Renault Kangoo představila automobilka poprvé už v roce 1997 a od té doby táhne nepřerušenou úspěšnou linii. Rok 2021 přináší zcela novou generaci, která tento užitkový vůz posouvá na novou úroveň užitné hodnoty. V polovině roku 2022 se dočkáme i elektrické verze, jejíž základní údaje Renault zveřejnil už nyní.
Navrhnout design užitkové dodávky není na rozdíl od osobního vozu tak vzrušující, přesto si automobilka dala záležet, aby nové Kangoo vypadalo moderně. Základem jsou oblé linie doplněné ostřeji řezanými hlavními světlomety s typickým podpisem tvaru C a automatickým přepínáním dálkových světel v základu. Standardně využívají LED technologii pro potkávací režim i denní svícení. Příplatková full-LED varianta má dosvit až 350 metrů a lze ji doplnit i LED mlhovkami. Hodnotný dojem umocňují chromované detaily na přední masce, lakované kliky i 16palcová kovová kola. K dispozici je sedm různých odstínů, nebo možnost vlastní barvy dle vzorníku firemního fleetu.
Interiér a vnitřní prostor
Kvalitně postavenou dodávku charakterizuje užitná hodnota a variabilita vnitřního prostoru. Obě disciplíny zvládá Kangoo na výbornou. Stranou nezůstal ani vizuální dojem.
Kangoo je zaměřeno zejména na řidiče, který má před sebou dobře ergonomicky zvládnutou palubní desku s analogovými ovladači dvouzónové klimatizace. Zcela přepracovaná sedadla mají nastavitelnou výšku, hloubku a nyní i bederní opěrku. Zesílená pěna s různou měkkostí poskytuje lepší ergonomii a na přání lze mít látkové čalounění se zvýšenou odolností. Dříve pouze nastavitelný volant si řidič přizpůsobí v obou osách. Vzhledem k omezenému výhledu do stran skříňové verze je nové Kangoo vybaveno většími zpětnými zrcátky o 35 % a doplňkovým zrcátkem ve sluneční cloně spolujezdce zlepšující výhled šikmo vzad na pravé straně.
Uvnitř se nachází nespočet odkládacích míst s celkovým objemem 60 litrů. Sedadlo spolujezdce lze navíc zcela sklopit do roviny a vytvořit tak prostor pro přepravu předmětů o délce 305 mm. Kangoo lze objednat také ve třímístné variantě, kdy vyklopením prostředního sedadla vznikne pracovní stůl s odnímatelnou policí a držákem na dokumenty i nápoje.
Nastupování do vozu usnadňuje otevírání předních dveří v úhlu 90°. Unikátním řešením je absence B sloupku na pravé straně se zachováním možnosti libovolného otevírání dveří. Díky tomu vznikl nakládací otvor se šířkou 1 446 mm. Ten nejen že výrazně usnadnil nakládání dlouhých předmětů, ale zároveň vytvořil prostor pro novou koncepci otočného úložného regálu. Žebříky a trubky o délce 2 až 2,5 metru (prodloužená verze) lze převážet v novém sklopném držáku plně využívajícím prostor pod střechou a to až nad hlavu spolujezdce. Jeho nosnost činí 30 kg.
Základní verze Kangoo van nabízí objem nákladového prostoru od 3,3 do 3,8 m3. S prodlouženou verzí získáte 4,2 až 4,3 m3 s možností přepravy předmětů o délce 3 548 mm. Vybírat můžete ze dvou provedení přepážky – pevné s průhledovým oknem, nebo variabilní se sklopným panelem na straně spolujezdce. V případě prodloužené verze lze objednat i pětimístné provedení.
Kvůli prevenci krádeže byly ze zadních dveří odstraněny zámky. Přístup posádky do vozu usnadňuje handsfree karta odemykající při příchodu k vozu jednotlivé sekce. Z oblasti multimedií dodává Renault základní rádio s bluetooth a aplikací umožňující přístup k funkcím chytrého telefonu. Alternativou je vyšší řada s 8palcovou dotykovou obrazovkou Renault EASY LINK s navigací i bez ní. Praktický držák telefonu doplňuje 15W bezdrátová nabíječka.
Motory a technologie
Renault nijak nešetřil ani na možnostech pohonného ústrojí. Benzinové agregáty zastupuje řada 1.3 TCe 100 a 130, přičemž silnější můžete mít vedle šestistupňového manuálu také se sedmistupňovým automatem EDC. Alternativou jsou vznětové motory 1.5 Blue dCi 75, 93 a 115, přičemž nejsilnější verze je opět dostupná s oběma převodovkami.
V polovině příštího roku se dočkáme také plně elektrického Kangoo E-Tech Electric. Bezemisní verze bude využívat elektromotor s výkonem 75 kW a točivým momentem 245 Nm. Pro optimalizaci předpokládaného dojezdu 265 km slouží šest volitelných jízdních režimů. Baterii s kapacitou 44 kWh lze nabíjet proudem až 75 kW, kdy za 42 minut dosáhnete 80 % kapacity. Hojně rozšířený wallbox 7,4 kW zvládne to samé za 7 hodin.
Významný posun zaznamenalo Kangoo v oblasti odhlučnění. Nové materiály ulpěly ve dveřích, kolem motoru a zesílena byla také skla. Výsledný komfort tichosti tak v rámci segmentu patří k nevídaným.
Ať už jedete městem, nebo periferií, jízdu usnadňuje dvanáct doplňkových jízdních asistentů. Jmenujme například balíček asistované autonomní jízdy zahrnující aktivní udržování v jízdním pruhu a adaptivní tempomat s funkcí stop&go. Parkování usnadňuje asistent hledající vhodné místo, přední i zadní senzory nebo zadní kamera. Skvělými pomocníky zejména ve městě jsou digitální zpětné zrcátko, čtení dopravních značek i aktivní protikolizní asistent.
Technické údaje Renault Kangoo Van
Nejlevnější zážehová verze
Nejlevnější vznětová verze
TCe 100
1.5 Blue dCi75
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru
Řadový tříválcový zážehový motor
Řadový čtyřválcový vznětový motor
Zdvihový objem (cm3)
999
1461
Největší výkon (kW/ot.)
75/4500
55/3750
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min)
200/1500
230/1500
Převodovka
manuální 6stupňová
manuální 6stupňová
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm)
4486/1860/1808
4486/1860/1808
Rozvor (mm)
2716
2716
Zavazadlový prostor (m3)
3,3-3,8
3,3-3,8
HMOTNOSTI:
Provozní hmotnost (kg)
x
x
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg)
x
x
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h)
168
151
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s)
14,47
18,91
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km)