21 listopadu, 2024

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 byl prvním elektromobilem koncernu postaveným na platformě určené pouze pro elektrický pohon. Teď se pětidveřový model dočkal významné technické modernizace i když se vzhled příliš nezměnil.

Elektrickou éru pojmenovanou ID zahájil Volkswagen před čtyřmi lety kompaktním hatchbackem ID.3. Měl to být Golf pro novou dobu, ideový pokračovatel Brouka. Teď se pětidveřový model dočkal modernizace, kterou na první pohled možná ani nepoznáte, nicméně v útrobách vozu s udály různé změny, které VW zase o notný kus posunuly.

Interiér a vnitřní prostor

Co se při modernizaci nijak nezměnilo, to jsou vnější rozměry. Volkswagen ID.3 má na délku stále méně než 4,3 metru, což je i na kompaktní auto už dnes poměrně málo. Jenomže absence motoru vpředu a platforma určená výhradně pro elektroauta umožnily protáhnout rozvor náprav až na 2764 milimetru. A to se velmi výrazně podepsalo na prostoru před koleny pro cestující vzadu. Je ho rozhodně výrazně více než v případě spalovacího Golfu. Ani nad hlavou nebudou cestující trpět vyloženým nedostatkem, při výšce karoserie 1570 milimetrů se ani nejde moc divit. Zavazadlový prostor má standardních 385 litrů, po sklopení sedadel je pak k dispozici 1267 litrů.

Kde se naopak modernizace projevila výrazněji, to je interiér vozu. Co si vzal Volkswagen k srdci, to je vylepšení materiálů a zpracování, které je už na první dobrou mnohem lepší než u modelu před faceliftem. Trochu upravená byla i nabídka barev. Naopak ovládání všeho přes dotykovou obrazovku zůstalo, včetně lišt třeba na změnu hlasitosti. Centrální obrazovka má 12 palců a už v základní výbavě je výstupem nejen rádia a nastavování auta, ale také navigačního systému. Menší displej je pak stále i před řidičem a nastavuje se spolu s volantem. Supluje přístrojový štít. Kritizovaný software multimediálního systému Volkswagen postupně updaty vylepšuje, stále ale nejde o systém úplně stoprocentní. Nově v něm pak najdete třeba hry. Naopak pryč je doba přírodní kůže, všude je kůže syntetická, a také další materiály jsou více ekologické.

Vnější design automobilka uhladila jen jemně novými nárazníky nebo předními světlomety. Právě ty ale nesou další zajímavou inovaci, za příplatek mohou mít technologii matrix LED, což znamená neustálé dálkové svícení s vykrýváním protijedoucích vozidel. Jinak se ale s faceliftem ID.3 vizuálně až tolik nezměnila.

Motory a technologie

Technika v útrobách je odvislá od toho, jestli zákazník zvolí verzi Pro nebo Pro S. První jmenovaná je vybavená akumulátorem s využitelnou kapacitou 58 kWh a má jediný elektromotor vzadu o výkonu 150 kilowattů. Lithiový akumulátor stačí na udávaný dojezd 426 kilometrů, jakkoliv praxe je o něco kratší. Nabíjení je pak možné výkonem maximálně 120 kilowattů, takže z pěti na osm procent se baterka dostane za 35 minut. Využitím 11kilowattového wallboxu stoupne doba potřebná k nabití celého akumulátoru na šest hodin a 15 minut.

Varianta Pro S – mimochodem jen čtyřmístná – se odlišuje použitím většího akumulátoru, který má využitelnou kapacitu 77 kWh. V tu chvíli ujede ID.3 dle metodiky WLTP až 556 kilometrů, v praxi se ale lze 500 km přiblížit. Výkon elektromotoru vzadu je každopádně stejných 150 kilowattů, větší baterka tedy znamená pomalejší akceleraci. Změna je u nabíjení, využít je nově možné maximálně až 170 kilowattů, z 5 na 80 procentech je tak akumulátor za půl hodinky, wallbox na stranu druhou čas prodlouží na sedm hodin a 30 minut.

Jednou z technologických novinek je příplatkový průhledový displej s rozšířenou realitou, to znamená, že je možné na silnici promítat virtuálně třeba směr navigace. Jinak v základu nechybí mimo jiné nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruhu a také adaptivní tempomat.

Technické údaje Volkswagen ID.3

  Nejlevnější elektrická verze –  ID.3 Life Pro
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW)  150
Největší točivý moment (Nm)  310
Převodovka samočinná, jednostupňová
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4264/1809/1570
Rozvor (mm) 2764
Zavazadlový prostor (l) 385/1267
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1815/455
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) nemůže
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 7,3
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
15,3
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  999 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit