Renault ZOE patří od roku 2012 mezi nejprodávanější evropské elektromobily. K nám ale příliš nespěchal. Zájem o elektrický pohon je bez plošné státní podpory vlažný. Součástí českého ceníku je od poloviny roku 2018.
V Evropě je ale ZOE velmi populární především pro svou cenovou dostupnost, nadprůměrný dojezd a rychlé dobíjení. Zaujme také prostorným pětimístným interiérem a solidním zavazadlovým prostorem.
Od začátku roku 2020 je v prodeji nová generace tohoto městského elektromobilu. Zapracovalo se nejen na bezpečnostních systémech a výbavě, ale i na jízdních vlastnostech, temperamentu a dojezdu. Cena se přitom nezvyšovala! Předchozí generace byla v nejlevnějším provedení k dispozici zpočátku jen s 22 kWh akumulátorem, později se podařilo navýšení na 40 kWh. Nyní je kapacita opět vyšší, a to 52 kWh, což v praxi reprezentuje nárůst dojezdu o 80 km. Jiná je i pohonná jednotka. Zatímco dříve elektromotor nabízel jen 68 kW, nyní je nejlevnější verze o 12 kW výkonnější. Dražší výbavy pak nabízejí i verzi se 100kW elektromotorem. V rámci našeho redakčního testu jsme se ZOE při běžném používání ujeli v kombinovaném režimu přes 340 km, při šetrnějším jízdním stylu pak lze ujet i lehce přes 400 km. Naše zkušenosti tak korespondují s oficiálně udávaným dojezdem 395 km dle metodiky WLTP. Zrychlilo se také dobíjení, které je nyní možné i stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW. Takovým nabíjením lze získat každou půlhodinu dalších 140 km dojezdu.
Interiér nabízí pět míst
Interiér se proměnil zásadně. Na středovém panelu je dotykový, multifunkční displej, nicméně ve spodní části zůstaly praktické klávesové ovladače pro nejdůležitější funkce a kruhové ovladače pro rychlé a jednoduché ovládání ventilace. Použity jsou kvalitnější materiály, přední sedadla jsou zdařilá, avšak bez výraznější boční opory těla. Zadní lavice je třímístná. Je vysoko nad podlahou, což zpříjemňuje delší sezení. Nad hlavami cestujících je ale stísněnější prostor.
Základní objem zavazadlového prostoru je solidních 338 l, pod podlahou je prostor na umístění dobíjecích kabelů. Po sklopení opěradel vzroste objem pro náklad až na 1,58 m3.
Při zcela posunutých předních sedadlech je prostor pro nohy vzadu dost stísněný.
V nabídce dva výkony elektromotorů
Levnější verzi ZOE pohání elektromotor o výkonu 80 kW. Za příplatek 25 000 Kč lze získat verzi se 100 kW.
Zapracovalo se také na elektronických asistentech. K dispozici je například aktivní nouzové brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo aktivní parkovací asistent či automatické přepínání tlumených a dálkových světel.
Technické údaje Renault ZOE |
Nejlevnější elektrická verze R110 Z.E. 52 kWh | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Synchronní AC elektromotor s permanentními magnety pohání akumulátor s kapacitou 52 kWh. |
Zdvihový objem (cm3) | – |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 80 při 3395-10 886 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 225 při 500-3395 |
Převodovka | Jednostupňovová, samočinná |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4087/1787/1562 |
Rozvor (mm) | 2588 |
Zavazadlový prostor (l) | 338/- |
HMOTNOSTI: |
|
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1577/486 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 135 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,4 |
Spotřeba elektrické energie (kombinovaná) (kWh/100 km | 0,172 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
835 900 Kč (695 000 Kč akční cena) včetně DPH |
Fotogalerie