Zatímco předchozí rok se u Peugeotu nesl ve znamení nové generace modelu 508, ten letošní je zasvěcen nové generaci klasického a důležitého modelu 208. Ten je připraven zaujmout významnou pozici v segmentu B a hned při svém vstup na trh se dočkal i důležitého ocenění v podobě titulu Auto roku 2020. Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Svou roli při získání ocenění hrál i inovativní a atraktivní design, využití nejmodernějších technologií a inovátorský přístup při zpracování interiéru. Takového přístupu značky si rychle všimli i zákazníci a nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo během prvních šesti měsíců téměř 110 000 zákazníků. 15 % z nich si navíc zvolilo od počátku dostupnou verzi s elektrickým pohonem. Ve Francii se navíc nový Peugeot 208 stal vůbec nejprodávanějším osobním vozem na trhu.
Že Peugeot u nové generace dvěstěosmičky vsadil v první řadě na výrazný vzhled musí být každému jasné už na první pohled. Zejména přední maska je dynamická, se třemi „drápy“ denního LED svícení na každé straně, z nichž jeden je vždy prodloužen až do spodní části nárazníku. I zadní partie jsou podobně výrazně provedené a zpracované jako u modelů 3008, 5008 nebo 508 s typickým černým pásem sahajícím přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojujícím světla tvořená signifikantními drápy.
Na relativně malém prostoru se designérům zkrátka povedlo vytvořit auto, které na silnici nepřehlédnete. Za radikální odvážnou změnu vnějšího vzhledu v jinak relativně usedlé třídě malých vozů tak výrobce zaslouží poklonu.
Interiér a vnitřní prostor
Svébytná je nová generace i v interiéru. Peugeot se stále drží svého řešení palubní desky zvaného i-cocpit, kdy jsou budíky umístěny nikoli tradičně v průhledu volantu, ale až nad ním. Volant je kvůli tomu malý a celkem nízko umístěný. V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Na zvýšenou digitální desku jsou promítány informace ve formě hologramu. Nad přepínači v centrální části je v závislosti na úrovni výbavy a zvolené příplatkové výbavě k dispozici dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců.
Solidní objem 309 litrů nabídne i zavazadlový prostor, který je možné sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1163 litrů. Zajímavostí je, že v případě dieselu je potřeba u obou hodnot počítat s kapacitou o 10 litrů menší. Jinak jsou útroby vozu velmi kvalitně zpracované a pojetí interiéru domyšlené. Nechybí praktické maličkosti, jako třeba obě velikosti portů USB nebo malá schránka před řadicí pákou. Potěší i pohodlná sedadla, jak vpředu, tak na zadní lavici.
Motory a technologie
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP poslední generace, která je určená pro segmenty B a C a doplňuje tak platformu EMP2. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Vůz nové generace je také delší, širší a nižší než předchozí generace, což se pozitivně projevuje i v nabídce prostoru pro posádku. Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma tak napomáhá snižovat emise CO2, čemuž pomáhá i nižší hmotnost, lepší aerodynamika, optimalizace hnacího ústrojí nebo menší valivý odpor použitých pneumatik.
Jak již bylo řečeno, nová generace umí nabídnout jak běžné spalovací motory, tak i čistě elektrický pohon. Nabídka kompletní řady spalovacích motorů poslední generace splňuje normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje poměrně unikátní nabídku. Benzínové tříválce o objemu 1,2 l nabízejí výkon 55, 74 a 96 kW, dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l uživateli nabídne výkon 75 kW. Elektrický model e-208 nabízí výkon rovných 100 kW a akumulátor s kapacitou 50 kWh, který vozu umožňuje dojezd až 340 km podle protokolu WLTP a dojezd 450 km dle metodiky NEDC.
Technické údaje Peugeot 208 |
Nejlevnější zážehová verze – 1.2 PureTech 75 | Nejlevnější vznětová verze – 1.5 BlueHDi 100 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 55 při 5750 | 75 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 118 při 2750 | 250 při 1750 |
Převodovka | pětistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4055/1745/1430 | 4055/1745/1430 |
Rozvor (mm) | 2540 | 2540 |
Zavazadlový prostor (l) | 309 | 309 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1055/455 | 1165/480 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 500/500 | 1200/580 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 170 | 188 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 13,2 | 10,2 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
4,8/3,7/4,1 | 3,7/2,9/3,2 |
Emise CO2 (g/km) | 94 | 85 |
CENA: |
||
345 000 Kč (včetně DPH) | 450 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie