Volkswagen Transporter je už přes 70 let měřítkem pro dodávky ve středním segmentu a stejnou pozici si vydobyly i modely Multivan či Caravelle určené k převozu osob.
S loňským faceliftem přišlo nové sebevědomí a chuť obhájit nabyté tržní pozice. Šestá generace transporteru prošla modernizací, která mu přinesla označení 6.1. Model s tímto označením láká například na přístrojovou desku Digital Cockpit či kartu e-SIM, která zajišťuje trvalé napojení vozu na internet. Samozřejmě se nezapomnělo ani na drobné retuše exteriéru.
Veškeré novinky se samozřejmě týkají všech zmíněných odnoží transporteru, tedy jak všech pracovních verzí, tak řady Caravelle, Multivan, ale i oblíbené Californie. Faktem je, že model 6.1 dokážete od předchůdce vcelku bez problémů odlišit, a to zejména díky nižším předním světlometům. Jako pomůcka může fungovat i malý černý výstupek nad kabinou, kde je ukrytá nejen anténa GPS, ale i jednotka umožňující příjem dat pro nové on-line služby.
Interiér a vnitřní prostor
Posun je znát i uvnitř. V nejvyšších verzích řidiče přivítá plně digitální pracoviště, kdy na rozměrný displej určený ovládání a informacím infotainment systému navazuje digitální přístrojový štít. Všechny informační a zábavní systémy jsou navíc propojeny s jednotkou OCU (Online Connectivity Unit), jejíž součástí je karta eSIM. OCU je rozhraním k nové nabídce internetových funkcí a služeb, mezi které budou patřit i ty sloužící řízení vozového parku – tzv. služby „We Connect Fleet“. Fleetové služby budou mít za cíl společnostem a podnikatelům ušetří čas a peníze díky funkcím „Digitální kniha jízd“, „Digitální přehled o čerpání paliva“, „Provozní hospodárnost“, „Lokalizace GPS a průběh trasy“, „Analýza spotřeby“ a „Řízení údržby“.
Díky mimořádně variabilním sedadlům splňuje model Multivan do puntíku definici univerzálního automobilu pro každou příležitost. Lze v něm pohodlně převézt celkem sedm osob nebo spoustu nákladu, lze z něj udělat malou kavárnu, pojízdnou zasedací místnost či kancelář. A i při plné obsazenosti všech tří řad za nimi zbyde ještě obrovský zavazadlový prostor. Dodávka zase poslouží všem účelům přepravy nákladu a nabídne jak dostatečně velký prostor, tak i užitnou hmotnost.
Zpoza volantu auto nezapře své „dodávkové“ geny, nicméně až na vysokou polohu za poměrně kolmo postaveným volantem lze jeho řízení srovnat s běžným osobním vozem. Při manévrování v městském prostředí majitel ocení vynikající rejd předních kol a tím pádem překvapivě malý poloměr otáčení vozu.
Motory a technologie
Modernizovaná verze T6.1 poprvé nabízí elektromechanický posilovač řízení, který na rozdíl od předchozího hydraulického systému otvírá přístup k novým asistenčním systémům. Jedním z nich je třeba asistent pro jízdu v jízdním pruhu, druhým třeba známý Park Assist usnadňující zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa.
Jen lehce byla s faceliftem pozměněna paleta pohonných jednotek, kterou zastupují výhradně turbodiesely s přímým vstřikováním paliva. Ty jsou nabízeny ve výkonových stupních 66 kW, 81 kW, 110 kW a 150 kW. Od výkonu 110 kW mohou být motory TDI kombinovány s pohonem všech kol 4MOTION. Všechny verze modelové řady modelu 6.1 TDI samozřejmě splňují nejnovější emisní normu Euro 6d TEMP-EVAP.
Technické údaje Volkswagen Transporter 6.1
Nejlevnější vznětová verze | |
2.0 TDI 66 kW | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 66 při 2750-4250 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 220 při 1250-2500 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4904/1904/1950 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Zavazadlový prostor (m3) | 4,3 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1797/1203 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2200/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 152 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 17,5 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
7,4/5,5/6,2 |
Emise CO2 (g/km) | 164 |
CENA: | |
876 241 Kč (včetně DPH) |