Fotogalerie
Šestá generace Subaru Outback je jedním z nejzajímavějších novinek roku. Bez ohledu na hybridní bláznovství se představuje s klasickým, nadprůměrně objemným boxerem. To se v dnešní době cení!
Subaru se rozhodlo svou vlajkovou loď ponechat v klasickém konvenčním provedení a flotilové emise výrazně snížit elektromobily. Tím prvním má být SUV Solterra, které Subaru vyvíjí společně s Toyotou.
S řadou změn
Stejně jako Forester, Impreza a XV, také nový Outback už stojí na platformě SGP s extra tuhou konstrukcí. Pevnější karoserie je nejen bezpečnější, ale zvyšuje jízdní stabilitu a zkracuje reakci na náhlou změnu směru jízdy. Použity jsou lepší odhlučňovací materiály především v podbězích a podlaze.
O 50 mm delší a 35 mm širší karoserie přináší podobný nárůst rozměrů také v interiéru. Cestující vzadu mají o 10 mm více místa v oblasti kolen. Delší a širší zavazadlový prostor má nejen o 10 litrů větší objem (při plnohodnotné rezervě), ale především větší nakládací otvor a lépe využitelný prostor.
K otevření pátých dveří zavazadlového prostoru stačí pohyb rukou před zadním logem Subaru, uvnitř nechybí praktické háčky, síťka nebo chytrá roleta, kterou lze ovládat i s plnýma rukama. Vylepšené střešní ližiny jsou přizpůsobené mimo jiné pro instalaci stanu.
Velmi dobré jízdní vlastnosti se na běžné silnici ještě vylepšily a to i přesto, že světlá výška narostla o znatelných 13 mm. S celkovou hodnotou 213 mm je to u poloterénních kombi bez vzduchového podvozku vůbec nejvyšší hodnota. Díky samočinné převodovce a novému softwaru je symetricky uložený pohon všech kol inteligentnější a rychleji reaguje na změnu přilnavosti kol. Po stisknutí tlačítka režimu X-Mode se trakční schopnosti pohonu ještě zvýší. X-Mode nyní nabízí dva režimy pro jízdu v terénu. Zatímco základní režim se snaží omezit prokluz kol a maximalizovat trakci, režim do hlubokého sněhu a bahna umožňuje řízený prokluz kol a rychleji přesouvá točivý moment na kola s vyšší přilnavostí. Systém trvalého pohonu všech kol se defacto neliší od terénnějšího foresteru a svou efektivitou se vyrovná těm nejlepším SUV na trhu. Kvůli delšímu rozvoru je outback limitován nižším přechodovým úhlem, horší je samozřejmě i přední a zadní nájezdový úhel. Oproti automobilům SUV naopak nabízí vyšší jízdní komfort a lepší jízdní vlastnosti.
Motory a technologie
Nový bezpečnostní systém EyeSight zvládne i automatický vyhýbací manévr a cestování zpříjemní pokročilý adaptivní tempomat. Elektrický posilovač brzd navíc v kritických situacích samočinného brzdění dokáže oproti stávajícímu modelu vyvinout o 30 % větší brzdný účinek.
Systém sledování řidiče, který už využívá Forester e-Boxer, při nastoupení rozezná obličej řidiče a automaticky mu nastaví sedadlo, zrcátka, ventilaci a audiosystém. Za jízdy pak upozorní, pokud řidič přestává sledovat dopravní situaci před vozidlem.
Zcela nový infotainment s obrazovkou o úhlopříčce až 11,6 palce sjednocuje všechny důležité informace na jedno místo pro větší přehlednost. Podporuje snadné připojení mobilních telefonů a další moderní funkce, zároveň mu ale nechybí mechanické ovladače pro nastavení teploty či hlasitosti.
V nabídce zůstává pouze nadprůměrně objemný atmosférický boxer objemu 2,5 litru. Po celé řadě změn má nyní nepatrně snížený výkon (ze 129 na 124 kW) a současně zvýšený točivý moment (z 235 na 252 Nm). Klíčová je především jeho vyšší tepelná účinnost, zlepšený průběh výkonu, méně vibrací a nižší spotřeba. Motor dostal přímé vstřikování benzínu, filtr pevných částic a vyšší kompresní poměr (12:1 oproti 10,3:1).
Bezstupňová převodovka Lineartronic dostala 80 % nových komponent a oproti předchozí generaci je lehčí, tišší a účinnější. Má větší rozsah a odpovídá osmistupňovému automatu.
Technické údaje Subaru Outback
Nejlevnější verze | |
2.5i Boxer | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vpředu podélně uložený zážehový boxer pohání všechna kola |
Zdvihový objem (cm3) | 2498 |
Největší výkon (kW/ot.) | 124/5000-5800 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 252/3800 |
Převodovka | Samočinná bezestupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4870/1875/1675 |
Rozvor (mm) | 2745 |
Zavazadlový prostor (l) | 561 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1642 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000 / 750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 193 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
x / x / 8,6 |
Emise CO2 (g/km) | 193 |
CENA: | |
1 085 000Kč (včetně DPH) |