor je nadprůměrný, bytelná a dostatečně dimenzovaná konstrukce umožňuje připřáhnout přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny!
Touareg je standardně pětimístný, třetí řadu sedadel mít nemůže. I to zvyšuje jízdní komfort uvnitř vozu. Zavazadlový prostor se odlišuje podle zvoleného pohonu. Standardem je 810 litrů, 655 litrů v případě plug-in hybridu, po sklopení sedadel se dostanete na hodnotu 1800 litrů, respektive 1675 litrů.
Motory a technika
Nabídka pohonných jednotek je překvapivě široká. Překvapivě proto, že kvůli flotilovým emisím se automobilky u svých největších modelů různých druhů pohonu spíše zbavují a nahrazují je jedním či dvěma. Tady je základem vznětový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 170 kW. Na ruční řazení můžete zapomenout, touareg má už v základu osmistupňové samočinné řazení Tiptronic v kombinaci s pohonem všech kol.
I výše v nabídce stojí šestiválcový turbodiesel se samočinným řazením a pohonem všech kol. Naladěný je ale na 210 kW a z klidu dokáže na 100 km/h akcelerovat za 6,4 vteřiny, což je na takového mastodonta velmi slušná hodnota. Kombinovaná spotřeba je zde také kolem osmi litrů. Pokud budete chtít zážehový motor, musíte zvolit plug-in hybrid v kombinaci se šestiválcem TSI a opět osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Slabší má celkem 280 kW, silnější ve verzi R 340 kW. Pár desítek kilometrů pak dokážou obě verze ujet jen na elektřinu.
Ze zajímavých technologických vychytávek je určitě dobré zmínit třeba maticová diodová světla, která dokážou svítit stále dálkově vykrývat protijedoucí auta, navíc mají 38 400 mikrodiod. Ta jsou součástí výbavy Elegance a výše, ve standardní výbavě pak nechybí alespoň adaptivní tempomat nebo nouzové brzdění a klasická diodová světla. Výše, kromě maticových světel, může mít Touareg třeba systém nočního vidění, průhledový displej, nezávislé topení nebo vzduchový podvozek.
Technické údaje Volkswagen Touareg
Nejlevnější vznětová verze – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion Limited | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný šestiválec, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2967 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 170 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 500 při 1500-3000 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4878/1984/1720 |
Rozvor (mm) | 2894 |
Zavazadlový prostor (l) | 810/1800 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2134/716 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 3500/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 222 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,7 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
8,0-9,2 |
Emise CO2 (g/km) | 210-240 |
CENA: | |
1 499 900 Kč (včetně DPH) |