Třetí generace Škody Superb prošla omlazením. Kromě důležitých změn vznikly i dvě nové verze, poloterénní kombi Scout a plug-in iV.
Změny jsou na první pohled viditelné vpředu i vzadu. Škoda Superb tak dostala přepracované nárazníky i světlomety, které mohou být poprvé vybaveny technologií LED Matrix, známou například z modelů Audi.
Z bezpečnostních asistentů je novinkou prediktivní adaptivní tempomat, který v kombinaci s převodovkou DSG dokáže auto sám zastavit a pokud vůz nestojí déle než tři sekundy tak jej i automaticky zase rozjet. Tempomat také umí upravit rychlost dle omezujících dopravních značek. Dále nechybí přednárazový systém s autonomním brzděním nebo systém, který řidiče, pokud není schopen ovládat vozidlo, samočinně navede ke krajnici, kde zastaví.
Plug-in jako liftback i kombi
Největší novinkou je ale zrod plug-in hybridní verze. Superb je vůbec prvním modelem, který ho má. Kombinuje zážehový čtyřválec 1.4 TSI (115 kW a 250 Nm) s třífázovým synchronním elektromotorem o výkonu 85 kW a točivým momentem 330 Nm. Kombinovaný výkon obou motorů je 160 kW a putuje na přední kola. Nadprůměrný je i točivý moment, který dosahuje 400 Nm.
Podle metodiky WLTP ujede superb na 13 kWh akumulátor 55 km. V praxi se dojezd pohybuje mezi 46 a 50 km. Mezi dobíjecími hybridy má tak superb lehce nadprůměrný dojezd.
Jednou z dalších výhod plug-in hybridního Superbu je fakt, že se ve všech výbavách (a v obou karosářských variantách) vejde pod hranici 50 gramů CO2 na kilometr, což v praxi znamená řadu výhod v podobě parkování na modré zóně nebo osvobození od dálničního poplatku.
Škoda Superb iV je dostupná s karoserií liftback i kombi. V obou případech je lithium‑iontový akumulátor o kapacitě 13 kWh umístěn pod zadními sedadly, nabíjí se z wallboxu za 3,5 hodiny a z normální zásuvky za šest hodin. Padesátilitrová nádrž na benzin se posunula nad zadní nápravu. Objem zavazadlového prostoru tak u liftbacku klesl z 625 na 485 litrů a u kombi z 660 na 510 litrů.
Motory a technologie
Kromě plug-in hybridního pohonu, který je pod kapotou omlazeného superbu největší novinkou, najdeme také nové konvenční motory. Premiéru slaví dvoulitrový vznětový čtyřválec TDI Evo. Ten má 110 kW a je spojen se šestistupňovou ručně řazenou nebo sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG se dvěma spojkami. Původní dvoulitrové TDI je dostupné ve variantě se 140 kW, která má vždy samočinné řazení a výběr mezi pohonem předních nebo všech kol.
Zážehové agregáty jsou tři. Základem je 1.5 TSI se 110 kW a výběrem mezi šestistupňovou ručně řazenou, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG se dvěma spojkami. Pouze samočinné řazení má dvoulitrové TSI naladěné na 140 nebo 200 kW. Silnější se dodává výhradně s pohonem všech kol.
Scout poprvé a ve verzi kombi
Prodejní úspěch Octavie Scout vede Škodu k rozšíření nabídky o Superb Scout. Po první vlaštovce v podobě Outdoor paketu u druhé generace tak přichází samostatný svébytný derivát superbu , který sází na oblíbený recept kombi s terénními prvky.
Standardně dodávaný paket pro špatné cesty zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Scout také dostane pohon všech kol a jízdní režim Off-road. Černé lemy blatníků a bočních prahů doplňují stříbrné nástavce na obou náraznících a stříbrné kryty zrcátek. Specifické je také provedení interiéru a záležitostí vyhrazenou jen pro verzi Scout je nový oranžový lak. Na výběr jsou dva motory: 2.0 TDI/140 kW a 2.0 TSI/200 kW.
Technické údaje Škoda Superb iV |
Nejlevnější plug-in hybridní verze | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Vpředu napříáč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec 1395 cm3 (115 kW; 250 Nm) spojený s elektromotorem (85 kW; 330 Nm) pohání přední kola. Souhrnný výkon pohonu je 160 kW při 5000-6000 1/min; 400 Nm při 1600-3500 1/min. Převodovka samočinná 6°- DSG. Kapacita aku. 13 kWh. |
Zdvihový objem (cm3) | 1395 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 115 při 5000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 2800 |
Převodovka | šestistupňová, samočinná DSG |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4862/1864/1495 |
Rozvor (mm) | 2837 |
Zavazadlový prostor (l) | 0,485/1,920 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1752/583 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1600/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 225 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,8 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
1,5-1,7 |
Emise CO2 (g/km) | 35-38 |
CENA: |
|
891 900 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie