V roce 2018 se SEAT vezl na úspěšné vlně SUV a po malé aroně a kompaktní atece ukázal velké sedmimístné tarraco. V nabídce koncernu VW nejde o samostatný model, stejnou techniku používají i Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.
O španělském modelu je ze všech tří verzí nejméně slyšet, třebaže například jako jediná nabízí také plug-in hybridní pohon. Zároveň se drží tradičního designu značky.
Interiér a vnitřní prostor
Velikost kabiny, to je oč u až sedmimístného SUV běží nejvíce. Je potřeba hned na začátek uvést, že tři řady sedadel nejsou součástí standardní výbavy. Dvě místa úplně vzadu stojí 22 900 korun, dokoupit je lze ale jen k zážehovému nebo vznětovému motoru, plug-in hybrid kvůli baterii bude vždy pětimístný. Při rozvoru 2790 milimetrů je ve druhé řadě sedadel dostatek místa před koleny, sedačky je navíc možné posouvat, a tím dále třeba zvětšit prostor pro zavazadla. Když je řeč o nich, sklopné je v základu i sedadlo spolujezdce, to pro případ převážení dlouhých předmětů.
Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání 760 litrů (610 litrů u plug-in hybridu). Tři řady sedadel smrknou prostor na 230 litrů se sedmi nebo 700 litrů s pěti místy k sezení. A dvoumístná verze? Počítejte s prostorem kolem 1900 litrů, který má navíc prakticky rovnou ložnou plochu a pravidelný tvar.
Palubní deska se během let mírně proměnila, především přešla na systém známý i z Volkswagenů, který vyznává co možná největší množství dotykových tlačítek. Ovládání klimatizace tak již před časem pozbylo kruhových otočných knoflíků. Dominantou je i nadále volně stojící dotyková obrazovka ve verzi s 8,25- nebo 9,2palcovou úhlopříčkou. Ve druhém případě je systém spojený s navigací a také celodotykovým ovládáním bez praktických tlačítek k nastavování hlasitosti. Už jen digitální jsou také budíky: v základu je úhlopříčka osmipalcová, vyšší výbavy ji zvednou na 10,25 palce. Oproti kabině se design karoserie od představení nijak zvlášť nezměnil, tarraco vypadá pořád moderně a zapadá do rodiny značky SEAT.
Motory a technologie
Pod kapotou tarraca je poměrně známá směs motorů koncernu Volkswagen, které pohání třeba i zmíněný kodiaq. Jak bylo řečeno, obě auta spolu sdílí techniku i základ v podobě platformy MQB. Vstupní branou do světa středně velkého SUV je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 110 kilowattů, která se vedle ručního řazení dodává i se samočinným dvouspojkovým ústrojím. Poháněná jsou vždy přední kola.
Rovněž v případě vznětového dvoulitru TDI, který má výkon 110 kilowattů dodává automobilka ruční i samočinné řazení. Poháněná jsou ale opět jen přední kola. Kdo bych chtěl čtyřkolku, může si vybrat už jen ze skladových zásob, jinak se pohon obou náprav u tarraca koupit nedá. Na výběr jsou přitom dvoulitrové přeplňované čtyřválce – zážehový s výkonem 140 nebo 180 kilowattů, vznětový s výkonem 147 kilowattů. Auto s jedním z těchto motorů má vždy sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku.
Mezi úspornými variantami pak alespoň na papíře vyčnívá plug-in hybridní ústrojí s celkovým výkonem 180 kilowattů a spotřebou do dvou litrů benzinu na 100 kilometrů. Elektrický dojezd na jedno nabití překonává 50 kilometrů.
Technologicky má SUV již v základu obligátní nouzové brzdění nebo pomocníka pro jízdu v pruhu. Nechybí samozřejmě ani přední LED světlomety. Vyšší výbavy mají třeba také adaptivní tempovat, čtení dopravních značek, internetové připojení a elektrické víko zavazadlového prostoru. Mezi příplatky nechybí automatické parkování, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tlumiče.
Technické údaje SEAT Tarraco
Nejlevnější zážehová verze – Seat Tarraco 1.5 TSI Style | Nejlevnější vznětová verze – Seat Tarraco 2.0 TDI Style | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 110 při 5000-6000 | 110 při 3250-4200 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 1500-3500 | 340 při 1600-3000 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4735/1839/1658 | 4735/1839/1658 |
Rozvor (mm) | 2790 | 2790 |
Zavazadlový prostor (l) | 760 | 760 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1576/649 | 1695/610 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1800/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 199 | 199 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,9 | 10,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,6-7,3 | 5,4-5,8 |
Emise CO2 (g/km) | 150-165 | 141-152 |
CENA: | ||
904 900 (včetně DPH) | 984 900 Kč (včetně DPH) |
Galerie